Jump to content

Dina spel till din första dator?

Foo
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Mina första spel var till en dator som var en tangentbord som man kopplade till en vanlig TV (Minns inte vad den hette). Man fick skriva en massa koder innan man kunde spela spelen och spelen kunde man spara på vanliga kassetband. Men det var verkligen inga gigantiska spel. Början på 80 talet.

Min första riktiga dator och riktiga spel fick jag inte fören 1996, tror jag det var.

Mitt första spel var:

Tex Murphy - Under A Killing Moon B)

Tyckte det var ett riktigt kul deckar spel och den hade riktigt bra grafik för sin tid.

Sen köpte jag fler spel som var i samma stil. (Alltså, riktiga skådespelare inklippta i en dataanimerad värld)

TekWars

Baserat på William Shatners sci/Fi romaner (Det har gjorts en hel hög filmer efter dem med) och ett riktigt uselt spel. Inte bara dödssvårt utan saknade helt en själ. Fimerna är iallafall bra.

Ripleys Believe It Or Not! The Riddle Of Master Lu

RiddleMLuBF_405231_1.jpg

Småkul men svårt deckarspel. Men jag fattar inte vad det har med "Rippleys Belive It or Not" museum att göra.

The Journeyman Project 2: Buried in Time

Ännu ett småkul men utdraget deckarspel. Den roliga AIn man hade med sig som pratade helatiden räddade hela spelet. Var kul att resa runt i tiden och lära sig en massa grejor om hur det var då. Men mycket svårt.

Sen köpte jag mina totala favoriter (Fortfarande):

Crusader: No Remorse :shifty::shifty:

Ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat. Mycket skjuta, många sätt att döda fiendena på, intresanta karaktärer och story. Så många oändliga timmar jag la ut på de spelen.

Crusader: No Regret :ph34r::D

crusregr_screen003_405231_4.jpg

Uppföljaren till No Remorse. Jag skaffade det här före det första och var det spelet som fick mig att fastna. Och orsaken att jag har kallat mig för Crusader nu i 8 år. (På internet vanligast)

Realms of the Haunting ;):wub:

Jag anser det här till att vara ett av det BÄSTA skräckspelet NÅGONSIN! Tror inte något spel har skrämt mig så mycket (Utom Silent Hill). Plus att storyn är jätte bra (Utom slutet som SÖÖÖG), roliga fiender och världar. Och bra filmsekvenser. Ett sånt spel där slådespelarna var inklippta i spelets datoranimationer. Striderna var spelets ända stora nackdelar. Men ett intresant FPS

Ripper

Skulle vara en uppföljare på Jack the Ripper och utspelade sig i framtiden. Ytdraget deckarspel med mycket bra musik (Blev galen i "Dont fear the Reaper" efter detta) och mycket bra kända skådespelare (Christopher Walken, Burgess Meredith, Karen Allen, David Patrick Kelly, John Rhys-Davies, Jimmie (Dyn-O-Mite) Walker).

Den hade en mycket bra idee där man fick leta ledtrådar i spelet och komma fram till vem mördaren var. Mördaren var den som de flesta bevisen pekade på. Beroende på vilka ledtrådar man hittade blev det olika mördare. Ett spel där verkligen alla beslut ändrade slutet. Men slutet var jätte svårt för tog man fel mördare så dog man. Splattereffekterna i filmsekvenserna var jätte äckliga och fick det att vända sig i magen.

Var inget man orkade spela igenom fler gånger. Förövring så var det Take 2 som gjorde spelet.

Star Trek: Borg

Ett spel som bara gick ut på filmsekvenser och där man fick olika beroende på vad man valde att göra i spelet. Det roligaste i spelet var att se Q som Borg. :P Var kul att spela en gång...!

Core Crisis

Ännu ett deckar spel med skådespelare. Man var ensam på ett rymdskepp och skulle stoppa ett krig men mest bara laga olika saker på skeppet. Lite långtråking.

Crisis Core :wub:

Det här var ett roligt rymdspel. Trots det var så simpelt med så simpel grafik det bara gick att vara. Det var ett demo som var med på en 117-spel skiva som man fick från en datortidning. Det var ett demo som en privatperson hade gjort och riktigt kul.

Detta var de jag kommer ihåg just nu, iallafall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 10 months later...