Jump to content

Starta server - ej ftp server


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Kan någon skriva noggrannt hur man öppnar port 80? Vore riktigt snällt.

Jag undrar också om någonkan beskriva hur man enkellt skapar en sida för uppladdning av filer med hjälp av abyss. Steg för steg alltså. Skulle också vilja få det beskrivet hur abyss-servern tar av cpu:n.

Tack på förhand!

Som folk har sagt är det olika för olika routrar. Läs manualen hur man gör. Iofs är det så att man på nåt ställe skriver in porten och ipn som porten ska gå till. Ska inte vara speciellt avancerat egentligen.

Sen hur man gör med abyss är inte så svårt.. Ska finnas en faq hur man snabbt sätter upp en enkel webserver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som folk har sagt är det olika för olika routrar. Läs manualen hur man gör. Iofs är det så att man på nåt ställe skriver in porten och ipn som porten ska gå till. Ska inte vara speciellt avancerat egentligen.

Sen hur man gör med abyss är inte så svårt.. Ska finnas en faq hur man snabbt sätter upp en enkel webserver.

Har öppnat en port till den o skrev in ip addresen o allt -de funkade inte

har öppnat port 80- men funkade inte heller

tröttnar bara på skiten när man hållit på så jävla länge utan resultat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har öppnat en port till den o skrev in ip addresen o allt -de funkade inte

har öppnat port 80- men funkade inte heller

tröttnar bara på skiten när man hållit på så jävla länge utan resultat

Du skriver rätt ip då? Alltså en intern ip när du forwardar? En ip som oftast (notera oftast) börjar med 192.168? Och sen när dina vänner ska kolla på sidan så använder dom en extern ip? Dom ipna kan alltså börja på nästan vad som helst. Min börjar på 81 t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skriver rätt ip då? Alltså en intern ip när du forwardar? En ip som oftast (notera oftast) börjar med 192.168? Och sen när dina vänner ska kolla på sidan så använder dom en extern ip? Dom ipna kan alltså börja på nästan vad som helst. Min börjar på 81 t ex.

Ja jag använder min interna när jag öppnar porten men hur får man reda på vad sin externa ip är?

Edit: läste att man såg den på www.whatismyip.com men min ip är skum, den liknar liksom inte andras, andra har två siffrigt tal i ip nummret jag har tre, liksom en vanlig ser ut såhär: xx.xx.xx.xx nått sånt medan min ser ut nått såhär: xxx.xxx.xxx, de kanske inte spelar nån roll men verkar skumt.

och jag har öppnat port 80 som alla sagt att jag ska göra, men när jag slår in den i programet så säger den: "The port is already used by another application or the access to it is denied " vad beror detta på? o hur kan jag lösa det?

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

läste att man såg den på www.whatismyip.com men min ip är skum, den liknar liksom inte andras, andra har två siffrigt tal i ip nummret jag har tre, liksom en vanlig ser ut såhär: xx.xx.xx.xx nått sånt medan min ser ut nått såhär: xxx.xxx.xxx, de kanske inte spelar nån roll men verkar skumt.

Det är inget skumt med det. Det konstiga är att du tror att en "vanlig" har 3 siffror mellan varje punkt. Av alla IP-adresser jag har haft eller har sett fanns inga som hade lika många siffror mellan punkterna. Min är till exempel xx.xxx.xxx.xx. Om jag har fattat rätt, så är det vanligaste med 1 eller 2 2:or, och resten 3:or. Men det kan ju vara nästan vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det min ip som står i den där elefanten i din signatur?

EDIT: Det rö ju olika saker som håller i skylten varje gång jag uppdaterar sidan  :ermm:

Om du uppdaterar tillräckligt många gånger, kanske du ser att det står "Get your own sign at www.danasoft.com". För övrigt bör man kolla var bilden är, och besöka den sidan innan man frågar. (Gratulera mig, jag lyckades svara utan att använda ordet "n00b" :))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag använder min interna när jag öppnar porten men hur får man reda på vad sin externa ip är?

Edit: läste att man såg den på www.whatismyip.com men min ip är skum, den liknar liksom inte andras, andra har två siffrigt tal i ip nummret jag har tre, liksom en vanlig ser ut såhär: xx.xx.xx.xx nått sånt medan min ser ut nått såhär: xxx.xxx.xxx, de kanske inte spelar nån roll men verkar skumt.

och jag har öppnat port 80 som alla sagt att jag ska göra, men när jag slår in den i programet så säger den: "The port is already used by another application or the access to it is denied " vad beror detta på? o hur kan jag lösa det?

Som dom säger, inget konstigt med det. Förut hade jag 217.215.95.xx som ip. Nu har jag 82.182.xx.xx. Beror på vad man har för operatör vad man har för ip. Vissa har ju tillomed dynamiska ipn. Det kanske du iofs ska tänka på, att om det helt plötsligt inte funkar för dina kompisar att komma åt sidan, så kanske du har fått en ny ip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installera XAMPP!

Se till att du inte har en brandvägg i datorn eller i routern som blockar.

En annan port att testa är 8080.

Blehg

Exodge: tråden är 2dar gammal..?

1. Hans server funkar redan, som du kanske har märkt.

2. Xogede, inte Exodge! Hatar när nån stavar mitt namn fel! ;P

3. Jag drar tillbaka mitt påstående om gammal tråd för att undvika konflikt.

4. Vad är "Blehg"?

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...