Jump to content

HL2: Under-Siege

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Håller på med en liten HL2DM modifikation som heter Under-Siege.

Vi har haft ett litet betatest på 3 pers tidigare i förra veckan och nu tänkte vi försöka spela med lite fler spelare för att se hur det fungerar.

För mer information titta på hemsidan www.skumapping.vze.com (Sorry för designen men jag har inte jobbat mye med sidan.)

Finns till betaversionen vi ska testa ikväll 1900 hrs gmt+1, bara 3 banor varav 2 betabanor (dsg_surot och dsg_battlefield) och en färdig bana som dock behöver justeringar (dsg_goat).

Är du intresserad att betatesta modden 1900 ikväll (om c:a 40 min alltså.) kan ni lägga till mig på er msn: westerlund_333@hotmail.com så skickar jag zip på modden till er (.rar format) och sedan ip till servern.

Kan dock bli fördröjningar på kanske 5 - 10 min med servern. Var dock ifall ni vill spela redo och på plats på msn helst 1900 prick eller några få minuter före/efter. :ph34r:

Iofs, finns inga nya modeller eller vapen i modden ännu (och kommer inte komma heller om jag dock inte får tag på någon rolig 3D Artist vill säga.) dock har vapnen nya skada, man dör lättare beroende var vapnen träffar än i HL2dm osv osv. blabla. Aja hör av er ifall ni vill testa. :lol: Alla förutom 1 'officiell betatestare' var upptagna ikväll så behöver eran hjälp. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mappar till CS 1.6 och undrar hur en "light_environment" fungerar. Jag har aldrig fått den till att funka, men vet att den ska göra så att hela banan blir upplyst, som av en sol. Skulle du kunna förklara?:">

Det är ganska enkelt.

Sätt den högt upp i skyboxen.

Högerklicka på den när den är markerad och klicka på 'Properties'.

i Brigthness ställer du in vilken färg den ska ha.

Pitch är på vilken tid av dagen det är. (Alltså var solen ska peka.)

skriv i fältet -35 så får du någon gång ungefär på morgon/kvällen när solen är nästan på topp eller just börjat gå ner. och så vidare.

Ett tal mellan -0 och -90 skall det vara i vilket fall som. :P

Och voilá, du är klar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ganska enkelt.

Sätt den högt upp i skyboxen.

Högerklicka på den när den är markerad och klicka på 'Properties'.

i Brigthness ställer du in vilken färg den ska ha.

Pitch är på vilken tid av dagen det är. (Alltså var solen ska peka.)

skriv i fältet -35 så får du någon gång ungefär på morgon/kvällen när solen är nästan på topp eller just börjat gå ner. och så vidare.

Ett tal mellan -0 och -90 skall det vara i vilket fall som. ;)

Och voilá, du är klar. ;)

Jag sätter den högt upp i skyboxen, gör som du säger på properties. Och det är fortfarande helt svart, nästan iaf. Kolla bifogat ingame-screen. Ska man ha "Run RAD" på "Normal" när man komplimerar banan eller? Och sen på Map Properties så finns det ett fält med "Default Light Level". Vad ska det stå där? :">

post-23-1109363814_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sätter den högt upp i skyboxen, gör som du säger på properties. Och det är fortfarande helt svart, nästan iaf. Kolla bifogat ingame-screen. Ska man ha "Run RAD" på "Normal" när man komplimerar banan eller? Och sen på Map Properties så finns det ett fält med "Default Light Level". Vad ska det stå där?:">

Du ska göra den där brushen till en func_wall och sätta rendermode till solid och render amount till 255 om du vill att det ska vara genomskilningt.

ae: man måste inte sätta den högt upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska göra den där brushen till en func_wall och sätta rendermode till solid och render amount till 255 om du vill att det ska vara genomskilningt.

ae: man måste inte sätta den högt upp ^_^

Hade gjort precis så, fast jag hade den på texture istället för solid. Skillnaden är väll bara att om man har den på solid så påverkar inte belysning den?

Aja, jag får fortfarande ingen belysning med en "light_environment" :'( Tråkigt att bara göra banor på natten ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ae: man måste inte sätta den högt upp ^_^

Jag brukar få niceigare resultat då, kanske iofs beror på pitchen och positionen? eller, alltså aja, sak samma. ^_^ Nu virrar jag ihop snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor