P-C Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 (redigerad) Ja, asså om man har en dörr till sitt rum som inte har nåt lås... finns det nåt sätt att göra så att dörren inte går att öppna från utsidan.. för jag skulle gärna vilja få ha det lite ostört ibland tack för svar! PS. Dörren öppnas innåt Redigerad 24 februari, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 (redigerad) Öppnas den innåt är de bara luta nån stol eller nått mot handtaget. Redigerad 24 februari, 2005 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Hasp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Sätt en boll framför dörren...ska nog funka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Jag byggde ett lås när jag var liten. Fast det slutade med att jag sprängde bort hela dörren.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 @ BigBear: Försökte med det nu men det funkade inte... @ okka: Hm? nu förstår jag inte? @ Carolus the nånting: förklara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Ta bort handtaget från utsidan. Ha det löst så du kan ta med det när du går in. off-topic: Jag var med en kompis då vi var ungefär 9 år. Vi hade sett på en film då de pillade ut nyckeln som satt låst i dörren. Det hade ett papper under och kunde på det viset fiska in nyckeln under dörren. Ett rum i vårat hus hade en dörr utan tröskel, så vi testade. Inte så smart dock... Nyckeln flög iväg alldeles för långt och vi kunde inte nå den på något vis. Så vi fick sitta där i tre timmar. Allt som fanns i rummet var i stort sett bara en säng. Låter kanske inte så jobbigt, men för otåliga 9 åringar är det det. Tänkte faktiskt på att hoppa genom fönstret, 4.5 meter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 @ okka: Hm? nu förstår jag inte? Sätt en boll framför dörren så att den tar emot då man öppnar! Om det är en greppig boll, tillexempel en liten basketboll eller nått, så ska det nog funka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Sätt en boll framför dörren så att den tar emot då man öppnar! Om det är en greppig boll, tillexempel en liten basketboll eller nått, så ska det nog funka! Eller så rullar den iväg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Eller så rullar den iväg Eller inte . Eller det beror på vad det är för boll Man måste typ ha en boll som kan fastna under dörren eller nått. Jobbigt att förklara. Om inte det gick att ställa en stol så att handtaget inte går att dra ner ställ en soffa eller nått stort du har i rummet för att blockera dörren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Det beror ju även på HUR man sätter fast bollen, man ska klämma in den litegrann, så att den vilar fastgreppad mellan dörren och golvet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 (redigerad) @ Carolus the nånting: förklara Jag var 11 år. Skitförbannad på mina föräldrar, skulle låsa dörren men det funka ju inte för jag inte hade någon nyckel . Jag skulle byta ut hela låste med ett hänglås jag fått av morfar. Men jag hade ju ingen borr och jag tänkte ju inte hämta det eftersom jag var förbannad. Börja sprätta i mitt sprängskåp, byggde ihop en redig svartkruts sats. Det här var ju på den tiden man kunde få tag i rent krut i affärerna. Tömde en gammal burk och börja fylla med krut, tejpa fast bomben på dörr låset. Tände och sprang till sängen. BOOOM! 2 galna föräldrar och en helt förstörd dörr med ett hål där ett deformat lås engång settat, plus att brandlarmena i lägenheten gick. Hahhahahaha, vad fick man allt ifrån? Hämtade inspiration från sådana där bomber dom spränger lås med i polisfilmer. Btw: om du gör sådan där hänglås grej som jag gjorde. Borra en hasp med några små skruva och stäng vanligt fast du sätter fast med ett hänglås, gör det högstupp och längstner på dörren så kan inte ens swat ta sig in Fast för gudsskull, försök inte spränga bort det vanliga låset Redigerad 24 februari, 2005 av Carolus XII rex suenica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Sätt en klaff vid dörren. (sån man brukar sätta för att ytterdörra ska vara öppna. )Dom är nog tuffa att rubba . vet inte riktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Det beror ju även på HUR man sätter fast bollen, man ska klämma in den litegrann, så att den vilar fastgreppad mellan dörren och golvet. Försökte med fotboll, basketboll, rugbyboll och golfboll funkar inte ! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Försökte med fotboll, basketboll, rugbyboll och golfboll funkar inte ! :'( Gör såhär - sätt bollen tätt intill dörren i fråga och ställ dig och tokstampa in den mot dörrspringan! Tillslut, min duva, tillslut, kan du möjligtvis lyckas...ta basketbollen och försök - försök! - försök!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Ta lite maskeringstejp och tejpa längs kanterna på dörren. Lätt för dig att få upp, omöjligt för andra, och lämnar inga märken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Försökte med fotboll, basketboll, rugbyboll och golfboll funkar inte ! :'( Hahahahahah! GOLFBOLL go boy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Det ging bättre när jag tog min fotölj + en massa böcker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Det ging bättre när jag tog min fotölj + en massa böcker Haha, och allt detta för att du ska sitta i ditt rum och göra...vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2005 Det ging bättre när jag tog min fotölj + en massa böcker Nåå.. Vad planerar du eftersom du så brådskande behöver låsa din dörr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts