Hultenius Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Jag håller på att testa en ny stream-teknik (riktig stream, ej progressiv) och mjukvara i flash som kommer att användas i GTAsajten 5. Jag vill nu genomföra ett stress-test & bandbreddtest. Ni får gärna vara med och testa detta, det är en öppen test som startar kl 20:00 ikväll där vem som helst kan medverka (men inte för många). Det finns dock ett krav. Detta kommer att vara en större stream som kräver att man har bandbredd på minst 2 mbit/s. Egentligen är det 1600 kbit/s som sänds ut men 2 mbit är i praktiken inte 2 mbit (bara i teorin). Testet kommer att vara extra intressant för er som (teoretiskt) har exakt 2 mbit. Efteråt vill jag att ni rapporterar (via PM eller i denna tråd) vilken bandbredd ni har och om ni upplevde något problem. Filmen som kommer att streamas ut är en VC-stuntfilm på 5 minuter. Detta inlägg kommer att uppdateras med uppgifter då tiden är inne. EDIT: Se också till att ha senaste Flash Player (7.0) installerat (vilket ni förmodligen redan har?). Här kommer uppgifterna: URL: http://www.gtasajten.com/dev/streamtest/ User: streamtest Pass: stream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Vad exakt är det "försökskaninerna" ska göra? (Kom inte på ett bättre namn ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Vad exakt är det "försökskaninerna" ska göra? (Kom inte på ett bättre namn ) Se på film antagligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Gud va kul! Mitt bredband är jevvligt bra, men d-link släpper bara igenom en liten del! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Jag har 2 mbit/s. Skulle kunna testa men lite senare än 20:00 dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) Jag har 10 mbit/s och senaste flash player versionen.. Redigerad 3 mars, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Blir nästan som ATTV... not! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Ah, streamad film kanon, måste fixa lite popcorn.. kan vi inte se på James Bond istället? blir lite wärch där, men skit i det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) Klart att man måste förbereda sig med popcorn, chips OSV E-Stunt-Bio Med sin 10 mbit/s lina så kommer det nog att gå bra [/skryt] Önskar dock att det var ett Family Guy avsnitt vi skulle streama EDIT: Börjar nu (20:00) Redigerad 3 mars, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Uppgifterna finns i första inlägget nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) Uppkoppling: 10 Mbit/s Stream: Helt Perfekt Laddningstid i början: Ungefär 1 sekund 10/10 Redigerad 3 mars, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Uppkoppling: 8Mbit Streamen: Perfekt, hackade lite under en minut dock "Start-up" tid: Nån sekund 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Fler rapporter? Jag såg allt att bandbredden var uppe i 10 mbit så det är många fler som har testat Blev inget bra stresstest men jag återkommer om detta på huvudsidan om några veckor. Jag håller streamen öppen ett tag till om fler vill testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Har 0.5MBit och det funkade lika bra för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) Jag tyckte det funkade vältidigt bra. Filmen startade direkt och det var inget lagg i den. 10/10. Har 8 mbit. Redigerad 3 mars, 2005 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 2 mbit/s. Hade inga problem alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Funkade finfint! Har 10/mbit Startade på en gång osv.. Men ibland bara stannar filmen.. Så får man dra i mätarn lite så startar den igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 Kör på 0.5mbit och kollar just nu.. den kör helt okej 20-30 sek.. sen buffrar den i 1 min och går igång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Great. Låter bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Uppkoppling: 24 Mbit/s (eller 26 vet inte riktigt) Stream: lite lagg första 5 sekunderna. Laddningstid i början: nån sekund. 11/10 Mkt snyggt "skin" på uppspelaren oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts