Guest Kurby Skrivet 17 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2005 Det beror på hur stor väggen är EDIT: Och vilket material den är gjord av Okej, då säger vi att väggen tar upp hela ytan av bilen! Material? hmm låt se, antagligen betong Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pavi Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 (redigerad) Själv brukar jag köra på vägen, går liksom fortare att köra runt banan då än att krocka hela tiden. Redigerad 18 februari, 2005 av Pavi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Själv brukar jag köra på vägen, går liksom fortare att köra runt banan då än att krocka hela tiden. Hahaha, håller med dig där faktiskt haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 18 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Själv brukar jag köra på vägen, går liksom fortare att köra runt banan då än att krocka hela tiden. Du menar i GT3 då? Där var det ju riktigt irriterande att det skulle vara så simpelt att kunna utnyttja att bilen inte går sönder, så man slapp ju träna upp sig för att sedan kunna ta den kurvan perfekt. Man körde bara in i den i 120 km/h utan att det syntes på bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Tro mig, du kan inte fortsätta köra en bil efter att krockat med den i 100km/h Troligtvis inte nej, det är ju inte ens säkert att man själv lever efter en sådan krock. Men jag frågar dig då, vad tycker du är mest realistiskt, att krocka i 100 och ingenting händer med bilen eller att krocka i 100 och bilen blir rätt så trasig men det fortfarande går att åka med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Troligtvis inte nej, det är ju inte ens säkert att man själv lever efter en sådan krock. Men jag frågar dig då, vad tycker du är mest realistiskt, att krocka i 100 och ingenting händer med bilen eller att krocka i 100 och bilen blir rätt så trasig men det fortfarande går att åka med den? Mest realistisk är ju självklart att den går sönder! Men man får tänka på att spelet skall bli roligt också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 (redigerad) Mest realistisk är ju självklart att den går sönder! Men man får tänka på att spelet skall bli roligt också Jo visst, men spelet blir väl inte så mycket bättre om ingen skademotor finns. Men det är säkert en smaksam, vissa vill att bilen ska kunna gå sönder och andra stör sig bara på det. Redigerad 18 februari, 2005 av Azore Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Om de väljer att inkludera en skademotor, ska det vara verkliga skador! Annars är det ingen ide alls, se på flatout, det är så skadorna skall se ut isåfall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Om de väljer att inkludera en skademotor, ska det vara verkliga skador! Annars är det ingen ide alls, se på flatout, det är så skadorna skall se ut isåfall Jo men oftast så är ju ett spel med skademotor bättre än ett spel utan skademotor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 18 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Om de väljer att inkludera en skademotor, ska det vara verkliga skador! Annars är det ingen ide alls, se på flatout, det är så skadorna skall se ut isåfall Det där med skador har ju fungerat i många andra spel så varför skulle det inte fungera i GT4? Kolla bara på Rallisport Challenge 2 till Xbox, dom har en skademotor som visar att bilarna iallafall tar skada av smällarna, och för att ändå inte göra spelet trist har man gjort så att bilen blir svårare att styra, den går inte lika fort m.m. Men jag har aldrig lyckats ta sönder bilen helt. Så helt realistiskt går det ju inte att ha det, men man vill ju ändå ha någon sorts skademotor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Det där med skador har ju fungerat i många andra spel så varför skulle det inte fungera i GT4? Kolla bara på Rallisport Challenge 2 till Xbox, dom har en skademotor som visar att bilarna iallafall tar skada av smällarna, och för att ändå inte göra spelet trist har man gjort så att bilen blir svårare att styra, den går inte lika fort m.m. Men jag har aldrig lyckats ta sönder bilen helt. Så helt realistiskt går det ju inte att ha det, men man vill ju ändå ha någon sorts skademotor. Det jag säger, bättre med en "sämre" skademotor än ingen alls. Sen kan ju vissa tycka det bara är irriterande med skademotorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 18 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Det jag säger, bättre med en "sämre" skademotor än ingen alls. Sen kan ju vissa tycka det bara är irriterande med skademotorer. Var det inte ungefär samma sak jag sa här ovanför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2005 Var det inte ungefär samma sak jag sa här ovanför? Jo men det var precis som jag sa också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wankel Skrivet 21 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2005 Jag tycker att GT-serien klarar sig bra utan krockskador. Tycker man har fullt upp under racen att man klarar sig utan att tänka på skador. Ska man satsa på krocksakador i spel så får man kanske anpassa sig till spelet. T.ex. Flatout är ju skönt att krascha runt i utan att det blir några större tekniska problem med bilen. Richard Burns Rally har de mest realistiska krockskadorna jag sett i ett TV-spel. Ibland så kan det vara irriterande att råka träffa en stubbe med ena hjulet och sen tvingas man bryta. Men det är helt klart bra, då spelet är en simulator likt GT4 eller som tråden handlar om, Forza Motorsport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts