HOWHOW Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Moderaterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 (redigerad) Åhh vafan jag har glömt vad det står för `? Kommunistiskt Parti Marxsist Leninisterna (revolutionärerna) <-- typ Men har inte dom bytt namn till bara Kommunistpartiet. Redigerad 28 februari, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Vote: Blankt är typ vänster, men jag är nog inte tillräckligt politiskt korrekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Det partiet som tvingar oss att betala minst skatt, vilket det nu är. killen är smart, han vet antagligen inte ens vart skattepengarna går till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nuvarande ställning: Borgerliga blocket: 12 röster (25%) Sosseblocket: 13 röster (27%) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nuvarande ställning: Borgerliga blocket: 12 röster (25%) Sosseblocket: 13 röster (27%) Har du räknat Stell och hummlerrs röster då med ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Har du räknat Stell och hummlerrs röster då med ? Nope. Nazistblocket: 2 röster (4%) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Är du en sån där som går omkring i as konstiga kläder? som typ ser ut som trasor. Alla vänsterpartister i min skola har sånna kläder och ajg tycker inte det ser trevligt eller rent ut alls Var du seriös? om du var det är du inte smart om man dömmer en polisk inriktning efter dess anhängares kläder är man inte så klipsk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Alla vänsterpartister kan väll inte vara fattiga... eller är det så? Jag är inte fattig, men jag är Vänsterpartist iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nope. Nazistblocket: 2 röster (4%) Haha, varför tror alla att dom är nazister ? Okej om jag hade skrivit NSF men nu skrev jag SD som är nationalister ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krishna Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 (redigerad) "Alltså är många inte sjuka, bara lata och orkar inte med arbetet... Skulle kunna dra fler exempel på vad soccarna gör, men dom är så många att det skulle bli jobbigt (både att skriva och höra)." Det vanligaste argumentet mot sossarna är alla sjukskrivningarna. Det underliga är att många tror att det är lyx att vara sjukskriven och få ut ungefär 5000-6000:- i månaden. Visst finns det lathundar men det finns också de som är totalt sönderstressade av arbetsklimatet i vården och liknande. De kostar si och så per dag. Jo, det är mycket pengar. Frågan är hur mycket pengar staten går miste om tack vare att många företag skiter i skatten? Jag vill inte försvara fuskare alls. Bara så du vet. Men det är ingen lyx att vara sjukskriven som arbetstagare idag. Vad gör sossarna mer för fel. Jag är nyfiken... "Moderaterna är det parti som Sverige behöver! Idag måste man tjäna 25.000/månaden för att klara sig utan socialhjälp! Varför? P.g.a den höga skatten! Annars hadde man kunnat klara sig på 17.000 - 20.000/månaden. Sen står Moderaterna för fri äga och företagssamhet. Alltså har du rätt att göra vad du vill med egendom och rätt att starta företag lite hur du vill. Många svenskar är egoistiska, alltså är Moderaterna bra för Sverige!" Vänta nu lite.... Du skrev att man måste ha 25000/månaden för att klara sig utan socialhjälp? Men de som går sjukskrivna då? Med 5000-6000/månaden borde de i så fall inte kunna betala räkningar eller mat alls!? Varför vill man då gå sjukskriven? Vem har råd att vara sjuk? Dessutom har landets studenter runt 7000/månaden i CSN-lån. Hur 17 klarar de sig? Jag har ut runt 13000 i lön som lärare varje månad och har inga problem alls att klara mig på det. Jag betalar dessutom gärna skatten eftersom jag vet vad den finansierar. Att det skulle krävas en lön på 25000:- för att klara sig idag är skitsnack. Jag känner två i min bekantskap som har denna summa i lön och de är chefer på två olika företag... Ingen utav dem gnäller heller på att de har ont om pengar. Dessutom får du ingen socialhjälp om du har en fast månadslön. De som får socialhjälp är antingen utstötta eller arbetslösa och får då hjälp med att betala sina räkningar. Har de tur får de kanske en hundring till mat också. Moderaterna står också för lönedumpningar och minskad arbetsrätt och det är säkert inget som lockar vanliga arbetare till att rösta på dem precis. Deras snack om individualism och frihet gäller endast för de som har råd. Alla kan inte vara företagare. Någon måste t.ex. städa dasset till direktörn. Är svenskarna egoister? Med den inställningen är det kanske inte så konstigt att samhället ser ut som det gör... "Miljöpartiet... Dom måste vara det största skämtet inom politikens historia! Dom är komunister - men vägrar medge det! Vad är det för jävla parti?!?!?!" Hmm... Det ska bli spännande att se vad du har för grunder för det påståendet. Miljöpartiet är knappast kommunister. Redigerad 28 februari, 2005 av Krishna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 (redigerad) Haha, varför tror alla att dom är nazister ? Okej om jag hade skrivit NSF men nu skrev jag SD som är nationalister ! Nationalist betyder inte att man är rasist men alla sverigedemokrater, nationalister och dyl. jag träffat är rasister eller smygrasister Redigerad 28 februari, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nationalist betyder inte att man är rasist men alla sverigedemokrater, nationalister och dyl. jag träffat är rasister eller smygrasister Ja, smygrasister finns det gott om men det är bara sånda fega som måste gömma sej bakom riktiga nationalister/patrioter. Jag känner folk som har gått från nationalism till rasism/nazism men bara för det behöver inte SD vara nazister eller rasister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nazistblocket: 2 röster (4%) Woaw, nazistblocket? Aja...fördomar. ---------- Den viktigaste frågan för mig är i dagens läge EU. Jag är starkt emot EU och allt vad det står för. Vet dock inte så mycket om vilka partier som är EU fientliga osv. Är helt enkelt inte så insatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Nope. Nazistblocket: 2 röster (4%) LoL.. Fördomsfulla ynkryggar.. "OMG dom har sverige i sitt partinamn, nazister ffs!!!!111ettettett!11!!1" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Var du seriös? om du var det är du inte smart om man dömmer en polisk inriktning efter dess anhängares kläder är man inte så klipsk Haha nej jag var inte seriös, nog för att jag tycker att många vänsterpartister har konstig klädstil (i mina ögon) men jag dömer som du säger inte folk politiskt sätt genom kläder. Nu vet jag inte riktigt hur detta inlägg kommer låta men hoppas ni förstår att jag inte var seriös haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 (redigerad) Vote: Moderaterna! Ska säga varför jag lägger min röst på dom senare idag! Socialdemokraterna är så mycket sämre en vad dom kunde vara. Dom tar alldeles för höga skatter och andvänder dessutom mycket av pengarna på fel sätt. Visste ni t.ex att de sjukskriva kostar staten 20 miljoner kronor - om dagen...! Och sen är svenskarna det "sjukaste" folket i hela Europa. Alltså är många inte sjuka, bara lata och orkar inte med arbetet... Skulle kunna dra fler exempel på vad soccarna gör, men dom är så många att det skulle bli jobbigt (både att skriva och höra). Moderaterna är det parti som Sverige behöver! Idag måste man tjäna 25.000/månaden för att klara sig utan socialhjälp! Varför? P.g.a den höga skatten! Annars hadde man kunnat klara sig på 17.000 - 20.000/månaden. Sen står Moderaterna för fri äga och företagssamhet. Alltså har du rätt att göra vad du vill med egendom och rätt att starta företag lite hur du vill. Många svenskar är egoistiska, alltså är Moderaterna bra för Sverige! Miljöpartiet... Dom måste vara det största skämtet inom politikens historia! Dom är komunister - men vägrar medge det! Vad är det för jävla parti?!?!?! Vadå! är det sossarnar fel att folk sjukskriver sig... har lite svårt för att tro det.. mannen till sin fru: -Varför ligger du kvar i sängen, ska du inte till jobbet? -Jo, egentligen men socialdemokraterna gör så dåligt jobb att jag inte orkar åka och jobba P.S. Helt seröst Jacker.. du är så jävla körd i skallen... Redigerad 1 mars, 2005 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Jag röstar på högra blocket. Har förut röstat på folkpartiet men nu blir det nog moderaterna. Jag tror dock inte på Sverige längre, vi var i topp under 90-talet men nu bara rasar vi och det är nog inte så mycket som kan göras åt det. Vi har en stor skuld, ett stort bidragssystem och fler som ska ha pension framöver samtidigt som företagen flyttar ut och lämnar folk arbetslösa (eller i "åtgärder" för att dölja det riktiga antalet arbetslösa). Så vad kan man göra då? Man bör röra om i systemet ordentligt, och där tror jag att det borgliga blocket kan gör stor nytta. Jag tror inte att dom kan fixa allt, men jag tror och hoppas att dom kan mildra raset. Främst hoppas jag att dom gör något åt bidragssystemet. Det här t.ex. gör mig minst sagt förbannad --> http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story...,601952,00.html Allt bara räknas i pengar. Men vad är bäst: Att jobba 8h/dag och få 100% av sin lön eller att jobba 0h/dag och få 80% av sin lön? Jag skulle lätt välja det andra alternativet om jag skulle kunna. Tid är också en typ av pengar. Jag skulle även kunna skippa/minska det bidrag från CSN som jag får i dagsläget (är student med redan stora skulder) om jag visste att det gällde alla övriga bidragstagare också. Ibland måste man offra lite för "Sveriges framtid" och det gäller alla. Skulle jag pressa mig ordentligt skulle jag komma ner i en "driftkostnad" (boende, mat, tele, internet, etc) på 3000-4000kr (efter skatt)/månad. Jag undrar vad de "sjukskrivna" gör av med sina 8000-9000 kr(efter skatt)/månad på? Skatter är också ett problem men jag tror inte det blir bättre av att sänka dessa just nu när det behövs mycket pengar i framtiden. Att höja skatterna däremot låter inte bra, det är bara ett "sopa-problemet-under-mattan"-alternativ. Kanske inte så många som tänker på det, men jag kommer i kontakt med detta dagligen som småföretagare. En faktura på 10 000 kr blir i själva verket bara 4300 kr efter alla skatter. Sedan är det ju moms på allt man köper för pengarna så man kan säga att av 10 000 kr får man bara behålla 3360 kr, resten tar staten. Så kortfattat hoppas jag på en borglig regering och att bidragssystemet hårdbantas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Bra sagt hultenius! Socialdemokraterna har fått sin schans att göra något nu. Nu är det någon annans tur. Högerblocket : 15röster Vänster: 15röster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Det där med nazistblocket var ett skämt. Jag drog rassar och nassar över en kam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts