Jump to content

Vilket parti är du för?

Jacker
 Share

Vänster eller Höger?  

174 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nej, att säga att de som röstar på vänster är kommunister är lika korkat som att säga att alla moderater är nazister.

Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 332
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har du inte hört talas om att de har hetat Vänsterkommunistiskapartiet eller något sånt förut? Desutom är deras partiledare Lars Ohly kommunist.

Jaha och ?

Bara för han är kommunist gör inte det vänstern till en kommunistparti.

Precis som om Moderaternas partiledare had varit rasse hade det inte giort moderaterna till ett rasistparti

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha och ?

Bara för han är kommunist gör inte det vänstern till en kommunistparti.

Precis som om Moderaternas partiledare had varit rasse hade det inte giort moderaterna till ett rasistparti

Vill du ha en ledare som kallar sig för kommunist. om han vinner kan han ju göra landet kommunistisgt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha en ledare som kallar sig för kommunist. om han vinner kan han ju göra landet kommunistisgt

Jag har inget emot en ledare som kallar sig Kommunist.

tvärtom , det är väl bra att han står för vad han tycker.

och jag märkte ni inte att hela vänstern blev väldigt upprörda efter det utlåtandet ?

Och nej , han skulle fan inte göra sverige kommunistiskt för det hade aldrig funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Varför skulle inte Vänsterpartiet kunna bli ett kommunistparti? Det är ju inte förbjudet (men jag skulle inte säga nåt om det var det :P )... Nazist samt andra nationalistiska och fascistiska partier är inte heller helt förbjudna. Däremot är nazistiska symboler förbjudna.

Jag förstår inte varför man är för kommunism. Dagens kommunistländer råder det diktatur i. Dom har det även väldigt risigt, dålig ekonomi och en massa annat elände. F.d kommunistländer har det inte heller bra. Ryssland är det bästa exemplet. Där är det stor arbetslöshet, hög kriminallitet och mycket terrorsit- aktivitet. Visserligen ökar deras ekonomi och välståndet bland människor. Men så är det oftast bara i storstäderna, på landet och i mindre städer kan folk ha det förjävligt. Och varför ska man säga att "Så kommer det aldrig bli i Sverige!"? Kommunism är ju kommunism... Det är en fin idé, men det har aldrig lyckats. Och vad får folk då att tro att det skulle bli en framgång i Sverige? Vi är ett alldeles för litet land och har alldeles för litet inflytande på världspolitiken. Jag kan även passa på att säga: Det enda som gjorde Sovjet till en Supermakt var deras stora krigsmakt. Utan den hadde dom varit vilket U- land som helst!

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle inte Vänsterpartiet kunna bli ett kommunistparti?

Vem har ställt motpåståendet?

Skulle knappast tro att V blir ett kommunistparti, jag menar, att ha medlemmar är faktiskt viktigt för ett parti. Och medlemmar är något ett kommunistparti i Sverige på 2000-talet skulle ha svårt att skaffa. Ett kommunistparti skulle knappast få några röster i ett riksdagsval.

Att göra Sverige kommunistiskt är i stort sett en omöjlighet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor