GTaJäGaReN Skrivet 19 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2005 Jag scannade lite och hittade att "C:/windows/server.exe" och "C:/windows/serverr.exe" var virus Om jag tog bort dom skapades nya. Överskrev jag dom med andra filer med samma namn skapades nya iallafall. Pillade lite och testade Skrivskyddad som funkade. Så nu när jag startas datorn så startas dom programmen istället. Det är bara ett litet C++ "spel" jag gjort förut. Nu undrar jag bara hur man gör så filerna inte startas automatiskt. Jag har kollat lite i windows.ini och lite andra kul filer, men lyckas inte Någon som vet hur man får bort skiten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 19 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2005 (redigerad) Ta start-kör och skriv msconfig. Sen väljer du autostart och väljer vilka program som ska startas med windows. #EDIT: Hittade en länk hur man får bort det: http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojbushtro122.html Redigerad 19 februari, 2005 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 19 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2005 Ah tack, hittade lite annat skit i den listan också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Andromada Skrivet 20 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2005 Jag scannade lite och hittade att "C:/windows/server.exe" och "C:/windows/serverr.exe" var virus Om jag tog bort dom skapades nya. Överskrev jag dom med andra filer med samma namn skapades nya iallafall. Pillade lite och testade Skrivskyddad som funkade. Så nu när jag startas datorn så startas dom programmen istället. Det är bara ett litet C++ "spel" jag gjort förut. Nu undrar jag bara hur man gör så filerna inte startas automatiskt. Jag har kollat lite i windows.ini och lite andra kul filer, men lyckas inte Någon som vet hur man får bort skiten? Ta bort system återställning genom att gå till Kontroll panelen > system >systemåterställning> av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2005 Öppna regedit och gå till nycklarna HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKCU\HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Se efter om det finns någon/några misstänksamma filer/program som körs, ta bort dem i så fall. Detta är dock inget man ska göra om man inte är helt hemma på hur Windows fungerar, eller i allmänhet om man inte är så hemma på datorer, då registret är väldigt känsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts