Jump to content

Vilket parti är du för?

Jacker
 Share

Vänster eller Höger?  

174 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ett klasslöst sammhälle funkar bara på pappret, precis som allt annat inom kommunism.

Det märker man redan i skolan. Det finns alltid några ledartyper som har stort inflytande över sina kompisar. Dom har makt och befinner sig "på ett övre plan" vad det gäller respekt, uppmärksamhet, osv. En del personer kommer inte våga säga emot en sån typ, och om då "ledaren" utnyttjar det kan han få nästan som han vill. Så, jämställdhet my ass!!

Anågende betyg vill jag också ha ett 10-poängssystem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 332
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ett klasslöst sammhälle funkar bara på pappret, precis som allt annat inom kommunism.

Det märker man redan i skolan. Det finns alltid några ledartyper som har stort inflytande över sina kompisar. Dom har makt och befinner sig "på ett övre plan" vad det gäller respekt, uppmärksamhet, osv. En del personer kommer inte våga säga emot en sån typ, och om då "ledaren" utnyttjar det kan han få nästan som han vill. Så, jämställdhet my ass!!

Anågende betyg vill jag också ha ett 10-poängssystem.

Själv tycker jag man bör ha betyg redan från första klass...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betyg ska man ha från 6:an. Varför från första klass?

De "coola" ungarna är oftast helt körda i huvet. Känner inte till en enda snubbe eller tjej som va poppis, som sedan fick några bra betyg. Ärligt talat känner jag inte till nån poppis unge som har kommit in på nån som helst gymnasielinje. Nästan samtliga som kommit till någon av de högre linjenrna (NV, TE, Samhäll) har varit mobbade.

Om man sätter betyg från första klass kommer de smarta bli lite poppulärare.

Ett exempel är jag. Jag var mobbad från första klass, för att jag var utlänning o allt möjligt. Sen i sjuan, då jag fick mina första betyg la dom hux flux av...

Och nu då jag går i NV vill alla helt plötsligt va mina vänner. Till o med tjejer har en grovt förändrat attityd mot mig :P. Efter lumpen lär de ÄLSKA mig -_-.

De bättre lämpade ska få vara poppis från DAG ETT, medan de mindre lämpade ska få inse att de måste jobba häcken av sig för att nå upp till oss :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De "coola" ungarna är oftast helt körda i huvet. Känner inte till en enda snubbe eller tjej som va poppis, som sedan fick några bra betyg. Ärligt talat känner jag inte till nån poppis unge som har kommit in på nån som helst gymnasielinje. Nästan samtliga som kommit till någon av de högre linjenrna (NV, TE, Samhäll) har varit mobbade.

Om man sätter betyg från första klass kommer de smarta bli lite poppulärare.

Ett exempel är jag. Jag var mobbad från första klass, för att jag var utlänning o allt möjligt. Sen i sjuan, då jag fick mina första betyg la dom hux flux av...

Och nu då jag går i NV vill alla helt plötsligt va mina vänner. Till o med tjejer har en grovt förändrat attityd mot mig :P. Efter lumpen lär de ÄLSKA mig -_-.

De bättre lämpade ska få vara poppis från DAG ETT, medan de mindre lämpade ska få inse att de måste jobba häcken av sig för att nå upp till oss :) .

Jo håller med dig där men hur tror du en 1:a tolkar sina betyg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänsterpartiet. :)

Hatar Moderaterna med sin äckliga Fredrik Reinfeldt. :P

Moderaterna är ett parti för stackare som tror att de kommer bli rika en dag. :)

JAG LOVAR, NI KOMMER INTE BLI RIKA!!! -_-

:P Haha han var på min skola, så visade jag fuck you till honnom så blev han skit arg så hans kilnd började rycka skit mycket :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är borgerlig, Centerpartist men har inga problem om FP eller M börjar styra. Blir så jäkla less på att inget händer med sossarna.. Tjänar man mer så ska amn förlora mer och ge till en massa pundare och alldeles för många socialbidragstagare.. Nej, sänk skatten och låt oss rika behålla pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med, lagom sjukt. Speciellt för mig som hatar det så inåt helvete.

Idrott har med hälsa att göra. Klarar man inte idrott så bra är din kropp troligtvis inte i finaste skick, eller så är du inte intresserad av att röra på dig. Båda dessa kan senare leda till svindyra sjukskrivningar bara ett par år efter färdig utbildning. Då har staten slösat pengar i onödan.

Har hört talas om en tjej som fick stroke då hon hade en vecka kvar på en advokatutbildning... Hon hade konsumerat en hög mängd skattepengar på sin utbildning, men hon kommer troligtvis ALDRIG få chansen att betala ett enda skatteöre...

Dessutom finns det en massa utbildningar där idrott behövs, och likaså bild, musik och alla andra ämnen ni kallar onödiga...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idrott har med hälsa att göra. Klarar man inte idrott så bra är din kropp troligtvis inte i finaste skick, eller så är du inte intresserad av att röra på dig. Båda dessa kan senare leda till svindyra sjukskrivningar bara ett par år efter färdig utbildning. Då har staten slösat pengar i onödan.

Har hört talas om en tjej som fick stroke då hon hade en vecka kvar på en advokatutbildning... Hon hade konsumerat en hög mängd skattepengar på sin utbildning, men hon kommer troligtvis ALDRIG få chansen att betala ett enda skatteöre...

Dessutom finns det en massa utbildningar där idrott behövs, och likaså bild, musik och alla andra ämnen ni kallar onödiga...

Det är alltid lika roligt att påminnas om att man ägs av staten. Att frihet bara är inbillning.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alltid lika roligt att påminnas om att man ägs av staten. Att frihet bara är inbillning.

:unsure:

De e därför jag e liberal!

Och så är det inte på grund av statens övermakt man ska låta bli att konsumera skattepengar i större utsträckning än vad man kan betala in...

Det är på grund av medkänsla till SKATTEBETALARNA, det vill säga en sån jag troligtvis kommer bli!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor