Jump to content

Rasism


Corleone
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nope men rasbiologi och rasbiologer existerar inte idag.
Rasism

aka ras biologi.

Så rasism existerar inte längre?

Så även Rasbiologiska Institutet.

Dom flyttade väl till Uppsalas universitet och bytte namn till Institutionen för medicinsk genetik 1959?

Edit: Du hann före.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag inte, mikolan. I annat fall så har jag lärt mig något nytt men jag vill ha källa.

Funny. Jopp men inte den erkända vetenskapen. Rasism klingar dåligt i folks munnar men inte rasbiologi.

http://www.vitabussar.se/rasbiologi1.htm

http://www.wsws.org/articles/1999/mar1999/euge-19m.shtml

For over 40 years, young socially marginalised working class women in Sweden faced the danger of forced sterilisation. This was carried out under laws intended to purify the Swedish race, prevent the mentally ill from reproducing and stamp out social activities classed as deviant. The last sterilisation took place in 1975.

Inte för att det bir någon bra källa, men båda mina historialärare har sagt så också.

http://www.student.nada.kth.se/~d95-nwa/rasII.html

Men hur tillämpades dessa båda lagar? Under åren 1935-41, det vill säga under de år då 1934 års lag tillämpades, steriliserades över 3200 personer. Under hela perioden 1935-1975, lagen upphörde att gälla 1975, steriliserades totalt nästan 63 000 människor. Här följer en kort beskrivning hur de olika indikationerna tillämpades:
Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rasism är en ism, en vetenskap.

Så, menar du att Optimism, Buddhism och Turism är vetenskaper? ^_^

Consequently, as the original African populations evolved into present-day Europeans and East Asians, they did so by moving in the direction of larger brains and greater intelligence, but also towards slower rates of maturation, lower levels of sex hormone, and concomitant reductions in sexual potency and aggressiveness, and increases in family stability and social conformity.

^_^;) AHAHAHAHAHA :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Carolus rex XII Suenica: Säger du att rasbiologin inte existerar, du tror ju själv på den. Ok jag förstår, den existerar för den som tror på den.

Rasbiologi existerar. Den stöds dock inte på några vetenskapliga grunder och får anses vara skit baserat på trångsynta fördomar tills motsatsen bevisas. Rasbiologi är TRON på människoraser och väsentliga egenskapsskillnader mellan dessa. har varit allmänt vedertagen i Sverige. slå upp "Neger" eller "Afrika" i ett gammalt (gammalt) lexikon. det var inte bättre förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schäfer, labrador osv osv.

Det finns raser bland allt... Förutom människor...

Innuti ser vi alla nästan likadana ut! Det är bara ytan som är olika!

Lies, sluta ljug, det finns raser, det borde för fan vem som helst förstå. Att sen en ras ska vara underlägsen en annan är humbug.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...