Jacker Skrivet 5 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2005 Nej! Folk måste inse att socialpolitik gjort sitt i Sverige - hjälp oss en bra bit på vägen att bli ett U- land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) jk Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 danil89: Håller med dig till fullo! Att det är fred idag är ingen garanti för att det är fred imorgon också. Att banta ner försvaret är idiotiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Öhm... Ni kanske inte vet om att det redan är allmän värnplikt i Sverige! Grejen är dock att inte lika många behöver rycka in idag som förr. Och den andledningen är, såklart, att man sparar pengar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Vote socaldemokraterna....visst dom har höga skatter men vad skulle samhället vara utan skatter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Bättre! Och högern skulle knappast vara för låga skatter om dom inte hadde nåt annat system... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Skulle vilja ha en regering med topp3, funnylin, mikolan och mig själv Just don't ask me why.. Nej men dagens regering är inte bra och inte finns det någon bättre heller.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Bättre! Bättre för dom rika ? , ja Bättre för dom fattiga? , nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Många är fattiga idag p.g.a dom för höga skatterna. Skulle det bli skattelättnader skulle dom få mer i lön, och därmed behöver dom inte betala mer i sammhället en nödvändigt. Och vad får dig att tro att bara dom rika får det bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Och vad får dig att tro att bara dom rika får det bättre? För dom som är fattiga inte har råd till sjukvård , skola osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Moderaterna.. Tänker inte motivera varför för att jag har varken tid eller ork. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 För dom som är fattiga inte har råd till sjukvård , skola osv. Skola är alltid gratis p.g.a det är skolplikt i Sverige! Och det är sällan du skadar dig så illa att det kostar dig skjortan att ligga på sjukhus. Och kan det inte vara värt dom där pengarna att få sitt liv räddat? Var det inte du som inte visste ett skit om politik förens din mamma hadde fyllt dig med vänsterpropaganda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Skola är alltid gratis p.g.a det är skolplikt i Sverige! Och det är sällan du skadar dig så illa att det kostar dig skjortan att ligga på sjukhus. Och kan det inte vara värt dom där pengarna att få sitt liv räddat? Var det inte du som inte visste ett skit om politik förens din mamma hadde fyllt dig med vänsterpropaganda? Skola kostar pengar, det priset tillkommer på skatten så påstå inte att det är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Skulle vilja ha en regering med topp3, funnylin, mikolan och mig själv Just don't ask me why.. Nej men dagens regering är inte bra och inte finns det någon bättre heller.. Skulle det kunna bli annat än katastrof? Skola är alltid gratis ...ända tills det började kosta pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chainsawgutsfuck Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Eftersom jag inte är intresserad av politik så skiter jag fullständigt i vilket parti som tar makten, jag menar vem bryr sig,? Det är ju inte som politik spelar nån roll... Jag kommer helt enkelt att rösta på det partiet som är för lägst skatter så kommer nog samhället bli jättebra ska ni se.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Skola är alltid gratis p.g.a det är skolplikt i Sverige! Och det är sällan du skadar dig så illa att det kostar dig skjortan att ligga på sjukhus. Och kan det inte vara värt dom där pengarna att få sitt liv räddat? Var det inte du som inte visste ett skit om politik förens din mamma hadde fyllt dig med vänsterpropaganda? Öhm du verkar rätt trög altså. Klart att det skulle vara värt pengarna fr att rädda mitt liv ! Men dom som inte HAR pengar då? ska dom bara ligga och dö? Några problem med att min familj är vänster `? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Jag tror faktiskt att dom inte skulle bry sig så mycket om pengar i det läget... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Och direkt när man loggar in hit på en tio månaders intervall finns en politiker-topic till hands... Hade detta varit för ett år sedan hade det varit Vänsterpartiet för hela slanten. Men jag har blivit mer uppgiven vad gäller svensk politik. Jag har fortfarande socilistiska värderingar men tycker inte att något parti representerar på ett bra sätt. Det kommer antagligen bli blankt valet 2006. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 WHOPPE!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Och direkt när man loggar in hit på en tio månaders intervall finns en politiker-topic till hands... Hade detta varit för ett år sedan hade det varit Vänsterpartiet för hela slanten. Men jag har blivit mer uppgiven vad gäller svensk politik. Jag har fortfarande socilistiska värderingar men tycker inte att något parti representerar på ett bra sätt. Det kommer antagligen bli blankt valet 2006. Men det är fegt och odemokratiskt att rösta blankt. Det finns väl många fler alternativ att rösta på än partierna som sitter i Rikstan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts