vigge Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 VOTE: Ja Jag har tinnitus har haft det i något år. Jag hör något sämre men ljudet är inte så högt (volymmässigt) så jag hör bara det när det är helt tyst i omgivningen. Vote: Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Jepp, jag har tinitus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Jaaag har och har haft de sen typ 4:an sen jag började lyssna på hårdrock på högsta volym, När jag dammsuger kör jag AC/DC som överröstar dammsugaren (å vi har hög dammsugare). sen har jag vart p åmånga konserter utan öronprobar (Maiden, Slipknot, Europe, Kiss, Metallica å massa annat skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Nej, men det kan väll komma nån gång.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Vote: Nej Men alla kan höra ett pipljud om dom anstränger sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Konstant, inte alltför högt som tur är. Hör det bara om jag koncentrerar mig på det, har vant mig vid det och tänker inte på det. Kan få seriösa jävla attacker ibland som gör en galen, men de kommer högst två-tre gånger om dagen. Samma här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Sen datorn sprängdes har jag tinnitus i vänstra örat... inte så farligt . det blir bara som dety skulle slå lock för öronen och pipa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Jag har tinitus... Så här fick jag det: Det var år 2000... (ca klockan 00.01-00.20 1 Januari) Nyårsafton Min kompis pappa hade kvar en stor jävla raket... han stoppade den i sin egen brevlåda (varför vet jag inte...) jag kollade bort och såg inte att han hade gjort något, sedan så smällde det och jag stod typ 15-35 meter ifrån, brevlådan flög åt alla håll (Den prickade ingen då,...) Det var en så jäkla hög smäll att jag fick tinitus.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Sen datorn sprängdes har jag tinnitus i vänstra örat... inte så farligt . det blir bara som dety skulle slå lock för öronen och pipa Berätta mer ! Hur sprängdes den? =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Berätta mer ! Hur sprängdes den? =/ Öhm.. det var nån överparalyserings-grej.. jag tror (notera denna kursiva stil) att det var vätska i datorn (läsk elelr nåt) och massa damm.. och sen tände dammet på eller nåt så PANG! .. var kanske 10 och satt precis bredvid datorn när den var uppskruvad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2005 Hör ett pip ljud ibland men inget jag räknar för tinitus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2005 Nej... Hur får man det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 17 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2005 (redigerad) Nej... Hur får man det egentligen? Man får det när det är för stark volym för dina öron... Olika mycket för olika öron... T.ex. Om du lyssnar på något band med högvolym och det blir rundgång så kan det vara för mycket. Varför det låter är för att någon del i örat (snäckan tror jag) som tar emot och analyserar vad vi hör kommer i rubbning och den tror att det piper hela tiden så då skickar den vidare informationen till hjärnan som då tror att det piper någonstans i vår närvaro vilket det egentligen inte gör... Redigerad 17 februari, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2005 Hör väl pipljud ibland. Men inge tinnitus. Trodde dock jag hade det när jag hörde ett susljud typ en hel eftermiddag, men det gick över sen. Min pappa har tinnitus dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 17 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2005 Nej, ibland får men ett pip. Men det får nog dom flesta nån gång ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Ibland hör jag massa pip i kanske 10min, och på natten när jag ska sova och allt är tyst kan jag hör hur det dunkar i mina öron... VOTE: kanske Samma här. Jag hör också i mitt högra öra ett slags blåsljud eller nåt när det är riktigt tyst. Ibland inbillar jag mig att det är en mygga i mitt vänsteröra men det är bara för jag hatar myggor(hehe)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 För ca: 1 timme senfick jag en snöboll i vänstra örat. Det piper fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Vote: Nej Kan ibland få sådana där kortvariga pip som nästan direkt går över men det tar jag inte så tinnitus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 (redigerad) Nej. Men har haft det en gång i 3 dagar när ne kille träffade mig i örat med en boll. Och en anna gågn när en tiger raket smällde mitt framför mig :'( (inga skador) Redigerad 18 februari, 2005 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Alltid varit noga med att inte höja volymen alltför mycket når jag t.ex. lyssnar på musik.. Lönat sig Så nej, jag har inte tinnitus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts