Jump to content

Olagligt


berit
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 492
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kukmätarn.

- Vandalisering

- 'Grovt' snatteri kanske man ska kalla det. Gick till ett överskottslager med några polare och låste in oss i kylrummet och packade på oss läsk och öl. Tjohej.

- Rökt fast jag är minderårig?

- Alkohol på allmän plats.

- Fotat av CD-keys i affären.

Listan har fyllts på sen sist. Fast det är väl mest trivala brott som nästan alla gjort.

:ermm:

Inget..

har aldrig snattat eller nån sån skit  >_<

har klottrat men aldrig blivit tagen

Jasså? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man kan vara så idiotisk att köra rattfyll..

Tyckte det var onödigt att hämta moppen dagen efter, trodde att farsan bara hade blivit arg. Ingen annan skadades ju förutom jag själv och jag fick böta en del och så. Dessutom har mitt liv så gott som enbart blivit bättre efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några år sedan höll jag och min tjejkompis på med studenter. Finns ju en hel del sådana här i lund.

Vi gick till Nationer (studenthem, de kallas för Nationer) och gick in i rummen och sökte igenom dem efter plånböcker, cd skovor bärbara datorer mm. Bäst var det om man gick dit en fredag kväll/natt för då var de flesta däckade.

Ofta var det flera hundra i rummen. Bärbara datorer fanns det också gott om.

Pengarna delade vi och datorerna sålde vi.

Alla Visa kort som vi fick tag i försökte vi gissa koderna på. Ibland funka det och då blev vi glada och ibland inte och då blev vi sura och åkte till CHG (köpenhamn)och shoppade loss på kortet/en.

De kräver inte leg eller kod i CHG så vi gick loss på flera tusen per kort.

De dagar när vi inte orkade åka in till CHG för att få ut saker så chansade vi i butiker i Sverige.

Vi gick helt sonika in i en butik och hävdade att det var vi på leget.

Den gången när jag knasade dit var en kväll när jag hade "hyrt" ett PS2 med 6 spel på videomix. Sniken som man blir när det går bra går vi till en Carlings butik för att köpa Jeans. Jag provar ut, 7 st om jag minns rätt och går till kassan för att hävda att det är jag på leget.

Det som jag inte hade räknat med var att det var en fd. klass kamraterska som stod i kassan. Hon kännde omedelbart igen mig och ringer efter vakten.

Jag springer och kommer undan.

2 månader senare är jag och min tjejkompis på stan som vanligt (och vi stöter tydligen på kassörskan) och när vi står inne på Folk&Rock kommer Farbror blå in och tar mitt namn och frågar var jag befann mig det och det datumet.

Fick 7,5 papp i böter.

Men sen har jag inte gjort nått mer.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har eeeh... Ja nu vet jag.

Jag misshandla en kärring där jag bodde förut för att hon kasta sten på mig o min kompis. Så det var ju rättfärdigat liksom :rolleyes:

Sen har jag väl tagit sönder antalet cyklar där ute också. En vart jag polisanmäld för o fick betala 800 för.. Men det va det värt :ermm:

Sen har det väl varit det vanliga. Snattat masvis o jg o Funnylin snodde till oss lite grejer på El-Giganten¨o SIBA....

Sen va det alla mobbing men den har jag lagt bakom mig..... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några år sedan höll jag och min tjejkompis på med studenter. Finns ju en hel del sådana här i lund.

Vi gick till Nationer (studenthem, de kallas för Nationer) och gick in i rummen och sökte igenom dem efter plånböcker, cd skovor bärbara datorer mm. Bäst var det om man gick dit en fredag kväll/natt för då var de flesta däckade.

Ofta var det flera hundra i rummen. Bärbara datorer fanns det också gott om.

Pengarna delade vi och datorerna sålde vi.

Alla Visa kort som vi fick tag i försökte vi gissa koderna på. Ibland funka det och då blev vi glada och ibland inte och då blev vi sura och åkte till CHG (köpenhamn)och shoppade loss på kortet/en.

De kräver inte leg eller kod i CHG så vi gick loss på flera tusen per kort.

De dagar när vi inte orkade åka in till CHG för att få ut saker så chansade vi i butiker i Sverige.

Vi gick helt sonika in i en butik och hävdade att det var vi på leget.

Den gången när jag knasade dit var en kväll när jag hade "hyrt" ett PS2 med 6 spel på videomix. Sniken som man blir när det går bra går vi till en Carlings butik för att köpa Jeans. Jag provar ut, 7 st om jag minns rätt och går till kassan för att hävda att det är jag på leget.

Det som jag inte hade räknat med var att det var en fd. klass kamraterska som stod i kassan. Hon kännde omedelbart igen mig och ringer efter vakten.

Jag springer och kommer undan.

2 månader senare är jag och min tjejkompis på stan som vanligt (och vi stöter tydligen på kassörskan) och när vi står inne på Folk&Rock kommer Farbror blå in och tar mitt namn och frågar var jag befann mig det och det datumet.

Fick 7,5 papp i böter.

Men sen har jag inte gjort nått mer.

Jäklar, iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice.: För en fattig student är det katastrof att förlora sin bärbara dator, och inte bara ekonomiskt sett, tänka alla arbeten/pågående projekt och så som fanns sparade. Det om något borde du skämmas och göra samhällstjänst för eller nåt.

Jo jag vet. Men många är rika Stockholms valpar också. Du ska bara veta hur de beter sig här. Men absolut, det rättfärdigar inte vad vi gjorde.

Skulle absolut inte göra något sådant idag. Då var jag ganska så strulig själv, gick på soc. och hade en massa bus för mig. Men man växer ju upp.

Lite dåligt samvete har jag. Men jag kan inte göra nått åt det såhär i efterhand och jag fick ta mitt straff som jag fick.

Men jag har mer förståelse idag än då. Som du säger, alla arbeten som gick förlorade måste vara hårdare att ta än den ekomomiska smällen.

Ofta rörde det sig om 2-3 tusen i kontanter.

Det finns en tjej som jag kommer ihåg ordentligt. Det var på Lunds Univeristet som vi gick in på och hon satt ensam och pluggade i salen.

Vi tog hennes plånbok med Visa kort och åkte till Köpenhamn. När vi var där visade det sig att hon hade credit på sitt kort så vi överskred det med 7000 danska kronor.

Och sådant syns inte förräns efter ett par dagar. Det tänker jag på än idag ibland. Det har jag dåligt samvete för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet. Men många är rika Stockholms valpar också. Du ska bara veta hur de beter sig här. Men absolut, det rättfärdigar inte vad vi gjorde.

Skulle absolut inte göra något sådant idag. Då var jag ganska så strulig själv, gick på soc. och hade en massa bus för mig. Men man växer ju upp.

Lite dåligt samvete har jag. Men jag kan inte göra nått åt det såhär i efterhand och jag fick ta mitt straff som jag fick.

Men jag har mer förståelse idag än då. Som du säger, alla arbeten som gick förlorade måste vara hårdare att ta än den ekomomiska smällen.

Ofta rörde det sig om 2-3 tusen i kontanter.

Det finns en tjej som jag kommer ihåg ordentligt. Det var på Lunds Univeristet som vi gick in på och hon satt ensam och pluggade i salen.

Vi tog hennes plånbok med Visa kort och åkte till Köpenhamn. När vi var där visade det sig att hon hade credit på sitt kort så vi överskred det med 7000 danska kronor.

Och sådant syns inte förräns efter ett par dagar. Det tänker jag på än idag ibland. Det har jag dåligt samvete för.

Jag måste nog yttra mig igen. Iskallt.

Ja, jag vet att jag skrev det förut.

Men seriöst, iskallt.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...