skribb Skrivet 6 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 Det går att göra så länkar i Messenger öppnas med valfri webbläsare. Skriv bara in detta i en regfil och infoga den i registret. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.html] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\.htm] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\DefaultIcon] @="C:\\Program\\Opera\\Opera.exe,0" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell] @="" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open] [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open\command] @="\"C:\\Program\\Opera\\Opera.exe\" \"%1\"" Byt självklart ut Opera etc. mot den webbläsaren ni använder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 Det går att göra så länkar i Messenger öppnas med valfri webbläsare. Skriv bara in detta i en regfil och infoga den i registret. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.html] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\.htm] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\DefaultIcon] @="C:\\Program\\Opera\\Opera.exe,0" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell] @="" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open] [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open\command] @="\"C:\\Program\\Opera\\Opera.exe\" \"%1\"" Byt självklart ut Opera etc. mot den webbläsaren ni använder Skribb... Hm hm Det är för svårt för mig!! JAG KLARAR DET INTE!!! Buhhuuu jag är en sopa!!! :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 Skribb... Hm hm Det är för svårt för mig!! JAG KLARAR DET INTE!!! Buhhuuu jag är en sopa!!! :'( :'( Skriv in den där texten, fast byt ut /Opera/opera.exe eller vad det nu står med /Mozilla Firefox/firefox.exe, spara filen som reg.reg, dubbelklicka och svara ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 Okej. MS gör vad som helst för att få en att använda IE. *EDIT* Då kan man väl ersätta IE med ett litet snabbt konsollprogram som kör firefox? Det lär väl gå, men då skulle program som krävde IE inte fungera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 6 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 (redigerad) Det lär väl gå, men då skulle program som krävde IE inte fungera T ex windows... Det går att göra så länkar i Messenger öppnas med valfri webbläsare. Skriv bara in detta i en regfil och infoga den i registret. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.html] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\.htm] "PerceivedType"="text" @="OperaHTML" "Content Type"="text/html" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\DefaultIcon] @="C:\\Program\\Opera\\Opera.exe,0" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell] @="" [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open] [HKEY_CLASSES_ROOT\OperaHTML\Shell\open\command] @="\"C:\\Program\\Opera\\Opera.exe\" \"%1\"" Byt självklart ut Opera etc. mot den webbläsaren ni använder 1. Det där gör väl bara att .htm och .html filer öppnas med Opera? Eller? 2. Om jag har fel, kan du skriva om den till Netscape? (C:\Program\Netscape\Netscape\Netscp.exe) Redigerad 6 mars, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2005 (redigerad) 1. Det där gör väl bara att .htm och .html filer öppnas med Opera? Eller? 2. Om jag har fel, kan du skriva om den till Netscape? (C:\Program\Netscape\Netscape\Netscp.exe) 1) Japp, vilket ändå ändras om man sätter Firefox som standardwebbläsare. Redigerad 6 mars, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts