Frostic Skrivet 20 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2005 Ja, alltså jag satt här och tänkte. Hur stora är egentligen LC, VC, LS, LV, SF om man jämför dom med sina verkliga förebilder? Alltså, hur långt ifrån sina verkliga storleker är städerna i spelen? Är det någon som vet något bra sätt att visa skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 20 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2005 Svårt att säga. Städerna är iaf mycket större på riktigt. Skillnaden är störst i LS och LC med tanke på att de städerna är gigantiska i verkligheten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Du kan jämföra Los Santos med Los Angeles i True Crime och Liberty City med New Tork i Spider-Man 2, så får du en någorlunda storleks skillnad. Båda två är realistiskt avbildade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 27 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2005 Fast om jag ska vara petig är inte New York i Spider Man 2 perfekt.. Man är ju inte i hela New York heller, bara på Manhattan. Fast Manhattan är mycket större i verkligheten än på Spider Man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 28 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Är det? Jag har hört att det är samma storlek som i verkligheten... :| Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 28 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2005 Du kan jämföra Los Santos med Los Angeles i True Crime och Liberty City med New Tork i Spider-Man 2, så får du en någorlunda storleks skillnad. Båda två är realistiskt avbildade. Finns varje liten gata med i True Crime? Jävlar vad dom ska ha jobbat för att få med allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 1 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2005 Jag undrar om hela South Central är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 Är det? Jag har hört att det är samma storlek som i verkligheten... :| Var har du sett eller hört det? Det tror jag inte det är eftersom alla skyskrapor inte är med+att jag räknat ut hur många kvarter Empire state Building ligger från Times square och det är mycket längre bort i verkligheten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2005 (redigerad) Rent ytmässigt är Los Angeles världens tredje största stad. Och enligt mina beräkningar är Los Santos ungefär lika stort (om inte mindre) som staden jag bor i... Vilket är en ganska liten stad. Så skillnad kan jag LUGNT garantera! Redigerad 2 mars, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Hela san andreas(staten) är ju iaf lika stor som typ en ganska stor svensk stad, det är nog ca 1 (riktig) mil tvärsöver har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Rent ytmässigt är Los Angeles världens tredje största stad. Och enligt mina beräkningar är Los Santos ungefär lika stort (om inte mindre) som staden jag bor i... Vilket är en ganska liten stad. Så skillnad kan jag LUGNT garantera! Vilken stad bor du i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Alltså. Los Angeles är i verkligheten lika stort som från gbg till varberg, en bra bit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Hela san andreas(staten) är ju iaf lika stor som typ en ganska stor svensk stad, det är nog ca 1 (riktig) mil tvärsöver har jag för mig Har du sett info på det på någon sida på nätet? Länka gärna isåfall. Eller har du mätt själv? Men hur har du gjort det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Rent ytmässigt är Los Angeles världens tredje största stad. Då vinner Kiruna då som är världens största stad ytmässigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 8 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Då vinner Kiruna då som är världens största stad ytmässigt Det är inte världens största stad ytmässigt längre. Det är något ställe i Australien som har tagit över den titeln, bor du också i Kiruna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Det är inte världens största stad ytmässigt längre. Det är något ställe i Australien som har tagit över den titeln, bor du också i Kiruna? Oh, det har inte jag hört, men det är mycket möjligt Nope, bor utanför västerås, men man håller väl lite koll iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Man räknar ju såklart bebyggd mark inte bara all jävla skog som finns utanför Kiruna eller all bush som finns utanför den där. Det är mycket möjligt att LA är 3:e största staden ytmässigt. Stadskärnan är relativt liten och det är mest förorter som stan består av. Därav alla trafikproblem som finns i regionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 berit: Bor i en liten ort som heter Hallsberg power_psychic: Vad menar du? Kiruna är Sveriges största kommun. Inte världens största kommun/stad. Eller är du bara oseriös? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 (redigerad) berit: Bor i en liten ort som heter Hallsberg power_psychic: Vad menar du? Kiruna är Sveriges största kommun. Inte världens största kommun/stad. Eller är du bara oseriös? Kiruna är/var världens största ytmässigt om man räknar med all mark runtomkring Kiruna kommun är lika stor som landskapen Skåne, Blekinge och Halland tillsammans eller hälften av Schweiz yta. Redigerad 8 mars, 2005 av power_psychic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Men, lol! Med stad menas tätbebyggelse, inte dess omgivningar. Även om det vore så skulle Kiruna inte vara världens största stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts