Frenzy Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 När vi ändå är inne på politik. Om det var Amerikanska terrorister 9/11, tror ni USA skulle bomba sig själva då? Hmm , ja det tror jag *Ironi* Nej helt klart inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 När vi ändå är inne på politik. Om det var Amerikanska terrorister 9/11, tror ni USA skulle bomba sig själva då? Meen! Osama bin laden var ledare för Talibanerna. Osama bin laden var orsaken till 11september. Osama styrde över afghanistan som en diktator. Dom hade hela landet. Då måste man bomba landet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 @darkjak: Skit i vad jag kallar mig. Jag är vänsterpartist, punkt slut. Visst kan man klara matten genom råplugg, men de som behöver råplugga gör det oftast inte, eftersom det är för jobbigt och tidskrävande. Många yrken kräver MVG i matte, vilket är ouppnåeligt om man har svårt för det. Förstår inte varför fler invandrare skulle anställas bara för att skatterna sänks. Huruvida fler invandrare skulle anställas är en rent hypotetisk fråga. Jag tror inte det skulle hjälpa. Dessutom tycker jag inte man skall favorisera vissa människor. Alla skall ha lika stor chans att få samma arbete med samma lön. Jag har aldrig påstått att hemlösa är ett resultat av de sociala klyftorna. Det beror snarare på sprit och droger. Jag vet dock att USA har en MYCKET hög kvot av hemlösa. Så du menar att om arkitektyrket hade varit sämre betalt än städaryrket, så hade det fortfarande varit lika populärt? Folk väljer inte yrke efter lön, men det har en stor inverkan på om de väljer det eller inte. Varför tror du advokatyrket är så eftertraktat? För att de älskar att hjälpa människor? Knappast. Tror inte att folk i Sverige tycker att liberaler är speciellt högerextrema. Hellre Folkpartiet än Moderaterna. @EmasXP: Isåfall för att få en anledning att ta olja från Irak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 @EmasXP: Isåfall för att få en anledning att ta olja från Irak. Finns ingen olja i afghanistan bara knarkodlingar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Finns ingen olja i afghanistan bara knarkodlingar Irak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Osama bin laden var ledare för Talibanerna. Nej, Osama är/var ledaren för Al-quaida. Ledaren för talibanerna har jag för mig kallas för mulla-omar. Osama styrde över afghanistan som en diktator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Då måste man bomba landet Varför? Varför inte klara ut det som vuxna personer utan att döda varran, hatar krig och George "Gaylord" Bush! Och så hatar jag Al-Qaida och Saddam och Stalin och alla andra jävla diktatorer... (Ok, alla där är inte diktatorer) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 (redigerad) Varför? Varför inte klara ut det som vuxna personer utan att döda varran, hatar krig och George "Gaylord" Bush! Och så hatar jag Al-Qaida och Saddam och Stalin och alla andra jävla diktatorer... (Ok, alla där är inte diktatorer) Jag har inte sagt att man måste bomba. Jag mena usa måste bomba då .Om Göran Persson skulle skaffa självmordsbombare och bomba england så tror jag dom skulle anfallit sverige ganska säkert. Redigerad 24 mars, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 @darkjak: Skit i vad jag kallar mig. Jag är vänsterpartist, punkt slut. Visst kan man klara matten genom råplugg, men de som behöver råplugga gör det oftast inte, eftersom det är för jobbigt och tidskrävande. Många yrken kräver MVG i matte, vilket är ouppnåeligt om man har svårt för det. Förstår inte varför fler invandrare skulle anställas bara för att skatterna sänks. Huruvida fler invandrare skulle anställas är en rent hypotetisk fråga. Jag tror inte det skulle hjälpa. Dessutom tycker jag inte man skall favorisera vissa människor. Alla skall ha lika stor chans att få samma arbete med samma lön. Jag har aldrig påstått att hemlösa är ett resultat av de sociala klyftorna. Det beror snarare på sprit och droger. Jag vet dock att USA har en MYCKET hög kvot av hemlösa. Så du menar att om arkitektyrket hade varit sämre betalt än städaryrket, så hade det fortfarande varit lika populärt? Folk väljer inte yrke efter lön, men det har en stor inverkan på om de väljer det eller inte. Varför tror du advokatyrket är så eftertraktat? För att de älskar att hjälpa människor? Knappast. Tror inte att folk i Sverige tycker att liberaler är speciellt högerextrema. Hellre Folkpartiet än Moderaterna. @EmasXP: Isåfall för att få en anledning att ta olja från Irak. Kommunism innebär att ALLA har samma lön, oavsett yrke. Och vad är det då för vits med att, i flera år, gå igenom hårda studier för att få ett yrke med samma lön som städare, som bara behövde gå en kurs på två veckor? Jobb som kräver hög utbildning måste löna sig bra för att folk ska vara motiverade att utbilda sig till det. Det är så det funkar, människan har alltid villat bli belönade för hårt arbete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Jag har inte sagt att man måste bomba. Jag mena usa måste bomba då .Om Göran Persson skulle skaffa självmordsbombare och bomba england så tror jag dom skulle anfallit sverige ganska säkert. Sårri, missförstod dig... Trodde du menade att man var tvungen att bomba landet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Kommunism innebär att ALLA har samma lön, oavsett yrke. Just det ! Det skulle aldrig funkat , så är det bara. Men jag har ett önskemål , bara ett ! Att alla ni högerextremenister ska fatta ätt Vänsterpartist inte är samma sak som kommunism och jag vill också att ni inte ska koppla ihop kommunism med sovjet vilka ni verkar ha en tendens att göra. Stalin var en diktator och han missbrukade Kommunismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 *Röstar på Vänsterpartiet* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Jag har inte sagt att man måste bomba. Jag mena usa måste bomba då .Om Göran Persson skulle skaffa självmordsbombare och bomba england så tror jag dom skulle anfallit sverige ganska säkert. Du vet väll att Usama Bin Ladin inte styrde landet? Det är alltså inte Afghanistans regering som betedde sig som terrorister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Du vet väll att Usama Bin Ladin inte styrde landet? Det är alltså inte Afghanistans regering som betedde sig som terrorister. Klargjorde inte mina skrattande smileysar det längre upp? Tss...måste man säga nåt också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Just det ! Det skulle aldrig funkat , så är det bara. Men jag har ett önskemål , bara ett ! Att alla ni högerextremenister ska fatta ätt Vänsterpartist inte är samma sak som kommunism och jag vill också att ni inte ska koppla ihop kommunism med sovjet vilka ni verkar ha en tendens att göra. Stalin var en diktator och han missbrukade Kommunismen. Vänsterpartiet är ett f.d kommunistparti och är det även idag, mer eller mindre. Lars Ohly kallar sig kommunist och har en massa kommunistiksa tankar. Socialdemokraterna - Arbetarpartiet. Arbetarna i dagens Sverige har det ju inte alltid så väl ställt. En del tjänar ju mer som sjukskriva! Arbetarna i USA har det bättre en dom svenska, och där är det vad vi kallar i Sverige för borglig regering. Skulle inte det vara till för dom rika, kommunister? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Det går uppåt för Moderatorna neråt för socialdemokraterna http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,622647,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Vänsterpartiet är ett f.d kommunistparti och är det även idag, mer eller mindre. Lars Ohly kallar sig kommunist och har en massa kommunistiksa tankar. Ja det är ett F.D Kommunistparti det betyder inte att dom är det nu. Och bara Ohly är kommunist gör inte det vänsterpartiet till ett kommunistparti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Ja det är ett F.D Kommunistparti det betyder inte att dom är det nu. Och bara Ohly är kommunist gör inte det vänsterpartiet till ett kommunistparti. Jo eftersom vänsterpartietsmedlemmar gillar lars ohly om dom inte skulle gillat han hade han fått avgått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Jo eftersom vänsterpartietsmedlemmar gillar lars ohly om dom inte skulle gillat han hade han fått avgått. Ja det är sant , Jag gillar också Lars Ohly för jag tycker att han är en väldigt smart och bra person. Men det gör ända INTE vänster till ett kommunist pari , varför tror du så många tog dåligt upp när han gick ut med att han var kommunist ? det är väl bara bra att han står för vad han tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Varför tror du Ohly och större delar av Vänsterpartiet vill förstatliga svenska banker? Det är bland det mest kommunistiska ett parti kan tänka sig att göra! För några månader sen såg jag på nyheterna hur Ohly och hans partikamrater sjöng kommunistiska kampsånger... Vänsterpartiet håller på att kliva över den kommunistiska gränsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts