Jump to content

Förbannad!


Weener
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Ungefär samma sak har hänt mig! Det var för ca ett år sen. Cykla hem från skolan och helt plötsligt börjar nån skrika på mig: "Öhj! Varför muckar du med min kusin?!?!". Jag vänder mig om och ser en kille i kanske 11 års åldern, invandrare. Sen känner jag igen honom. Han går i min lillasyrras klas och är tydligen väldigt bråkig. Han har stora problem överhuvudtaget. Hursomhelst anklagar han mig för att ha muckat med hans kusin, jag vet vem han menar. Men det roliga är att jag inte alls muckat med honom, utan snarare tvärtom. När jag var mindre brukade jag och en kompis leka med honom, så han och jag har inga fientliga tankar om varandra... Och där står han, problemungen, och spyr upp (vad han tror är) förolämpningar. Fast till slut tröttna jag och cykla därifrån. Sedan dess har han alltid vart på mig så fort han får chansen... Jag försöker att förklara för honom att jag inte alls muckar med hans kusin, men han lyssnar helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär samma sak har hänt mig! Det var för ca ett år sen. Cykla hem från skolan och helt plötsligt börjar nån skrika på mig: "Öhj! Varför muckar du med min kusin?!?!". Jag vänder mig om och ser en kille i kanske 11 års åldern, invandrare. Sen känner jag igen honom. Han går i min lillasyrras klas och är tydligen väldigt bråkig. Han har stora problem överhuvudtaget. Hursomhelst anklagar han mig för att ha muckat med hans kusin, jag vet vem han menar. Men det roliga är att jag inte alls muckat med honom, utan snarare tvärtom. När jag var mindre brukade jag och en kompis leka med honom, så han och jag har inga fientliga tankar om varandra... Och där står han, problemungen, och spyr upp (vad han tror är) förolämpningar. Fast till slut tröttna jag och cykla därifrån. Sedan dess har han alltid vart på mig så fort han får chansen... Jag försöker att förklara för honom att jag inte alls muckar med hans kusin, men han lyssnar helt enkelt inte.

Om du nu brukade leka med kussen är min åsikt att du söker upp kusinen och förklarar llting så att kusienen kan förklara att du inte alls muckat med honom! då kanske han blir tyst ett tag iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt han kanske aldrig har bott där osv. osv. Men samtidigt tycker jag det skulle vara intressant och se hur han mår om han hade bott i turkiet och blev tvungen att skickas tillbaka!

Egentligen borde det ju inte ha något att göra med saken. Svensk medborgare som svensk medborgare. Så länge han och hans familj är svenska medborgare lever de inte på någon sorts nåder i Sverige. Därför kan man inte säga "Nej, tyvärr, eftersom er familj bodde i Turkiet för tjugo år sedan ska ni nu skickas tillbaka dit", då de har samma rättigheter som vilken annan svensk medborgare som helst.

Så funkar det ser du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen borde det ju inte ha något att göra med saken. Svensk medborgare som svensk medborgare. Så länge han och hans familj är svenska medborgare lever de inte på någon sorts nåder i Sverige. Därför kan man inte säga "Nej, tyvärr, eftersom er familj bodde i Turkiet för tjugo år sedan ska ni nu skickas tillbaka dit", då de har samma rättigheter som vilken annan svensk medborgare som helst.

Så funkar det ser du.

Det ahr du alldelles rätt i! Men jag tog det bara som ett exempel, men om jag ska vara ärlig tror jag att vi svenskar är för fega. Det är inte många svenskar som säger "är du kaxig?" till en utlänning. Vi kanske inte har lika stor släkt men änåd jag tror det ligger nått i det att vi är lite fega!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken oerhört korkad sak att säga. "Låt den jäveln sticka tillbaka till Turkiet"?

"Den jäveln" kanske är född i Sverige, "den jäveln" kanske aldrig har varit i Turkiet? "Den jäveln" ska väl inte behöva skickas till det land där hans föräldrar förmodligen är födda bara för att han tjafsade på gatan? Se, främlingsfientlighet, det är rent hat och får mig att må så jävla illa.

Weener, beklagar, har råkat ut för samma sak. Bara låt det vara, han vet antagligen inte ett piss om dig.

Det är minst lika korkat som att njuta när en hund dör :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kanske inte har lika stor släkt men änåd jag tror det ligger nått i det att vi är lite fega!

De säger att deras kompisar är släkter.

Förresten är den här tråden ganska lol, vi urskiljer invandrare och svenskar som olika raser. :o

Edit: Edit.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär samma sak har hänt mig! Det var för ca ett år sen. Cykla hem från skolan och helt plötsligt börjar nån skrika på mig: "Öhj! Varför muckar du med min kusin?!?!". Jag vänder mig om och ser en kille i kanske 11 års åldern, invandrare. Sen känner jag igen honom. Han går i min lillasyrras klas och är tydligen väldigt bråkig. Han har stora problem överhuvudtaget. Hursomhelst anklagar han mig för att ha muckat med hans kusin, jag vet vem han menar. Men det roliga är att jag inte alls muckat med honom, utan snarare tvärtom. När jag var mindre brukade jag och en kompis leka med honom, så han och jag har inga fientliga tankar om varandra... Och där står han, problemungen, och spyr upp (vad han tror är) förolämpningar. Fast till slut tröttna jag och cykla därifrån. Sedan dess har han alltid vart på mig så fort han får chansen... Jag försöker att förklara för honom att jag inte alls muckar med hans kusin, men han lyssnar helt enkelt inte.

Klart att han fattar hen tycker bara det är jävligt kul att du försöker förklara det hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kanske inte hörde om eller såg Insider på tv3, tror de var förra veckan, invandrar gäng tar ju över förorterna, förmodligen också innerstäderna om nåra år också. :P

Kan inte mer än hålla med :ermm:

Varför kan inte Norge släppa in invandrare som kommer utifrån. Och måste de föda så J*vla många barn? :o

Jag vill itne att sverige ska ha mer invandrare än svenskar, inget illa menat eller så :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...