Bullet Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Tror det typ var gta.. eller ngt sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Basse Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Fifa 96 NHL 97 Monkey Island 1 & 2 Duke Nukem något Star Wars spel :"> Quake Doom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Larry MCL spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Fan vilka minnen som kommer upp, ingen som vet en sida där man kan få tag på såna gamla spel lagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Duke Nukem 3D och Villes Värld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Har bara en sak att säga! GAHHH SUPER FROG GAHHHH KUNG SPEL!!! GE MIG EN AMIGA DATOR!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Det dära spelet när man är en grön kanin och så finns det en rosa kanin har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 En groda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Descent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaucrozz Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Incoming där man kör dierse spacade fordon på diverse spacade planeter och krigar mot en massa andra små flygande saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Mina första spel var till en dator som var en tangentbord som man kopplade till en vanlig TV (Minns inte vad den hette). Man fick skriva en massa koder innan man kunde spela spelen och spelen kunde man spara på vanliga kassetband. Men det var verkligen inga gigantiska spel. Början på 80 talet. Min första riktiga dator och riktiga spel fick jag inte fören 1996, tror jag det var. Mitt första spel var: Tex Murphy - Under A Killing Moon http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/7/199157/underaki_screen003.jpg Tyckte det var ett riktigt kul deckar spel och den hade riktigt bra grafik för sin tid. Sen köpte jag fler spel som var i samma stil. (Alltså, riktiga skådespelare inklippta i en dataanimerad värld) TekWars Baserat på William Shatners sci/Fi romaner (Det har gjorts en hel hög filmer efter dem med) och ett riktigt uselt spel. Inte bara dödssvårt utan saknade helt en själ. Fimerna är iallafall bra. Ripleys Believe It Or Not! The Riddle Of Master Lu Småkul men svårt deckarspel. Men jag fattar inte vad det har med "Rippleys Belive It or Not" museum att göra. The Journeyman Project 2: Buried in Time http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/9/198969/buriedin_screen002.jpg Ännu ett småkul men utdraget deckarspel. Den roliga AIn man hade med sig som pratade helatiden räddade hela spelet. Var kul att resa runt i tiden och lära sig en massa grejor om hur det var då. Men mycket svårt. Sen köpte jag mina totala favoriter (Fortfarande): Crusader: No Remorse http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/6/197006/crusnore_screen005.jpg Ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat. Mycket skjuta, många sätt att döda fiendena på, intresanta karaktärer och story. Så många oändliga timmar jag la ut på de spelen. Crusader: No Regret Uppföljaren till No Remorse. Jag skaffade det här före det första och var det spelet som fick mig att fastna. Och orsaken att jag har kallat mig för Crusader nu i 8 år. (På internet vanligast) Realms of the Haunting http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/2/198432/realmsof_screen001.jpg Jag anser det här till att vara ett av det BÄSTA skräckspelet NÅGONSIN! Tror inte något spel har skrämt mig så mycket (Utom Silent Hill). Plus att storyn är jätte bra (Utom slutet som SÖÖÖG), roliga fiender och världar. Och bra filmsekvenser. Ett sånt spel där slådespelarna var inklippta i spelets datoranimationer. Striderna var spelets ända stora nackdelar. Men ett intresant FPS Ripper http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/0/198480/ripper_screen001.jpg Skulle vara en uppföljare på Jack the Ripper och utspelade sig i framtiden. Ytdraget deckarspel med mycket bra musik (Blev galen i "Dont fear the Reaper" efter detta) och mycket bra kända skådespelare (Christopher Walken, Burgess Meredith, Karen Allen, David Patrick Kelly, John Rhys-Davies, Jimmie (Dyn-O-Mite) Walker). Den hade en mycket bra idee där man fick leta ledtrådar i spelet och komma fram till vem mördaren var. Mördaren var den som de flesta bevisen pekade på. Beroende på vilka ledtrådar man hittade blev det olika mördare. Ett spel där verkligen alla beslut ändrade slutet. Men slutet var jätte svårt för tog man fel mördare så dog man. Splattereffekterna i filmsekvenserna var jätte äckliga och fick det att vända sig i magen. Var inget man orkade spela igenom fler gånger. Förövring så var det Take 2 som gjorde spelet. Star Trek: Borg Ett spel som bara gick ut på filmsekvenser och där man fick olika beroende på vad man valde att göra i spelet. Det roligaste i spelet var att se Q som Borg. Var kul att spela en gång...! Core Crisis Ännu ett deckar spel med skådespelare. Man var ensam på ett rymdskepp och skulle stoppa ett krig men mest bara laga olika saker på skeppet. Lite långtråking. Crisis Core Det här var ett roligt rymdspel. Trots det var så simpelt med så simpel grafik det bara gick att vara. Det var ett demo som var med på en 117-spel skiva som man fick från en datortidning. Det var ett demo som en privatperson hade gjort och riktigt kul. Detta var de jag kommer ihåg just nu, iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Hum, vet inte vad det hette, men det var svartvitt, pixligt, och tråkigt. Tror man skulle fånga nåt som ramlade eller nåt. Dom lite roligare spelet var väl GTA I, men det var ett tag efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Hade Prince of Persia, Super Mario (kommer inte ihåg vilket), Waldo-nånting (aslikt det gamla Mariospelet Jumpman), ett grymt schackspel, och lite annat tjafs jag har glömt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Fan vilka minnen som kommer upp, ingen som vet en sida där man kan få tag på såna gamla spel lagligt? http://www.the-underdogs.org Finns en massa lagliga gammla spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Incoming där man kör dierse spacade fordon på diverse spacade planeter och krigar mot en massa andra små flygande saker Juste.. Rage tyckte det var kul tills jag tyckte att det sög Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 (redigerad) Oj sry såg inte att tråden var gammal . Redigerad 21 februari, 2006 av coola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 (redigerad) Wolfenstein 3D Doom 1 Duke Nukem 3D Keen 1 Edit: DOH! Skrev i den för att den var uppdragen, såg inte att den var gammal Redigerad 21 februari, 2006 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Blade Runner, någe fotbollsspel, Metroid osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Blade Runner, någe fotbollsspel, Metroid osv. Du svarade för ett år sedan.. T: Någon som minns detta spel till Microsoft 3.1? Man var typ små streckgubbar som var jagade av myror så kunde man klättra upp på kuber och grejer. Det va iaf med datorn. Sen har vi SKI. Skidspel där man kunde bli uppäten av en snöman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Allra första va ett golf spel. det va på en sån där stor diskett (va de nu heter). Det gick inte direkt att spela så mycket på den, vilket jag inte heller gjorde (va typ 4-5 när jag hade den xD) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts