D-link Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Undrar vad det innebär att ha firefox (vet ett det motsvarar internet expolerer) men vad skilljer och vad kommer att ändras? Och kommer min comhem uppkoppling fortfarande funka som vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Den funkar som vanligt (uppkopplingen alltså), det skiljer inte så mycket mellan IE och Firefox. Firefox är snabbare, fler funktioner, och tabbar (skitskönt). Prova så får du se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Att installera Firefox är som att installera något annat. Du ändrar inget i din dator, förutom att firefox installeras (precis som ett helt vanligt spel). Du kan importera alla dina inställningar och favoriter till firefox (du får en förfrågan under installation). Firefox låter inte spyware komma in i datorn lika lätt som IE gör - alltså lite säkrare. Som R2D2 sa, är tabbar så jäkla skönt. Du har alltså allt i ett endaste fönster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Firefox 1.0 Läs, tanka och njut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Nja, Firefox är inte snabbare. Det tar faktiskt mer av datorn, men det blockar popups och lätt att lägga till bokmärken, och fina funktioner... Har du dator över 1 ghz så borde du ha Firefox istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Jag ska nog instalera det... varför är FireFox så mycket bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Jag ska nog instalera det... varför är FireFox så mycket bättre? Snyggare, säkrare och du kan fixa till det så det blir mer personligt än IE... Personligen så tycker jag att IE suger totalt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 varför är FireFox så mycket bättre? Det är ungefär som Paint vs Photoshop. Internet Explorer är gjord för enkla operationer som t ex att visa en sida som man liter på. Firefox är gjord för att få ut mer av internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Nja, Firefox är inte snabbare. Det tar faktiskt mer av datorn, men det blockar popups och lätt att lägga till bokmärken, och fina funktioner... Har du dator över 1 ghz så borde du ha Firefox istället. Jag har fått för mig att Firefox är snabbare. För t.ex. när en sida med massor av bilder ska laddas går det snabbare på Firefox än IE. Så är det för mig iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Det är ungefär som Paint vs Photoshop. Internet Explorer är gjord för enkla operationer som t ex att visa en sida som man liter på. Firefox är gjord för att få ut mer av internet. Jag instalerade det nu, det är ju grymmt bra ju! Offtropic:Xogede, din signarur, jag är väl lite n00big men, Hur kan man fixa en sån där gubbe med skylt och där det står min iP och att jag andvänder fireFox? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Offtropic:Xogede, din signarur, jag är väl lite n00big men, Hur kan man fixa en sån där gubbe med skylt och där det står min iP och att jag andvänder fireFox? :"> SS http://www.danasoft.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Det som e gött med FF är att man kan ha flikar där uppe istället för att öppna ett nyt Internet Ctrl T Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 26 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2005 Det som e gött med FF är att man kan ha flikar där uppe istället för att öppna ett nyt Internet Ctrl T Du vet väl att det bara finns ett internet va? Vad du menar är att man öppnar en ny browser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Den funkar som vanligt (uppkopplingen alltså), det skiljer inte så mycket mellan IE och Firefox. Firefox är snabbare, fler funktioner, och tabbar (skitskönt). Prova så får du se. Jag har firefox men blev lite undrande nu. Med "tabbar" menar du flikar då? Annars känns det som jag har missat nån funktion... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Jag har firefox men blev lite undrande nu. Med "tabbar" menar du flikar då? Annars känns det som jag har missat nån funktion... Tabbar (tabs) och flikar är samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 GAAAAAAAH, stör mig så orerhört på ordet flikar, tabs/tabbar ska det vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Kan man avinstallera det sen om man ångrar sig ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) Det är ungefär som Paint vs Photoshop. Internet Explorer är gjord för enkla operationer som t ex att visa en sida som man liter på. Firefox är gjord för att få ut mer av internet. Få ut mer säger du? Mycket skriptspråk som inte funkar i firefox, tyvärr. Humler, ja. Det är ingen seriös installation som förstör ditt internet. Det gör det bara säkrare och bekvämare. Redigerad 2 mars, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Jag har installerat det nu och det verkar bättre än IE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 GAAAAAAAH, stör mig så orerhört på ordet flikar, tabs/tabbar ska det vara Jag kanske låter som en språkpolis men nu när det finns ett svenskt ord för tabs varför inte använda det? Tabs för ju tankarna till gitarrtabulatur. Är det verkligen så bra att ha alla websidor samlade i ett fönster? Om en sida hänger sig måste man ju stänga ner allt? Och om man installerar SP2 blockar ju IE också popups så varför byta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts