Jump to content

Bild.

xstreem
 Share

Recommended Posts

BC-Rich är ett märke som använder sådana på sina gitarrer.

Ja, men BC Rich gör skitgitarrer. Ska man ha en någorlunda bra får man betala en rejäl slant.

Bra metalguror som är billiga är då Ibanez, LTD/ESP, Jackson och Gibson (som är dyrt som fan för det mesta, men vissa är förhållandevis billiga). Däremot ligger det mesta i mickarna, förstärkarna och ev. effektpedalen. Med rätt mickar och förstärkare kan en Yamaha för 1000 pix låta skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Med rätt mickar och förstärkare kan en Yamaha för 1000 pix låta skitbra.

Precis det jag ville få fram.

Man ska egentligen inte lägga mindre än 5000:- på en elgitarr. Men ekonomin ser olika ut från person till person. Jag har hört gitarrister i 12-års åldern med billiga Yamaha strator och liknande sopguror spela skiten ur 18-20 åringar med Gibsongitarrer. Det är inte gitarren som gör spelaren men en bra gitarr underlättar.

GrandTheftCarl: Nej, jag vet. Det var bara ett exempel på en fruktansvärt bra gitarr från Epiphone. :P

Min polare har en Epiphone Les Paul Standard som han satte på nya mikar (Seymour Duncan) och ny mekanik. Den kan, efter det, lätt mäta sig med billigare Gibson guror och sammanlagt har det kostat honom runt 6500:-.

Redigerad av Krishna
Länk till kommentar
Dela på andra sidor