SAAB Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Nej, att säga att de som röstar på vänster är kommunister är lika korkat som att säga att alla moderater är nazister. Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist. Jaha och ? Bara för han är kommunist gör inte det vänstern till en kommunistparti. Precis som om Moderaternas partiledare had varit rasse hade det inte giort moderaterna till ett rasistparti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist. Och du märkte förståss inte att Vänsterpartiet och alla Vänsterpartister blev upprörda över detta då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist. Vänsterpartiet Kommunisterna tror jag bestämt de hette. Vad är så farligt med att vara kommunist då, lika rättigheter hua. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Jaha och ? Bara för han är kommunist gör inte det vänstern till en kommunistparti. Precis som om Moderaternas partiledare had varit rasse hade det inte giort moderaterna till ett rasistparti Vill du ha en ledare som kallar sig för kommunist. om han vinner kan han ju göra landet kommunistisgt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Det är bevisat att Kommunism inte fungerar. Vad bra att Vänsterpartiet inte är kommunistiskt då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 om han vinner kan han ju göra landet kommunistisgt LOL! Klart han inte kan göra Sverige kommunistiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Om han nu kommer att försöka så kommer det inte att funka, för jag kommer aldrig någonsin bli kommunist ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Vill du ha en ledare som kallar sig för kommunist. om han vinner kan han ju göra landet kommunistisgt Jag har inget emot en ledare som kallar sig Kommunist. tvärtom , det är väl bra att han står för vad han tycker. och jag märkte ni inte att hela vänstern blev väldigt upprörda efter det utlåtandet ? Och nej , han skulle fan inte göra sverige kommunistiskt för det hade aldrig funkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) Varför skulle inte Vänsterpartiet kunna bli ett kommunistparti? Det är ju inte förbjudet (men jag skulle inte säga nåt om det var det )... Nazist samt andra nationalistiska och fascistiska partier är inte heller helt förbjudna. Däremot är nazistiska symboler förbjudna. Jag förstår inte varför man är för kommunism. Dagens kommunistländer råder det diktatur i. Dom har det även väldigt risigt, dålig ekonomi och en massa annat elände. F.d kommunistländer har det inte heller bra. Ryssland är det bästa exemplet. Där är det stor arbetslöshet, hög kriminallitet och mycket terrorsit- aktivitet. Visserligen ökar deras ekonomi och välståndet bland människor. Men så är det oftast bara i storstäderna, på landet och i mindre städer kan folk ha det förjävligt. Och varför ska man säga att "Så kommer det aldrig bli i Sverige!"? Kommunism är ju kommunism... Det är en fin idé, men det har aldrig lyckats. Och vad får folk då att tro att det skulle bli en framgång i Sverige? Vi är ett alldeles för litet land och har alldeles för litet inflytande på världspolitiken. Jag kan även passa på att säga: Det enda som gjorde Sovjet till en Supermakt var deras stora krigsmakt. Utan den hadde dom varit vilket U- land som helst! Redigerad 2 mars, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Jacker: Som sagt så fungerar inte Kommunsim som vi sa förut. Och Sverige har fortfarande inget kommunistsitkt parti, det är därför vi inte kommer bli ett kommunistiskt land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Jag sa inte att vi hadde det, jag sa att det inte är omöjligt att det bildas ett kommunistparti i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Varför skulle inte Vänsterpartiet kunna bli ett kommunistparti? Vem har ställt motpåståendet? Skulle knappast tro att V blir ett kommunistparti, jag menar, att ha medlemmar är faktiskt viktigt för ett parti. Och medlemmar är något ett kommunistparti i Sverige på 2000-talet skulle ha svårt att skaffa. Ett kommunistparti skulle knappast få några röster i ett riksdagsval. Att göra Sverige kommunistiskt är i stort sett en omöjlighet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) öb Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) Hur länge har Sverige varit Socialdemokratiskt? Sen moderaterna ledde Sverige 1991 - ? Edit: 1991 - 1994 Redigerad 2 mars, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Ok, varför valde folket moderaterna 1991? För att folk hade mer vett i skallen på den tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Vote: Annat parti. Svenska Nazi partiet! Nej men seriöst null vote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Orkar inte rösta är inte så politisk av mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 3 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2005 (redigerad) ö Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts