Jump to content

Dina spel till din första dator?

Foo
 Share

Recommended Posts

Till Amiga hade jag en massa spel från början som jag inte kan namnet på, men dem jag spelade mest var Hunter (ett av mina absoluta favoritspel), Giana Sisters (extremt kul, iallafall då) och Dogs of War (extremt kul det också). Ja just ja, Warzone, väldigt kul. ;)

Kommer ihåg ett annat, tror att det är Another World, men jag är inte säker.

Till PC vet jag inte vad jag hade först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Beer Worm tror jag.:P men det var när jag var typ 6 år :P.

Min pappa hade en dator typ på 80 talet som kostade 50000 kr :S den hade inte ens någon hårddisk, och så var den svartvit på skärmen, Man var tvungen att lägga in en diskett när man skulle starta den, det cvar hårddisken, och det enda man kunde göra på den var att skriva dokument, som var ungefär 1 kb stora, man kunde bara göra 1 i taget.. ;)

EDIT: Och den kunde man ju inte spela på :P

Redigerad av Didier Sachs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du svarade för ett år sedan.. :P

T: Någon som minns detta spel till Microsoft 3.1?

Man var typ små streckgubbar som var jagade av myror så kunde man klättra upp på kuber och grejer. Det va iaf med datorn.

Sen har vi SKI. Skidspel där man kunde bli uppäten av en snöman.

ÅÅh!

Det kommer jag ihåg! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

/me minns våran första 386:a med Win 3.11 ^_^

Det första spelet jag spelade någonsin på en dator var M$-Röj. Jag kommer så väl ihåg det. :)

Vi hade många spel på datorn som man nu kan hitta som Abandonware, Några spel som jag spelade mycket då var bla Chip's Challenge, Jezball, Maxwell och för att inte glömma The Incredible Machine. Det var tider det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns ett spel i ett verktyg i win3.11 tror jag. Man var två apor som skulle kasta bananer på varandra:) Man fick ställa in riktning och kraft.

Annars spelade jag Cyberdogs, Jazz Jack Rabbit, Worms mm.

Edit: Chip's Challenge, Jezzball, Comander Keen 4, 6 och Dreams.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nåt minne av ett Microsoft-spel där man var nån slags svävare och körde på futuristiska banor med andra svävare, sen skulle man fånga typ klot eller nåt för att få poäng.

Kommer också ihåg att en vän till min far fixade The Need For Speed(första NFS-spelet), Virtual Fighter och nåt rallyspel.

Hade också ett par såna där barnspel som har massor av inlärningssaker+minispel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor