Jump to content

Så fattigt att skylla på GTA!

Vice.
 Share

Recommended Posts

Snubb en/arna som döda folk o sen skyller på tv spel!

Faen vad jag blir lack på sånna bortförklaringar! Det är såna id*oter som gör så att fler korkade lagar och gränser sätts! ;);):P

Visst tycker man det är "fett" att knocka folk i spelen och det hade ju säkert vatt ganska coolt att göra det IRL men vem fan gör det verkligen! Måsta kunna skilja på fantasi o verklighet! :teehee:^_^;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lätt att skylla på allt som är nytt. Han som är advokat där anklagade ju rap musiken förut för att vara orsaken till våld, och nu anklagar han GTA spelen istället. Sen när det här lugnat ner sig om något år och det har kommit någon ny "farlig" nymodighet så kommer han/dom skylla allt våld på det.

Jag tror snarare att den där advokaten har ett sjukligt begär att hitta saker som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur korkad får man vara för att tro på det där? Ingen domstol i hela världen skulle döma till åklagarens fördel. Möjligtvis i Texas, men de är ju alla efterblivna.

Det spelar ingen roll om han så spelat GTA, eller Postal2, eller whatever i 1 månad i sträck, det kan inte bara vara det som gjort så nån dödade folk. Föräldrarna har troligtvis gett pojken en dålig uppväxt, inte lärt honom vad som är rätt och vad som är fel, och dessutom måste han haft problem med andra saker, t.e.x. mobbning i skolan eller nåt, eller så hade han en störning i hjärnan sen födseln som ingen upptäckt.

Och föräldrarna inser att de har uppfostrat killen dåligt längst inne, men de vägrar de erkänna för sig själva, så de skyller på första saken de kan tänka på. I detta fallet att deras pojke spelar GTA. Vi kan ju se det så här.

Detta låter lika logiskt som va den där stenkorkade advokaten som hatar R* tänker.

"Jo, han såg på Mordmassakern i 5 min för 5 år sen. Igår slaktade han 5 personer med motorsåg mitt i stan. Det är filmens fel att han gjorde det, stäm alla inblandade!!!! Deras fel, inte vårat!!!!"

Det är ju lika korkat som den där snubben som körde över folk i Gamla Stan. "Jag hörde röster som sa åt mig att göra det".

Han verkar ju ha sett för mycket på Knight Rider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor