Jump to content

Vilket parti är du för?

Jacker
 Share

Vänster eller Höger?  

174 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 332
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag undrar vad de "sjukskrivna" gör av med sina 8000-9000 kr(efter skatt)/månad på?

Jodu dpm har kanske en familj att försörja ?

Hon / Han kanske är ensamstående förälder som måste försörja sina barn ?

Betala hyran .

Betala El , Vatten och allt annnat skit. = Kanske inte billigt om hon har 3 ungar.

Du kanske skulle tänka så också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moderaterna!

Jag är moderat för att jag vill ha lägre skatter, mer frihet och ett mer rättvist samhälle. Sossarnas fastighetsskatt är till exempel är en av de mest orättvisa skatterna vi har i Sverige eftersom den baseras på hur mycket man äger och inte vad man tjänar. Att man bor i hus innebär ju inte automatiskt att man har råd att ge staten 20-30k per år, vilket Persson och hans homies verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå! är det sossarnar fel att folk sjukskriver sig... har lite svårt för att tro det..

mannen till sin fru:

-Varför ligger du kvar i sängen, ska du inte till jobbet?

-Jo, egentligen men socialdemokraterna gör så dåligt jobb att jag inte orkar åka och jobba

;P

P.S. Helt seröst Jacker.. du är så jävla körd i skallen...

Du lär inte vara så kaxig nu när jag rapporterar det du sa... Förresten; Välkommen till verkligheten. Det exemplet du gav med mannen och frun stämmer ganska bra överrens med verkligheten.

Det Hultan skrev håller jag bara med om! Systemet behöver förbättras!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt att se att så fort mr Hultenius skriver något, så håller 70% med. :P

Fjäsk? :P

Att en VD tjänar 25 ggr mer än en arbetare är helt förkastligt! Det skapar segregation och gör att det nästan blir omöjligt för en arbetare att köpa en villa i Stockholm, Göteborg osv. Och eftersom Socialdemokraterna inte gör någonting åt problemet, återstår bara ett parti. :D

Staten borde har mer inflytande i företagen för att öka kvinnornas löner, men även att anställa fler invandrare. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodu dpm har kanske en familj att försörja ?

Hon / Han kanske är ensamstående förälder som måste försörja sina barn ?

Betala hyran .

Betala El , Vatten och allt annnat skit. = Kanske inte billigt om hon har  3 ungar.

Du kanske skulle tänka så också?

Då kan jag säga att det är väldigt få procent som är i den situationen. Och även i dessa fall rör det sig om mycket pengar:

Sjukersättning: 8000-9000 kr, Bostadsbidrag: 2000 kr, Barnbidrag: 3000 kr.

Om 13000-14000 kr/månad inte räcker till så vet jag inte vad... har säkert glömt något bidrag med. Om man absolut måste köpa en ny TV och dator får man ta lån, det här ska inte staten gå in och betala.

Så sänk bidragen i massor. Behöver man mer pengar får man gå till socialen där de gör en individuell beräkning. Kollektiva beräkningar suger.

Kan också ge dig ett motexempel som du kanske hugger på:

Varför ska hon i Lidingö som tjänar 500 000 om året och som har miljoner på banken få 8000-9000 kr/månad? Klarar hon sig utan? Kollektiva beräkningar är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle även kunna skippa/minska det bidrag från CSN som jag får i dagsläget (är student med redan stora skulder) om jag visste att det gällde alla övriga bidragstagare också. Ibland måste man offra lite för "Sveriges framtid" och det gäller alla.

Med andra ord så tycker du att studier återigen bör bli något som är överklassens privilegium.

Antingen bor du kvar hemma eller så har du en väldigt låg hyra...

Moderater förespråkar ett arbetsliv med minskat inflytande från fackliga organisationer. Detta innebär i praktiken att allt som sker är upp till arbetsgivaren att bestämma vilket ger dig som anställd noll att ställa emot vid eventuella problem. Minskat fackligt ingripande betyder också att löner kan och kommer att sänkas.

Med privatiseringar och sänkta skatter som följd av ett moderat styre kommer den offentliga sektron att tvingas höja sina kostnader för sjukvård och skolor för att kunna konkurrera med privata sådana. För de som redan har pengar är detta inget problem. Men för vanliga arbetare kan det innebära att många inte kan betala vare sig sjukvård eller skola. Högre studier kan komma att kräva terminsavgifter upp emot 20000:-.

Med andra ord blir överklassungar överepresenterade på universitet och skolor.

Att lägga sin röst på moderater innebär att vi för Sveriges arbetare tillbaka till 30-talet där man med mössa i hand ska böna och be direktören att få jobb.

Att lägga sin röst på moderater är att lägga sin röst för vidgade klassklyftor och för de redan rikas välgång.

Att hävda att moderater skulle vara ett parti som gynnar alla i samhället är en en jäkla lögn.

Redigerad av Krishna
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Krishna: Vad menar du? Man får ta lån, så snälla är CSN. Detta har inget att göra med hur rik man är. Om man är rik sedan innan så fine. Då behöver man inte ta CSN-lån. Men det har verkligen inget att göra med om man får plugga eller ej.

Min hyra ligger på 2400 kr/månad. Flyttar jag bort ett bostadsområde kan jag få en lägenhet för under 2000 kr/månad. Det är inget problem att komma ner i pris om man arbetar på det.

Jag delar inte ditt negativa synsätt på moderaterna och detta trots att jag inte plannerar att bli en pengagalen gubbe (kan vara viktigt att poängtera det, många verkar tänka att moderat=pengagalen gubbe). Jag är också för ett rättvist samhälle, men jag anser inte att de röda politikerna kan fixa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan jag säga att det är väldigt få procent som är i den situationen. Och även i dessa fall rör det sig om mycket pengar:

Om 13000-14000 kr/månad inte räcker till så vet jag inte vad... har säkert glömt något bidrag med. Om man absolut måste köpa en ny TV och dator får man ta lån, det här ska inte staten gå in och betala.

Om Personen hade haft Betalningsanmärkningar då?

Ganska lätt att dra på sig det när man inte har mycket pengar.

Kanske inte finns många som har det så , men jag vet att det finns.

EDIT :

Sen ska barnen ha :

Kläder

Mat

Månadspeng (inte nödvändigt men jag tror dom flesta får det)

Fritid <- om dom gå på Fotboll eller något annat

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med nazistblocket var ett skämt. Jag drog rassar och nassar över en kam.

Sammanfattning 

Nej till EU

Vi värnar Sveriges nationella suveränitet, och motsätter oss överstatligheten inom EU. Vi är däremot för samarbete mellan stater, inte minst i Norden, östersjöområdet och övriga Europa.

Nationell och social rättvisa

Sverigedemokraternas politik bygger på ett nationellt ansvarstagande, social rättvisa och ett ekologiskt medvetande. Vi vill omvandla dagens skendemokrati till äkta demokrati, där alla får komma till tals.

Vi förespråkar en moralisk upprustning, vi värnar västerlandets kristna etik, och vi vill stärka nationalkänslan, för att på så sätt skapa en större trygghet och gemenskap inom det svenska samhället.

Svenska folket måste lära känna sin gemensamma historia, och på så vis också lära sig att känna solidaritet med sina medmänniskor, såväl i Sverige som i omvärlden.

Brottslighet, missbruk och sjukskrivningar

Brottsligheten är hög, antalet missbrukare bli större och sjukskrivningarna är snart flest i världen. Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.

Skatterna

Svenska folket är det mest skattetyngda i hela världen. Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år 267 miljarder kronor (siffran är från 2000) och det är bara Sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt. Vi är det enda parti som kan sänka skatterna och förbättra den offentliga servicen samtidigt.

Sysselsättningen

Vi är övertygade om att det är småföretagen som kommer att skapa de nya jobben. För att bekämpa arbetslösheten och stärka Sveriges ekonomi vill vi därför skapa ett gynnsamt klimat för de som vill starta företag och för nystartade, privata småföretag. Vi vill också införa ett lärlingssytem, där arbete och utbildning går hand i hand.

Invandringen

De flesta svenskar erkänner idag att svensk invandrings- och integrationspolitik har varit ett monumentalt misslyckande. Sverigedemokraterna är det enda parti som vågar säga detta öppet.

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar Sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar. Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunna anpassa sig till samhället är om många invandrare återvänder till sina hemländer.

Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat, har blivit en del av vardagen i Sverige, som en konsekvens av en alltför generös invandringspolitik. Rotlösheten står i motsats till något som är väldigt viktigt för oss sverigedemokrater - rätten till en nationell identitet. Alla människor måste få känna att de tillhör ett folk.

Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.

Rasistiska?

Även om det finns medlemmar som är det betyder inte det att partiet som sådant står för det!

Tycker mycket av det ovanstående är väldigt vettigt, och jag hatar nazister/rasister av hela mitt hjärta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Personen hade haft Betalningsanmärkningar då?

Ganska lätt att dra på sig det när man inte har mycket pengar.

Kanske inte finns många som har det så , men jag vet att det finns.

EDIT :

Sen ska barnen ha :

Kläder

Mat

Månadspeng (inte nödvändigt men jag tror dom flesta får det)

Fritid <- om dom gå på Fotboll eller något annat

Månadspeng får väll föräldrarna bidrag med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du räknar alltså med att barnen inte ska ha några kläder? Jojo, så vill ni att fattiga ska ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till alla borgliga:

majornas(en stadsdel i gbg) stadskassa låg -50 miljoner kr( :P ) efter moderaternas styre i början av 90-talet

har man en lyckad budget då? den som inte svarar nej då är nog inte så smart

tro det eller ej så är majorna nu en av gbg's brottsligaste stadsdelar(mer än tex angered) och har typ gbg's längsta dagisköer

så detta är ännu ett bevis på att moderaternas politik bara gynnar de rika :o

edit:försök ta det i försvar :ermm:

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor