Jump to content

Antipiratbyrån spanar som fan...

JMC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Antipiratbyrån är film- och musikbranschen då det är från dem de får sina pengar. APB har länge har skapat sina egna lagar som tar våra gamla rättigheter och nu drivit dem så långt att det snart är lag (och inte bara APBs propaganda) på att vi inte får ladda ned deras film och musik.

Vilka var det nu igen som gav APB möjlighet att göra det här? Just det, den inte helt utfattiga film- och musikbranschen var det som hade råd att skapa sina egna lagar. Dem med mest pengar kan alltså skriva sina egna lagar som gynnar dem ännu mer. Jag ser allt det här mycket skrämmande och jag har inga planer på att respektera den nya lagen. Usch och fy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det kommer bli mycket svårt att få folk fällda. Hur kan man bevisa vem som har tankat sakerna, det behöver ju inte direkt vara ägaren till datorn. Om de får tillstånd att göra en utredning får man nog reda på det i god tid och kan formatera om hdd:n dessutom.

Jag tänker fan inte sluta tanka warez bara för nån fånig lag säger det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite trist att Fairlight ( FLT ) har lagt ner nu.

Dessutom har ledaren för Razor 1911 gripits ( rzr ).

Det är lite trist, Razor 1911 var lätt en av dom bästa teamen.

Vi har ju Deviance och Vengeance kvar, även Reloaded, som är ganska hyfsade.

En skum sak jag hört är att Deviance uppmanar folk att inte tanka deras filer, utan att de bara håller på med sånt för att det är roligt. Bullshit eller inte, det vet jag ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste på undertexter.se (forum).

Köp en extern hårddisk, och kommer farbror blå slänger man ut den för fönstret.

Sen....om APB har sett att du har rånarna, då letar polisen bara efter den. Så om man laddar hem en film och tar bort den när man har sett den så är det inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor