Jump to content

Fortet

Cortez
 Share

Recommended Posts

I brist på tidsfördriv skriver jag en tråd om vad jag tycker om Fortet idag.

Sen kan ni fylla på vad ni tycker om det om ni har lust.

I alla fall, jag kommer när man var mer liten än vad man nu är(de ni.) och såg Fortet med Gunde Svan och de där 2 dvärgarna som sprang runt med nycklar, och avslutningsgrejen när de simmade under marken för att senare ta sig upp ur kloakslocket och bokstavera ordet med hjälp av ledtrådar och sånt, ni vet...

Och killen i tornet, han var helskön med sina gåtor. Detta har ersatts med nån ful brud som springer med nycklar,(om jag minns rätt från förra veckan.), nån snubbe som behöver psykvård, och Dan Bäckman som är så jävla tråkig, lika roligt att höra honom som att stå och kolla på färg som torkar.

Det enda som skulle kunna få en att garva åt honom, det är hur patetiskt dålig han är, och han verkligen tror att folk skrattar åt honom. Sanslöst. Dessutom har vissa s.k "rum" tagits bort från fortet, och många av de var roliga...

Och jag menar, de som de släpper in idag på Fortet, hur roliga är dom? Oseriösa namn, t.e.x. när "nya" Fortet började hade de med en kille som kallar sig "gorillan", och springer runt i apdräkt 24/7 och är 25+. Jo, väldigt seriöst.

Gillar ni nya Fortet bättre än gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min favorit från det gamla fångarna på fortet var när en lagmedlem skulle leta sig fram i ett mörkt rum, för att sedan komma fram till en naken tjej som var kroppsmålad, för att där hitta en ledtråd (ord) i kroppsmålningen.

I övrigt kändes gamla fortet seriösare, mer kända namn och mer folk som tittade. (Kanske för att det inte fanns så mkt annat att titta på då)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortet...har jag nog inte sett på 7-8 år (eller när det nu var). Men det var ju grymt tråkigt redan då, så jag tror inte att det är bra nu.

Att se på färg som torkar bör nog ha högre underhållningsvärde som sagt (fast Dan Bäckman äger ju, iaf i sen kväll med luuk sketcherna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...nån ful brud som springer med nycklar...

...Dan Bäckman som är så jävla tråkig, lika roligt att höra honom som att stå och kolla på färg som torkar.

Gillar ni nya Fortet bättre än gamla?

Den fula bruden är fortfarande ful, men kallas inte hon Dominique och har alltid funnits på fortet?

Dan Bäckman är ju det enda som gör att det är värt att kolla ju!

Självklart gillade man det gamla mer, var seriösare då. Men å andra sidan var man ju yngre och tyckte det var lite häftigt då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortet...har jag nog inte sett på 7-8 år (eller när det nu var). Men det var ju grymt tråkigt redan då, så jag tror inte att det är bra nu.

Att se på färg som torkar bör nog ha högre underhållningsvärde som sagt (fast Dan Bäckman äger ju, iaf i sen kväll med luuk sketcherna).

Förmodligen var du för liten då för att uppskatta värdet av den underhållningen.

Och ja, nuförtiden är det inte bra.

Att se färg som torkar har högre underhållningsvärde än Dan Bäckman, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortet var bättre förut. Nu håller man ju på med två lag samtidigt vilket gör det sämre. Släng ut Gunde från Bingolotto och släng in han i Fortet istället. Sedan så stoppar man dit dvärgarna och Fadde Fará igen och de borttagna cellerna så blir det nog succé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min favorit från det gamla fångarna på fortet var när en lagmedlem skulle leta sig fram i ett mörkt rum, för att sedan komma fram till en naken tjej som var kroppsmålad, för att där hitta en ledtråd (ord) i kroppsmålningen.

Ja :( En kille tog på hennes bröst och fick sig en örfil, tyckte det var så himla kul :P (sen om det är moget eller ej är en annan sak :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskade Fångarna på fortet och såg fram emot varje avsnitt när jag var liten men jag hade inte trean på den tiden så när de bytte kanal slutade jag kolla.

Nya Fortet är iofs underhållande men det kommer aldrig ens bli hälften så bra som det gamla var. Att de sparkat Fader Fouras, fångvaktaren och dvärgarna är oförlåtligt men det jag saknar mest är det gamla themet som var så otroligt passande.

Det är inget fel med lite humor och visst kan Dan Bäckman vara rolig men jag gillade fortet bättre när det var ett seriöst program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det låter väldigt logiskt.

Tycker man inte att det är bra så är man naturligtvis för ung för att förstå det.

Jag applåderar den sortens tänkande! (Not)

Förmodligen så såg du programmet förr (och förstod det), nu har du inte sett programmet (Fortet) men kan ändå ha en uppfattning om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förmodligen så såg du programmet förr (och förstod det), nu har du inte sett programmet (Fortet) men kan ändå ha en uppfattning om det.

Jag har ingen uppfattning om det nu. Mer ett antagande om att det inte är bra. Kan inte ha en riktig uppfattning förens jag sett det, vilket jag inte kommer göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor