Jump to content

Talk about "Indipendence Day" here.

VickeX
 Share

Recommended Posts

Film2005logo_313540_0.jpg

Filmen Independence Day är kanske en film som inte blir en stor succé i Ryssland eller mellanöstern... denna filmen har ganska många bra scener som t ex. förödelserna... men filmen har också negativa sidor och då pratar jag om riktigt dåliga. Filmen tyder på att USA är världbäst och att de räddar världen, är det så i verkligheten tro? Stor fantasi av Roland Emmerich...

Sammanfattning: @@@@@@@@@@

För amerikansk till och med för amerikaner... mycket stolthet och patriotism i denna film till och med på titeln...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker om ID! Tänker inte allst på "flaggvift<ndet" som alla säger... Dock så har jag aldrig tänkt på vad titeln "independence day" egentligen betyder av nån anledning... För mig har det alltid varit en filmtitel, då jag såg den första gången när jag var typ åtta eller nåt...

och jag älskar aliens...

bästa scenen är ju klart när Will Smith "leker" med en alien i öknen.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock så har jag aldrig tänkt på vad titeln "independence day" egentligen betyder av nån anledning...

Well

Independence Day, USA:s oavhängighetsdag?, nationaldagen den 4:e juli till minne av oavhängighetsförklaringen som undertecknades i Philadelphia den 4:e juli 1776? och där de 13 amerikanska kolonierna förklarade sig för fria från Storbritanniens kolonialvälde?. Detta efter mycket missnöje med britternas styre, framförallt de höga skatterna.

"Flaggviftande" amerikanska filmer där dom ser sig som "the saviors of the world" kan jag vara utan!

(Finns det ingen amerikansk film som baseras på sanningen? Att USA är galna i krig och att dom en dag kommer ödelägga jorden?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor