Jump to content

Racingsimulator!

Guest Kurby
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag letar efter ett spel. Ett racing spel med högsta möjliga realism!

Lista gärna upp spel som du känner till och de spelar ingen roll om det är nytt eller gammalt.

Helst ska det vara såpass verkligt att du behöver ha koll på t.ex olja, temperatur och sådant kul :wacko:

Tacksam för alla svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Http://www.liveforspeed.net/

Det där är ett extrem realistiskt spel. Undrar om det iofs inte är FÖR realistiskt.

Åh man tackar, jag håller på att ladda hem demofilerna nu så jag kan se om det är något att ha

Edit: En fråga bara om du spelat det, varför sitter det fyra pers i en liten bil och trängs?

24120404_383679_0.jpg

24120424_383679_1.jpg

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ToCA Race Driver 2

Han sa racing simulator inte "billigt försök till att försöka få in pengar spel".. Sorgligt hur codemasters har lyckats förstöra dom två hittils släppta, bästa bilspelen! Toca 1 o 2 va underbara och colin 1 o 2 likaså.. sen ble de bara arcad rabbalder av hela smeten.. synd.. aja åter till topic..

Ett hett tips e att köpa EA Games F1 99-02! Ett F1 spel som du kan ladda hem skitmånga moddar till! helt gratis o helt lagligt (tji fick ni som trodde ja snacka wärsch)! Dessa modds e helt underbara! Tipsar Porsche Carrera Cup modden.. så jävla najs e den! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han sa racing simulator inte "billigt försök till att försöka få in pengar spel".. Sorgligt hur codemasters har lyckats förstöra dom två hittils släppta, bästa bilspelen! Toca 1 o 2 va underbara och colin 1 o 2 likaså.. sen ble de bara arcad rabbalder av hela smeten.. synd.. aja åter till topic..

Ett hett tips e att köpa EA Games F1 99-02! Ett F1 spel som du kan ladda hem skitmånga moddar till! helt gratis o helt lagligt (tji fick ni som trodde ja snacka wärsch)! Dessa modds e helt underbara! Tipsar Porsche Carrera Cup modden.. så jävla najs e den! :P

Du skulle inte kunna ge någon slags länk?

Har sökt på google men finner inget

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat det så ^_^^_^

tji fick du ;)

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SuperSwede, kan inte annat än hålla med. Toca 2 är det bästa Codemasters har spottat ur sig. CMR 3,4 och 5 är helt värdelösa. I princip samma spel.

Toca Race Driver 1 var väl okej, men uppföljaren var en besvikelse. Toca 2 var en perfokt kombination av simulator och arkad. Men likt många andra spelutvecklare så har dom väl blivit pengakåta av alla storsäljare.

On-Topic: GTR ska som nämnt vara en riktig hit. Richard Burns Rally är enligt mig den bästa simulatorn oavsett bilsport-genre (hittils). Kan någon berätta mer om Live For Speed? Har bara hört bra saker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SuperSwede, kan inte annat än hålla med. Toca 2 är det bästa Codemasters har spottat ur sig. CMR 3,4 och 5 är helt värdelösa. I princip samma spel.

Toca Race Driver 1 var väl okej, men uppföljaren var en besvikelse. Toca 2 var en perfokt kombination av simulator och arkad. Men likt många andra spelutvecklare så har dom väl blivit pengakåta av alla storsäljare.

On-Topic: GTR ska som nämnt vara en riktig hit. Richard Burns Rally är enligt mig den bästa simulatorn oavsett bilsport-genre (hittils). Kan någon berätta mer om Live For Speed? Har bara hört bra saker om det.

Live for speed är något du måste testa :)

Det är ett online racingsimulator spel och man ser tillochmed klubbar som bara skapats på grund av detta spel!

Helst ska du använda dig av en ratt med pedaler, helst tre stycken bilet innebär att du kan köra med riktigt koppling :ermm:

http://www.liveforspeed.net här kan du hämta demo mm.

Det är ett spel du måste betala för men det går alltid att fixa till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor