Crouching.tiger Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Inspirerad av "Sista måltiden"-tråden funderade jag på hur jag ville att min död och begravnings skulle vara. följande skrift är inte realistisk, men det är så jag skulle vilja ha min död. jag skulle vilja göra något viktigt med min död. typ att det efter min avrättning bevisades att jag var oskyldig eller nåt. för att skapa debatt och förändring. och min begravning. Först vill jag ha en ganska normal begravning/sorgestund, med öppen kista, och så skulle jag ha en lila kostym och paljettmantel på mig. Bob Dylan skulle spela live sen skulle jag ha en andra begravning, där jag gick till naturens kretslopp. den skulle också tjäna som en liten sån där "efterbegravningshögtid" när de anhöriga äter och försöker bli lite glada. det skulle vara utomhus på något varmt, soligt och vackert ställe. begravningsentrepenören står och steker mitt kött och slänger det till några tigrar. antingen det, eller också skulle jag kremeras med choklad, en falafel och en banjo. helst skulle jag vilja ha en liten gravsten också. bara namn och sånt, och så en bild av cheshirekatten från alice i underlandet (min signatur och avatar) eller skalman, och så kanske något fräckt och tänkvärt citat. är jag en sjuk människa? antagligen. men kom med tankar om er död. släpp loss er fantasi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Ihågkommen, det är det viktigaste när jag dör. Att folk inte glömmer mig när jag dött. Men hur min begravning ska se ut... Har jag inte tänkt på. Kanske återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 En italiensk restaurant, skön mandolinmusik spelas i högtalarna, en italiensk smörsångare skrålar ut sitt kärleksbudskap. Jag sitter och stoppar långsamt i mig små italienska delikatesser iförd en Armani-kostym. Samtidigt som jag ger kocken mina yttersta komplimanager hör jag en bil utanför. I vilket fall som helst bryr jag mig inte om bilen, utan fortsätter njuta av maten. Tre män kliver ut ur bilen, och genom fönsterrutan jag sitter vid kan jag se att något kommer gå fel. Jag hinner inte reagera innan männen dragit upp varsin Tommygun och pepprar sönder rutan. Sakta slits min kropp i små strimlor av den krafiga skottselden, och då min kropp förlorar kontakt med omvärlden bryter Pavarotti ut i full sång i högtalarna. Vacker operamusik spelas då männen kör iväg, och jag ligger död. Stämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 En italiensk restaurant, skön mandolinmusik spelas i högtalarna, en italiensk smörsångare skrålar ut sitt kärleksbudskap. Jag sitter och stoppar långsamt i mig små italienska delikatesser iförd en Armani-kostym. Samtidigt som jag ger kocken mina yttersta komplimanager hör jag en bil utanför. I vilket fall som helst bryr jag mig inte om bilen, utan fortsätter njuta av maten. Tre män kliver ut ur bilen, och genom fönsterrutan jag sitter vid kan jag se att något kommer gå fel. Jag hinner inte reagera innan männen dragit upp varsin Tommygun och pepprar sönder rutan. Sakta slits min kropp i små strimlor av den krafiga skottselden, och då min kropp förlorar kontakt med omvärlden bryter Pavarotti ut i full sång i högtalarna. Vacker operamusik spelas då männen kör iväg, och jag ligger död. Stämning. Spelat för mycket Mafia? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Spelat för mycket Mafia? Delvis.. sett för mycket maffiafilm, läst för många maffiaböcker, kollat för mycket på Ganglandnews... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Lite morbid topic? Döden: 90 år gammal. Klädd i brun kostym och vita jumpaskor. Sitter vid ett vattendrag i Norrland. Sommar. Alla mina vänner och min familj är med. Alla vänner och släktingar som dött sitter också med. Jag ställer mig upp, harklar mig och säger: "Ja, det är dags nu." Alla kommer fram för att ta ett sista farväl innan min son leder ut mig i vattnet. Han släpper av mig vid stranden och jag går långsamt ut i vattnet. Jag vinkar åt alla en sista gång innan jag lägger mig ner och slappnar av och låter döden komma och hämta mig. Jag försöker inte andas, ty jag vill dö. Allt svartnar och jag tänker över allt jag gjort. Inget ångrat, inget förgetet. Jag låter strömmen föra mig vidare till oändligheten Now that's the stämning Redigerad 1 mars, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Den ultimata döden skulle väl ändå vara att dö när man har åldern inne, att bara bara soma in, utan att plågas Redigerad 1 mars, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Jag är hundraett år gammal, och går till min fru, som jag har levt med i fyrtio år, säger "Nu är det dags!" Tre män rusar in och ger mig ett nackskott, dom har lyckats hitta mig! Jag lägs i en knallsvart kista, medans alla jag känner står och försöker hålla tårara borta, jag vill att de ska försöka vara glada på min begravning. Festival efter den korta ceremonin, rammstein spelar, och alla är glada och har roligt. slå det ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 ... utan att plågas Halshuggning eller hängning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Halshuggning eller hängning... Hängning måste ju kännas, kanske inte halshuggning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Hängning måste ju kännas, kanske inte halshuggning Skojar du? Jag har hört att om man blir halshuggen så "lever" fortfarande kroppen under huvudet men bara i några sekunder... någon som vet något om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Skojar du? Jag har hört att om man blir halshuggen så "lever" fortfarande kroppen under huvudet men bara i några sekunder... någon som vet något om detta? Nej men jag vet om man dör av åldern. Så slutar man se. Så lever man fortsättning i några minuter utan att kunna röra sig bara kunna tänka typ. Rätt läskigt Redigerad 1 mars, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Skojar du? Jag har hört att om man blir halshuggen så "lever" fortfarande kroppen under huvudet men bara i några sekunder... någon som vet något om detta? Asså själva DU är ju huvudet. Och om huvudet huggs av så spelar det ingen roll om kroppen lever eller inte. tänk på det ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Skojar du? Jag har hört att om man blir halshuggen så "lever" fortfarande kroppen under huvudet men bara i några sekunder... någon som vet något om detta? Nej, jag har inte testat. Kunde inte låta bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Dö i sömnen tillsammans med mitt livs kärlek vid runt 80-85. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Hängning måste ju kännas, kanske inte halshuggning Som sagt; nackskott! känns inte ett piss! *BAM* thats it! Snabbt och enkelt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Halshuggning eller hängning... Då plågas man ju av rädslan av att man ska bli dödad. Det finns nått som kallas narturlig död.. tänk att tänka tillbaka och vara helnöjd med sitt liv, och bara somna in Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 För er som ville veta om hängning: http://www.forensic.lu.se/Forensic/forensic/hangningB.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Röken från min cigarr stiger sakta mot taget. Jag sitter i min favoritfåtölj iklädd finkläder och inväntar mitt öde. En bil glider upp på infarten, hjärtat slår snabbare och nervositeten stiger, cigarren skakar medan jag sakta för den mot munnen för att ta ett sista bloss. Dörren slås upp, och in kommer en man som letar sig fram igenom huset med en ljuddämpad pistol i brösthöjd, i de sista sekunderna riktad mot mig. Jag hinner bara säga "Not in--" (face it, svenska är ett fult språk) innan han utan tvekan sätter ett välriktat skott i pannan på mig. Cigarren faller ner i mitt knä. Hjärnsubstansen flyger hejvilt under ett kort ögonblick innan den kladdas fast på diverse möbler och ytor. En smal strimma blod rinner ned för mitt ansikte, och halsen förmår inte att hålla upp huvudet längre så det faller långsamt framåt. Gärningsmannen lämnar kvickt platsen. --- Begravningen tar rum på ett undanskymt ställe där endast de närmsta närvarar. Långsamt förs jag ner i jorden, till tonerna av... öhm... Fade to Black eller nåt annat snuskigt fint och sorgligt... boo-hoo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Ursäka mig men ni verkar vara hjärntvättade stackare hela bunten (utom topp3 då, ska vi dö tillsammans?)... mitt tips: ge fan i gta och liknande spel, det kan skada er ännu mer edit* Cortez är vettig också Redigerad 1 mars, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts