Ceone Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Om jag vore hemlös skulle jag gjort ett riktigt fett inbrott mot en juvelerare eller nåt sånt. För om man skulle lyckas så får man mycket pengar om man misslyckats så får man bostad och mat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Jag tycker att man ska erbjuda dem mat, husrum och lite pengar mot att de utför något slags arbete. Man skulle till exempel kunna bygga om gamla fabrikslokaler till enkla bostäder där de kan bo och sedan låta dem jobba med nåt enkelt, vika kartonger, tvätta kläder eller nåt, bara så de har nåt att göra. Verksamheten skulle naturligtvis inte vara vinstdrivande utan alla intjänade pengar skulle gå tillbaka till de hemlösa i form av löner och uppehälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Jag tycker att man ska erbjuda dem mat, husrum och lite pengar mot att de utför något slags arbete. Man skulle till exempel kunna bygga om gamla fabrikslokaler till enkla bostäder där de kan bo och sedan låta dem jobba med nåt enkelt, vika kartonger, tvätta kläder eller nåt, bara så de har nåt att göra. Verksamheten skulle naturligtvis inte vara vinstdrivande utan alla intjänade pengar skulle gå tillbaka till de hemlösa i form av löner och uppehälle. Så länge den inte är vinstdrivande skulle inte den nuvarande regeringen lyfta ett finger. Sorry. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Ja, och åker de inte fast så har de ju pengar. Annars kan vi ju slänga in dom hos Wildhawk eller epix för båda dom bor i snobbfamiljer. Hahaha du är fan patetisk, tro inte att vi blir sura när du håller på o dampar dig, de är bara kul att läsa dina patetiska dissar till oss du är fan 10 år annars är det nått allvarligt fel med dig Redigerad 1 mars, 2005 av Wild_hawk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krishna Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Så länge den inte är vinstdrivande skulle inte den nuvarande regeringen lyfta ett finger. Sorry. Ingen regering (möjligen en vänsterstyrd) skulle vilja ta tag i ett sådant projekt om det inte är vinstdrivande. Där är moderater och sossar samma skrot och korn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Dom kan väll starta typ H.A.S. hemlösas andra chans? så dom hjälper med bostad till dom fixar egen.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Dom kan väll starta typ H.A.S. hemlösas andra chans? så dom hjälper med bostad till dom fixar egen.? Men om dom aldrig fixar en egen bostad, ska samhället kosta på det då? Så det kommer bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Dom kanske har en tidsgräns för hur länge dom får bostad o shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 1 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Rätta mig om jag har fel, men är det ändå inte så att det är spriten och narkotikan som är den största boven i sammanhanget? Så fort de får tag i pengar , går det antingen till en flaska vodka, eller en dos med hasch. Därför tror jag inte det fungerar med höga bidrag och ersättningar, det krävs engagemang från individen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Hahaha du är fan patetisk, tro inte att vi blir sura när du håller på o dampar dig, de är bara kul att läsa dina patetiska dissar till oss du är fan 10 år annars är det nått allvarligt fel med dig Dissar? Jag har inte ens försökt dissa er. Jag dampar aldrig, är alltid lugn. För att citera en annan: "Det är det som är skillnaden mellan oss. Jag grips inte av panik." Jag fyller 17 i år, även fast det inte angår dig. Edit: För att få folk att förstå hur korkad du egentligen är, så är damp en sjukdom som gör att man inte kan sitta still, och de få med den sjukdomen som klarar det, börjar skaka i händerna istället. Redigerad 1 mars, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Så fort de får tag i pengar , går det antingen till en flaska vodka, eller en dos med hasch. Lazyboy - Underwear goes inside pants: There are homeless people everywhere. This homeless guy asked me for money the other day. I was about to give it to him and then I thought he was going to use it on drugs or alcohol. And then I thought, that's what I'm going to use it on. Why am I judging this poor bastard. People love to judge homeless guys. Like if you give them money they're just going to waste it. Well, he lives in a box, what do you want him to do? Save it up and buy a wall unit? Take a little run to the store for a throw rug and a CD rack? He's homeless. I walked behind this guy the other day. A homeless guy asked him for money. He looks right at the homeless guy and says why don't you go get a job you bum. People always say that to homeless guys like it is so easy. This homeless guy was wearing his underwear outside his pants. Outside his pants. I'm guessing his resume isn't all up to date. I'm predicting some problems during the interview process. I'm pretty sure even McDonalds has a "underwear goes inside the pants" policy. Not that they enforce it really strictly, but technically I'm sure it is on the books. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Rätta mig om jag har fel, men är det ändå inte så att det är spriten och narkotikan som är den största boven i sammanhanget? Så fort de får tag i pengar , går det antingen till en flaska vodka, eller en dos med hasch. Därför tror jag inte det fungerar med höga bidrag och ersättningar, det krävs engagemang från individen. Jo du har iofs rätt i det . Men vad har vi med det att göra ? Om jag ger en hemlös en slant och han köper spit eller hash det är ju inte mina bekymmer. Visst han hade kanske kunnat fixa bättre saker. Men inget är bätte för han om han är i ett misbruk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Dissar? Jag har inte ens försökt dissa er. Jag dampar aldrig, är alltid lugn. För att citera en annan: "Det är det som är skillnaden mellan oss. Jag grips inte av panik." Jag fyller 17 i år, även fast det inte angår dig. Edit: För att få folk att förstå hur korkad du egentligen är, så är damp en sjukdom som gör att man inte kan sitta still, och de få med den sjukdomen som klarar det, börjar skaka i händerna istället. Nej! inte bara det. En kille på min skola hade damp han blev skitförbannad bara om man sa något till han. Så han gick på en specialskola i två år. Nu e han tillbaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Annars kan vi ju slänga in dom hos Wildhawk eller epix för båda dom bor i snobbfamiljer. My ass, snobbfamilj? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) ölg Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Det är lätt att säga att man bara ska ge dem husrum och mat. Det låter bra men problemet är att de ofta är i ett djupt drogmissbruk och många kan helt enkelt inte ta tag i det. Jag tycker man först och främst måste fokusera på att erbjuda proffesionell hjälp för att de ska kunna komma ur sitt missbruk framför att ge dem lägenheter som de inte själva kan ta hand om. Grannarna klagar på att de har missbrukare i huset och så blir de utslängda på gatan igen. Det är slöseri med resurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 3 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts