Jump to content

Har du Tinnitus?


Diezl
 Share

Har du Tinnitus?  

100 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har tinitus...

Så här fick jag det:

Det var år 2000... (ca klockan 00.01-00.20 1 Januari) Nyårsafton

Min kompis pappa hade kvar en stor jävla raket... han stoppade den i sin egen brevlåda (varför vet jag inte...) jag kollade bort och såg inte att han hade gjort något, sedan så smällde det och jag stod typ 15-35 meter ifrån, brevlådan flög åt alla håll (Den prickade ingen då,...) Det var en så jäkla hög smäll att jag fick tinitus.... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Berätta mer ! :)

Hur sprängdes den? =/

Öhm.. det var nån överparalyserings-grej.. jag tror (notera denna kursiva stil) att det var vätska i datorn (läsk elelr nåt) och massa damm.. och sen tände dammet på eller nåt så PANG! .. var kanske 10 och satt precis bredvid datorn när den var uppskruvad :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej... Hur får man det egentligen? :rolleyes:

Man får det när det är för stark volym för dina öron... Olika mycket för olika öron... T.ex. Om du lyssnar på något band med högvolym och det blir rundgång så kan det vara för mycket.

Varför det låter är för att någon del i örat (snäckan tror jag) som tar emot och analyserar vad vi hör kommer i rubbning och den tror att det piper hela tiden så då skickar den vidare informationen till hjärnan som då tror att det piper någonstans i vår närvaro vilket det egentligen inte gör...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland hör jag massa pip i kanske 10min, och på natten när jag ska sova och allt är tyst kan jag hör hur det dunkar i mina öron...

VOTE: kanske

Samma här. Jag hör också i mitt högra öra ett slags blåsljud eller nåt när det är riktigt tyst. Ibland inbillar jag mig att det är en mygga i mitt vänsteröra men det är bara för jag hatar myggor(hehe)! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...