Jump to content

S.T.A.L.K.E.R


chiligr
 Share

Recommended Posts

Om man påstår att S.T.A.L.K.E.R. inte har snygg grafik måste man ju vara en psykiskt störd perfektionist... Jag såg en in-game screen i en gammal pcg.. sammtidigt hadde dom tagit en riktig bild på området att gämmföra med, jag kan ju säga att den enda skillnaden var antalet träd :) "En vis man sade, STALKER shadow of Tjernobyl är lika snyggt som Far-Cry fast i en bajs brun nyans"

Har också sett den bilden.

Kan dock inte sägaom det var direkt snyggt. Okej för att området såg nästan exakt likadant ut men... grafiken var väl inte bästa där... Dock kan jag i och för sig hålla med dig då de flesta bilderna som finns ute på nätet nu är väldigt gammla och spelets motor har uppgraderats en hel del under åren. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man påstår att S.T.A.L.K.E.R. inte har snygg grafik måste man ju vara en psykiskt störd perfektionist... Jag såg en in-game screen i en gammal pcg.. sammtidigt hadde dom tagit en riktig bild på området att gämmföra med, jag kan ju säga att den enda skillnaden var antalet träd ^_^ "En vis man sade, STALKER shadow of Tjernobyl är lika snyggt som Far-Cry fast i en bajs brun nyans"

Jag håller med dig...

Själv så tycker jag att bilderna e skitsnygga :teehee: !

Och den där jämförelsen var ju grymm.....som sagt, antalet träd. Men vem bryr sig om det egentligen?

Det var Bennet som drog den komentaren va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, STALKER kommer bli fetare än fetast!

AI:n är fetare än i nåt annat spel hittils. Som nån sa så är det olika djur som jagar osv. Läste om nån som var med och utvecklade spelet som sa att han brukar specteata rätt ofta och bara titta på när ett djur "lever". Alltså när den sover, jagar osv. När den t ex har jagat nåt, så kommer det flera djur och bråkar om bytet osv.

Sen märker även djuren om man själv är farlig eller inte. Alltså om det är värt att försöka slå ihjäl en. Lixom hur mycket hp man har osv. Är inte det lite tufft så säg!

Sen är det grafiska något i hästväg. Jag har ALDRIG sätt så bra växtlighet i något spel. Det är ju växter på marken tillomed (säg ett annat spel som har det)! Sen att banorna är STOOOOOOOORA är väl inte heller direkt dåligt? Nån jämförde ju spelet med HL2. Visst, kanske ser hyfsat likadant ut (förutom att STALKER är massa gånger snyggare :P) men kom inte o säg att banorna i HL2 är ens i närheten så stora.

Och så är det ju rätt skoj med olika väder i spelet och att det skiftar mellan natt och dag.

Den som inte ens är lite kåt nu kan väl räcka upp en hand?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, STALKER kommer bli fetare än fetast!

AI:n är fetare än i nåt annat spel hittils. Som nån sa så är det olika djur som jagar osv. Läste om nån som var med och utvecklade spelet som sa att han brukar specteata rätt ofta och bara titta på när ett djur "lever". Alltså när den sover, jagar osv. När den t ex har jagat nåt, så kommer det flera djur och bråkar om bytet osv.

Sen märker även djuren om man själv är farlig eller inte. Alltså om det är värt att försöka slå ihjäl en. Lixom hur mycket hp man har osv. Är inte det lite tufft så säg!

Sen är det grafiska något i hästväg. Jag har ALDRIG sätt så bra växtlighet i något spel. Det är ju växter på marken tillomed (säg ett annat spel som har det)! Sen att banorna är STOOOOOOOORA är väl inte heller direkt dåligt? Nån jämförde ju spelet med HL2. Visst, kanske ser hyfsat likadant ut (förutom att STALKER är massa gånger snyggare :P) men kom inte o säg att banorna i HL2 är ens i närheten så stora.

Och så är det ju rätt skoj med olika väder i spelet och att det skiftar mellan natt och dag.

Den som inte ens är lite kåt nu kan väl räcka upp en hand?

Rättelse: Det ska bara vara en bana!

Synd bara att spelet inte kommer i maj som tidigare utanonserat:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Det står fortfarande på Webhallen att det ska släppas 2005-05-15.

Titta på utvecklarens / utgivarens hemsida istället, är nog aningen säkrare än att lita på webhallen, om du inte har märkt det påstår de att Duke Nukem Forever ska släppas i år, och det verkar ju EXTREEEEEEEEEMT troligt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Titta på utvecklarens / utgivarens hemsida istället, är nog aningen säkrare än att lita på webhallen, om du inte har märkt det påstår de att Duke Nukem Forever ska släppas i år, och det verkar ju EXTREEEEEEEEEMT troligt. ;)

Men det skall ju komma varje år ;)

ne me hur länge har dom hållit på? 7 år typ :o , tänk om dom jobbat lika länge på driv3r, då kanske man kunde fått ett färdigt spel ist. Aja S.T.A.L.K.E.R verkar dö coolt, speciellt biten om att "fienderna" kan bli Hungriga och att dom avgör ifall du utgör ett hotoch väljer om dom ska attackera berende på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...