Jump to content

Låsa dörr


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, och allt detta för att du ska sitta i ditt rum och göra...vad?

Om han ska förlusta sej själv (vilket det lät som om du menade) så tycker jag han gör klokt i att låsa dörren. Det är inte så bekvämt när systern klampar in i rummet under denna proccedur.

- Ja, det har skett!

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man göra som jag. Så fort någon går in (när jag vill att det ska vara låst) så springer jag fram till personen ifråga med händerna riktade mot personens ansikte och skriker "Hupp upp här var det låst". Sen knuffar jag ut personen och slår igen dörren och härmar ljudet av en polissirén i ungefär 25 sekunder. Sen går jag tillbaka och gör vad det var jag gjorde.

(Sjuk familj?)

...får skaffa tillbaka mitt lås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man göra som jag. Så fort någon går in (när jag vill att det ska vara låst) så springer jag fram till personen ifråga med händerna riktade mot personens ansikte och skriker "Hupp upp här var det låst". Sen knuffar jag ut personen och slår igen dörren och härmar ljudet av en polissirén i ungefär 25 sekunder. Sen går jag tillbaka och gör vad det var jag gjorde.

(Sjuk familj?)

...får skaffa tillbaka mitt lås.

Jag tycker att du ska sluta med det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt en boll framför dörren...ska nog funka!

Hahha :P det där är humor :P

för en gång började jag att skratta på riktigt i ställe för å skriv OMGLOLOL.

g1 okka 2 winZ0r.

du kan ju rada upp en massa låddor framför dörren. på ditt rum alltså..gjorde jag när jag var typ 7 eller nått..sen kom jag inte ut :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta bort handtaget från utsidan. Ha det löst så du kan ta med det när du går in.

off-topic:

Jag var med en kompis då vi var ungefär 9 år. Vi hade sett på en film då de pillade ut nyckeln som satt låst i dörren. Det hade ett papper under och kunde på det viset fiska in nyckeln under dörren. Ett rum i vårat hus hade en dörr utan tröskel, så vi testade. Inte så smart dock... Nyckeln flög iväg alldeles för långt och vi kunde inte nå den på något vis. Så vi fick sitta där i tre timmar. Allt som fanns i rummet var i stort sett bara en säng. Låter kanske inte så jobbigt, men för otåliga 9 åringar är det det. Tänkte faktiskt på att hoppa genom fönstret, 4.5 meter...

Men om ni satt i ett låst rum där nyckeln satt på andra sidan, Vem låste då dörren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man göra som jag. Så fort någon går in (när jag vill att det ska vara låst) så springer jag fram till personen ifråga med händerna riktade mot personens ansikte och skriker "Hupp upp här var det låst". Sen knuffar jag ut personen och slår igen dörren och härmar ljudet av en polissirén i ungefär 25 sekunder. Sen går jag tillbaka och gör vad det var jag gjorde.

(Sjuk familj?)

...får skaffa tillbaka mitt lås.

Haha fan vad jag garvade när jag läste det.

hahahah !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak man kan göra om man har en sån sak så man kan låsa fast ingen nyckel så tar man en liten sked vänder på den asså så att skaftet är inne i den saken man låser i så vrider du om...så nu är du ifred ;)

EDIT:Lås hette det haha :D

Jag testade det, det funkade men jag kunde inte få upp dörren sen! :P

Fast som tur va så hade jag dörren öppen och en vanlig nyckel så jag tog bara ut skeden och satte dit nyckeln! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man göra som jag. Så fort någon går in (när jag vill att det ska vara låst) så springer jag fram till personen ifråga med händerna riktade mot personens ansikte och skriker "Hupp upp här var det låst". Sen knuffar jag ut personen och slår igen dörren och härmar ljudet av en polissirén i ungefär 25 sekunder. Sen går jag tillbaka och gör vad det var jag gjorde.

(Sjuk familj?)

...får skaffa tillbaka mitt lås.

Haha, känner jag faktiskt igen mig litegrann, exkluderat polissyrensljuden dvs...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så köper du ett regellås eller vad det nu heter på Clas Ohlson för sisådär 25 spänn och monterar fast med skruv och mejsel och allt vad det kan vara.

Eller som du har en sån där dörr med nyckelhålsskyddgrej. ni vet som brukar vara runtom nyckelhålet fast nyckelhålet densjälv är bara en fyrkant eller dylikt, då kan du stoppa in en husnyckel och vrida om ändå, funkar på dörren till garaget hos oss (inifrån alltså :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...