Jump to content

Telia-reklamen @ Bild av en svensk familj?

Arman
 Share

Recommended Posts

Ni alla har säkert sett Telia-reklamen på TV som visar en svensk familj och deras kontakter till bredband, telefoni och elektronik...

Ni kanske också har märkt hur kaxiga barnen är mot föräldrarna speciellt deras far som ständigt försöker få saker rätt i hemmet...

Är svenska barn verkligen så mot sina föräldrar och är svenska farsor verkligen så mesiga när dom inte kan säga emot sina egna barn?

Jag är inte helsvensk så jag vet inte detta men däremot om jag kaxar mig mot min mor eller far så tror nog jag att det är över för min del...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Hahhaha, och ni säger att jag är fördomsfull. Alla säger att det är så men dom tillhör en icke svensson familj, eller en "udda" svensson familj. Låter moget!

Nu har jag några frågor.

Till: En icke svensson familj: Käkar ni kebab varje dag? bor i förorten? Kommer din far skjuta din syster när hon gifter sig? kommer du mörda en svensk?

En "udda" svensson familj: Nåååååååååååååååååååååååååååååååå. Bor du i en villa i skogen med 2 galna föräldrar som slår dig om du gör något dumt?, äter ni flummig mat , reser ni till Poskov istället för Phuket för att sticka ut?

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahhaha, och ni säger att jag är fördomsfull. Alla säger att det är så men dom tillhör en icke svensson familj, eller en "udda" svensson familj. Låter moget!

Nu har jag några frågor.

Till: En icke svensson familj: Käkar ni kebab varje dag? bor i förorten? Kommer din far skjuta din syster när hon gifter sig? kommer du mörda en svensk?

En "udda" svensson familj: Nåååååååååååååååååååååååååååååååå. Bor du i en villa i skogen med 2 galna föräldrar som slår dig om du gör något dumt?, äter ni flummig mat , reser ni till Poskov istället för Phuket för att sticka ut?

Det var ironi. Förövrigt är jag helsvensk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag några frågor.

Så bara för att man inte är helsvensk sitter man och äter kebab varje dag? Och bara för att man inte är helsvensk så skjuts syrran om hon gifter sej? Nej jag skulle nog inte tro det... Även ifall jag fattade dig fel så är det så som jag sa...

Om din familj är så helsvensk kanske du kan berätta hur det är i din familj...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bara för att man inte är helsvensk sitter man och äter kebab varje dag? Och bara för att man inte är helsvensk så skjuts syrran om hon gifter sej? Nej jag skulle nog inte tro det... Även ifall jag fattade dig fel så är det så som jag sa...

Om din familj är så helsvensk kanske du kan berätta hur det är i din familj...

Men din lilla cp unge, jag var ironisk. hahahhaa! Det är precis samma som ovanstående förutom att den dumma jäveln frågar det på allvar. MED SUNT FÖRNUFT vet vi att inget av detta är sant.

Har alla judar stora näsor?

Nej, inte alla.

Dödar alla araber sina döttrar för dom försöker gifta sig med vem dom vill?

Nej, inte alla.

Är alla Mexikaner lata?

Nej, inte alla.

Är alla svenskar känslokalla?

Nej, inte alla.

Listan kan göras enormt lång på vanliga simpla dumma fördomar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men din lilla cp unge, jag var ironisk. hahahhaa! Det är precis samma som ovanstående förutom att den dumma jäveln frågar det på allvar. MED SUNT FÖRNUFT vet vi att inget av detta är sant.

Har alla judar stora näsor?

Nej, inte alla.

Dödar alla araber sina döttrar för dom försöker gifta sig med vem dom vill?

Nej, inte alla.

Är alla Mexikaner lata?

Nej, inte alla.

Är alla svenskar känslokalla?

Nej, inte alla.

Listan kan göras enormt lång på vanliga simpla dumma fördomar.

Vem har berättat dessa lögnerna för dig? Lev inte på media... läs en bok istället...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor