Jacker Skrivet 12 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Hellre det än att han röstar på Vänsterpartiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Men det är fegt och odemokratiskt att rösta blankt. Det finns väl många fler alternativ att rösta på än partierna som sitter i Rikstan. Javisst finns det kanske något litet "tomteparti" som man kan sympatisera med, saken är ju den att de etablerade partierna är så ingrodda så det tjänar ju inte så mycket till att rösta på fiskpartiet eller något liknande. Jag tycker i alla fall att det är bättre att utnyttja sin rösträtt än att ligga hemma på sofflocket, en blank röst är ju ocskå en röst. Vad är det som är odemokratiskt med det? Iof får man ju se hur det går om Junilistan ställer upp i riksdagsvalet, men jag skulle inte rösta på dem heller i så fall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 (redigerad) Sitsamma.. Redigerad 14 mars, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Vänsterpartiet är till för ungar som förstör och vanaliserar och sedan skriker om att dom vill ha det bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Vänsterpartiet är till för ungar som förstör och vanaliserar och sedan skriker om att dom vill ha det bättre. Det bevisar ju bara hur mcyket du vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Vänsterpartiet är till för ungar som förstör och vanaliserar och sedan skriker om att dom vill ha det bättre. Det är det moderaterna är till för, därför röstar ja på dom (Nåja dom vill ha lite lösare klotter regler +lagliga väggar att måla på ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Sverige Partiet!.....Nä skoja bara. Vet ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Varför skrev du inte med Junilistan för?? Vote: Blankt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 GUESS WHO'S BACK TO HAUNT YOU COMMIE A******S! Vote:folkpartiet Varför? Dom vill ge straff för brott (till skildnad från hur det är idag, då man får bo på ett flott ställe me roomservice), och så vill dom att det ska löna sig att arbeta, och för att dom, till skildnad från vissa andra partier vill ha kvar några industrier i landet! Fattar inte varför vissa envisas med att gilla vänstern! Både vänsterpartiet och och socialdemokraterna har gjort bort sig på sistånde! Jag ska i alla fall rösta på fp nästa år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Lustigt att se att så fort mr Hultenius skriver något, så håller 70% med. Fjäsk? Att en VD tjänar 25 ggr mer än en arbetare är helt förkastligt! Det skapar segregation och gör att det nästan blir omöjligt för en arbetare att köpa en villa i Stockholm, Göteborg osv. Och eftersom Socialdemokraterna inte gör någonting åt problemet, återstår bara ett parti. Staten borde har mer inflytande i företagen för att öka kvinnornas löner, men även att anställa fler invandrare. Knip igen, kommunist! Att dom har 25 ggr högre lön beror på att det är dom som ser till att arbetarna är arbetare och inte arbetslösa! Dessutom har dom jobbat 25ggr så hårt då dom var unga. Och regeringen ska inte ha ett pip att säga till om hur det ska vara i företagen. Då du säger så där låter du som en tvättäkta sovietkommunist! Visst, kvinnor och invandrare bör ha lika hög lön som andra, men det krävs förbättrad attityd bland arbetsgivare, inte nya lagar! Och vad är felet i segregation? Hårt jobb+hög utbildning=hög lön Lätt arbete+låg utbildning=låg lön Enkla beräkningar, med lätta svar! Jag jobbar hårt, och gör stora uppoffringar (gick på discotek för första gången för två veckor sen, o fyller 18 nästa månad, o då förtjänar jag mer än dom som skolkade o festade då dom var 12, och som idag har hoppat av skolan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Knip igen, kommunist! Att dom har 25 ggr högre lön beror på att det är dom som ser till att arbetarna är arbetare och inte arbetslösa! Dessutom har dom jobbat 25ggr så hårt då dom var unga. Och regeringen ska inte ha ett pip att säga till om hur det ska vara i företagen. Då du säger så där låter du som en tvättäkta sovietkommunist! Visst, kvinnor och invandrare bör ha lika hög lön som andra, men det krävs förbättrad attityd bland arbetsgivare, inte nya lagar! Och vad är felet i segregation? Hårt jobb+hög utbildning=hög lön Lätt arbete+låg utbildning=låg lön Enkla beräkningar, med lätta svar! Jag jobbar hårt, och gör stora uppoffringar (gick på discotek för första gången för två veckor sen, o fyller 18 nästa månad, o då förtjänar jag mer än dom som skolkade o festade då dom var 12, och som idag har hoppat av skolan! Jag brukar inte kalla mig för kommunist, eftersom folk har en tendens att reflektera tillbaka på Sovjettiden. Jag tycker inte att mina åsikter är speciellt vänsterextrema, men jag erkänner att jag kommer att rösta rött nästa år. Jag kan på en gång säga dig att en VD knappast arbetar 25 ggr så hårt som en arbetare. Lönen beror snarare på hårt arbete mixat med en rejäl dos tur. Men arbetare har väl minst lika hårt arbete som en VD? Bara för att de inte hade samma mattehjärna och förutsättningar när de var unga, skall de straffas resten av livet för det? Du får det att låta som att en arbetare inte har gjort ett skit i sina unga dagar. FEL! Många har gjort sitt bästa. Bara för att man råkade välja fel gymnasielinje, skall man då nöja sig med 25 ggr mindre lön än vännen som valde rätt? :huh Hur skall man få företagen att anställa mindre eftertraktade människor om inte staten går in och agerar? Det låter på ditt resonemang att du är man och vit. Hårt arbete+låg utbildning=låg lön Hög utbildning+lätt arbete=mycket hög lön Enkla beräkningar med konstiga svar! Jag har inte någonstans skrivit att jag tycker alla skall ha lika lön! Hårt arbete skall resultera i högre lön, men absolut inte i de skalorna som är idag! Om folk väljer yrke efter lön, kan man ju undra om det är ett speciellt bra system? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Varför skulle man inte reflektera tillbaka på Sovjet när man tänker på kommunister? Det finns ingen som säger att arbetare är mindre värda än t.ex VD's. Dom flesta som har det hårt i dagens Sverige har det p.g.a dom höga skatterna. Det lönar sig varken att arbeta eller starta/driva företag längre. Dom flesta arbetare tjänar mer som sjukskrivna än när dom arbetar, företag flyttar utomlands för att kunna gå med vinst. Staten lägger helt enkelt näsan i blöt för mycket, lär folket ta sitt ansvar istället! Lägre företagsskatt resulterar i vinst för företaget= Att dom kan bygga ut och anställa fler personer. Och om nu dessa arbetare inte känner sig lockade till detta jobb, varför tar dom då jobbet? Det är ingen som har tvingat dom till det! Att socialpolitik skulle hjälpa hemlösa känns med som struntprat, vi har fortfarande en massa hemlösa i storstäderna. Dom som säger att högern inte är till nån nytta för fattiga och hemlösa har fel. I USA finns t.ex en massa organisationer för att hjälpa dom som har det svårt. Varför skulle det inte vara möjligt i Sverige. Människans hjärna är uppbyggd av överlevnad och egoism, och sen har kommunism ALDRIG funkat. Dom få kommunist länder som finns kvar kommer försvinna inom dom närmaste 10-15 åren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Varför skulle man inte reflektera tillbaka på Sovjet när man tänker på kommunister? Det finns ingen som säger att arbetare är mindre värda än t.ex VD's. Dom flesta som har det hårt i dagens Sverige har det p.g.a dom höga skatterna. Det lönar sig varken att arbeta eller starta/driva företag längre. Dom flesta arbetare tjänar mer som sjukskrivna än när dom arbetar, företag flyttar utomlands för att kunna gå med vinst. Staten lägger helt enkelt näsan i blöt för mycket, lär folket ta sitt ansvar istället! Lägre företagsskatt resulterar i vinst för företaget= Att dom kan bygga ut och anställa fler personer. Och om nu dessa arbetare inte känner sig lockade till detta jobb, varför tar dom då jobbet? Det är ingen som har tvingat dom till det! Att socialpolitik skulle hjälpa hemlösa känns med som struntprat, vi har fortfarande en massa hemlösa i storstäderna. Dom som säger att högern inte är till nån nytta för fattiga och hemlösa har fel. I USA finns t.ex en massa organisationer för att hjälpa dom som har det svårt. Varför skulle det inte vara möjligt i Sverige. Människans hjärna är uppbyggd av överlevnad och egoism, och sen har kommunism ALDRIG funkat. Dom få kommunist länder som finns kvar kommer försvinna inom dom närmaste 10-15 åren! W0RD!!! ÄNTLIGEN nån som tar åt sig den visdom jag har försökt lära ut här i ungefär ett år nu! Sänk skatterna, så kan företagen va kvar, och kanske till o med växa, o därigenom anställa fler människor, och därigenom sänka behovet av skatt. Det blir en UPPGÅENDE spiral som på sikt kan leda till 0% arbetslösa och bidragstagare! Idag har vi en nedåtgående spiral! Skatterna är höga, så företagen ger folk sparken, och arbetarna måste sen leva på bidrag, så man ökar skatterna lite till... Ni fattar vitsen, va? Och det där med 25ggr så hög lön är överdrivet! Kanske, typ max 5ggr. Och visst, jag är en vit man, men jag skrev ju att jag tycker att KVINNOR O INVANDRARE BÖR FÅ LIKA HÖG LÖN SOM ANDRA! Jag tycker som sagt inte att staten ska lägga sig i vem som får ha hur hög lön, utan det ska företagsledningen göra! Utan ledningen blir inget gjort, men arbetarna kan inom en snar framtid ersättas av maskiner! ELITEN kommer alltid att behövas eftersom att de är, och kommer att förbli OERSÄTTLIGA, men inte nödvändigtvis arbetarna! Man behöver inte va ett geni för att hamna i NV och de andra linjerna, det gäller bara att ha hög närvaro på lektionerna och att plugga inför proven, nåt som många inte alls gör. HANDLING LEDER TILL KONSEKVENS är orden jag lever efter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Jag tycker statsen är mesiga och bryr sig om hur många mån pappan och mamman tar föräldrar ledigt när dom har barn. Och ger fler veckor till pappan. Vadfan har dom med det o göra vem som är hemma? Staten går in i folks privatliv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Moderat här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Vote socaldemokraterna....visst dom har höga skatter men vad skulle samhället vara utan skatter? Nu finns det ju iofs inga riksdagspartier som vill avskaffa skatterna. Hårt jobb+hög utbildning=hög lön Lätt arbete+låg utbildning=låg lön Det finns inget direkt samband mellan hög utbildning och hög lön. Om folk väljer yrke efter lön, kan man ju undra om det är ett speciellt bra system? Varför då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Jag brukar inte kalla mig för kommunist, eftersom folk har en tendens att reflektera tillbaka på Sovjettiden. Bara för att de inte hade samma mattehjärna och förutsättningar när de var unga, skall de straffas resten av livet för det? Hur skall man få företagen att anställa mindre eftertraktade människor om inte staten går in och agerar? Det låter på ditt resonemang att du är man och vit. Jag har inte någonstans skrivit att jag tycker alla skall ha lika lön! Hårt arbete skall resultera i högre lön, men absolut inte i de skalorna som är idag! Om folk väljer yrke efter lön, kan man ju undra om det är ett speciellt bra system? Jag kallade dig inte kommunist, jag kallade dig SOVIETKOMMUNIST för att du, precis som sovietkommunisterna hade åsikten att staten hade rätt att bestämma över (ursprungligen) privatägda prylar! Mattehjärna? Jag har ingen mattehjärna, det behövs inte. Allt man behöver är engagemang! Jag suger i matte, men eftersom att jag jobbar med det varje dag, och råpluggar veckorna före nationellt prov, har jag lyckats hålla mig med G-VG i betyg... ALLA kan klara det (utom dyslektiker, för vilka siffrorna och tecknen hoppar runt i skallen). Företagen anställer mindre eftertraktade! Farsans företag hade många utlänningar i sitt företag, och då va det inget snack om svartarbete! Det man ska göra är att sänka skatterna så att unga, fördomsfria människor kan starta eget och ge alla en chans! Dessutom efterfrågar man allt oftare utlänningar, för att invandrarkunder ska känna sig trygga. Jag fattar vad du menade, men vad vet du om dagens klyftor? Ingen är hemlös i Sverige, som har följt alla föreskrifter om bidrag, utan vi har en massa människor som inte vill gå på behandling för sina beroenden och psykiska fel eftersom att de tror det kan va pinsamt! Välja yrke efter lön? Det finns många yrken där man får hög lön, och dom är enligt mig dom enda riktiga yrkena. Mina horsonter är vidsträckta, och jag har ännu inte kommit på vad jag vill bli. Jag funderar på att bli journalist, arkitekt eller civilingenjör i datorteknik (och efter den utbildningen kan man göra datorspel!). Inget av dom ger dom där astronomiska lönerna. De enda jobben jag önskar mig, som kan ge astronomiska löner är mina drömjobb: starta eget, antingen bilproduktion, eller datorspelsutveckling, och sannolikheten att jag kommer klara det är ytterst liten. Jag vet ingen som väljer yrke efter lön! Jag är Liberal, vilket kan betyda olika saker i olika delar av världen. I sverige är jag en girig kapitalist som vill ta mat från de fattigas bord med bidragssänkningar, och i USA är man en girig kommunist som vill ta mat från folks bord med höga skatter. Hur man än gör blir det fel, men jag som vet lite mer om de här kan säga vad som är det allra bästa för alla parter. Liberalism är den mest balanserade inriktningen av alla, och är inte mer extrem åt det ena hållet än det andra, utan det har bara ett ideal i mitten, och sen då det är uppnått behövs inga fler reformer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 När vi ändå är inne på politik. Om det var Amerikanska terrorister 9/11, tror ni USA skulle bomba sig själva då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts