VickeX Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Snacka om ID här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 .ganska löjlig typisk amerikansk "hjältefilm".. men ändå rätt bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Är det inte i den filmen dom spränger Empire state building 2 ggr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Bra film, dock hatar jag rymdvarelserna, såna typiskt slemmiga konstiga grejor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Bra film, dock hatar jag rymdvarelserna, såna typiskt slemmiga konstiga grejor. Bättre än på 50-talet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Jo, men fortfarande otroligt fula. Man kan knappast tänka sig att de skulle kunna ta över jorden, eller överhuvudtaget ha såpass avancerad teknologi som de har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Hyfasd film dock är Day after tomorrow mkt bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Filmen Independence Day är kanske en film som inte blir en stor succé i Ryssland eller mellanöstern... denna filmen har ganska många bra scener som t ex. förödelserna... men filmen har också negativa sidor och då pratar jag om riktigt dåliga. Filmen tyder på att USA är världbäst och att de räddar världen, är det så i verkligheten tro? Stor fantasi av Roland Emmerich... Sammanfattning: @@@@@@@@@@ För amerikansk till och med för amerikaner... mycket stolthet och patriotism i denna film till och med på titeln... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Ja speciellt när han utropar fjärde juli osm hela världens nationaldag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Hyfasd film dock är Day after tomorrow mkt bättre Snälla, ID var MYYYYYYYYYYCKET bättre än DAT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Snälla, ID var MYYYYYYYYYYCKET bättre än DAT. Hur kan du tycka de ja menar ett stort alienskepp och aliens Men aja vi har alla olika smaker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Hur kan du tycka de ja menar ett stort alienskepp och aliens Men aja vi har alla olika smaker Tyckte bara att DAT hade halvtaskiga skådespelare, halvtaskig story överhuvudtaget och massa sånt . Men som sagt... Man har olika smak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 (redigerad) Tyckte bara att DAT hade halvtaskiga skådespelare, halvtaskig story överhuvudtaget och massa sånt . Men som sagt... Man har olika smak. Kan hålla med dig där men handlingen enligt mig är bättre i DAT Will Smith är ju med i ID Redigerad 21 februari, 2005 av Colorado Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Jo, Indepence Day är riktigt bra, må jag säga. Stör mig inte så mycket på flaggviftandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Tycker om ID! Tänker inte allst på "flaggvift<ndet" som alla säger... Dock så har jag aldrig tänkt på vad titeln "independence day" egentligen betyder av nån anledning... För mig har det alltid varit en filmtitel, då jag såg den första gången när jag var typ åtta eller nåt... och jag älskar aliens... bästa scenen är ju klart när Will Smith "leker" med en alien i öknen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Dock så har jag aldrig tänkt på vad titeln "independence day" egentligen betyder av nån anledning... Well Independence Day, USA:s oavhängighetsdag?, nationaldagen den 4:e juli till minne av oavhängighetsförklaringen som undertecknades i Philadelphia den 4:e juli 1776? och där de 13 amerikanska kolonierna förklarade sig för fria från Storbritanniens kolonialvälde?. Detta efter mycket missnöje med britternas styre, framförallt de höga skatterna. "Flaggviftande" amerikanska filmer där dom ser sig som "the saviors of the world" kan jag vara utan! (Finns det ingen amerikansk film som baseras på sanningen? Att USA är galna i krig och att dom en dag kommer ödelägga jorden?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Jag fick reda på vad independence day betydde för två år sen... Trots det så fattade jag ändå inte vad titeln på ID egentligen var.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 (redigerad) ID är bättre än DAT men FAT slåt lätt DAT som kan ses som en skit film om man jämför med FAS fast jag tycker ändå att DOI är ganska bra. Id är väll en okej film..lite för patriotisk Redigerad 21 februari, 2005 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 (redigerad) Det var verkligen en bra film, de måste ha satsat mycket pengar med alla filmstjärnor som är medverkande. Och snälla, sluta klaga på USA hela tiden, det här är ju bara film. Redigerad 21 februari, 2005 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Independence Day Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts