Jump to content

Forza Motorsport


Frostic
 Share

Recommended Posts

Själv brukar jag köra på vägen, går liksom fortare att köra runt banan då än att krocka hela tiden.

Du menar i GT3 då? Där var det ju riktigt irriterande att det skulle vara så simpelt att kunna utnyttja att bilen inte går sönder, så man slapp ju träna upp sig för att sedan kunna ta den kurvan perfekt. Man körde bara in i den i 120 km/h utan att det syntes på bilen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, du kan inte fortsätta köra en bil efter att krockat med den i 100km/h

Troligtvis inte nej, det är ju inte ens säkert att man själv lever efter en sådan krock.

Men jag frågar dig då, vad tycker du är mest realistiskt, att krocka i 100 och ingenting händer med bilen eller att krocka i 100 och bilen blir rätt så trasig men det fortfarande går att åka med den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligtvis inte nej, det är ju inte ens säkert att man själv lever efter en sådan krock.

Men jag frågar dig då, vad tycker du är mest realistiskt, att krocka i 100 och ingenting händer med bilen eller att krocka i 100 och bilen blir rätt så trasig men det fortfarande går att åka med den?

Mest realistisk är ju självklart att den går sönder!

Men man får tänka på att spelet skall bli roligt också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mest realistisk är ju självklart att den går sönder!

Men man får tänka på att spelet skall bli roligt också

Jo visst, men spelet blir väl inte så mycket bättre om ingen skademotor finns.

Men det är säkert en smaksam, vissa vill att bilen ska kunna gå sönder och andra stör sig bara på det.

Redigerad av Azore
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de väljer att inkludera en skademotor, ska det vara verkliga skador!

Annars är det ingen ide alls, se på flatout, det är så skadorna skall se ut isåfall :ermm:

Det där med skador har ju fungerat i många andra spel så varför skulle det inte fungera i GT4? Kolla bara på Rallisport Challenge 2 till Xbox, dom har en skademotor som visar att bilarna iallafall tar skada av smällarna, och för att ändå inte göra spelet trist har man gjort så att bilen blir svårare att styra, den går inte lika fort m.m. Men jag har aldrig lyckats ta sönder bilen helt. Så helt realistiskt går det ju inte att ha det, men man vill ju ändå ha någon sorts skademotor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med skador har ju fungerat i många andra spel så varför skulle det inte fungera i GT4? Kolla bara på Rallisport Challenge 2 till Xbox, dom har en skademotor som visar att bilarna iallafall tar skada av smällarna, och för att ändå inte göra spelet trist har man gjort så att bilen blir svårare att styra, den går inte lika fort m.m. Men jag har aldrig lyckats ta sönder bilen helt. Så helt realistiskt går det ju inte att ha det, men man vill ju ändå ha någon sorts skademotor.

Det jag säger, bättre med en "sämre" skademotor än ingen alls.

Sen kan ju vissa tycka det bara är irriterande med skademotorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att GT-serien klarar sig bra utan krockskador. Tycker man har fullt upp under racen att man klarar sig utan att tänka på skador. Ska man satsa på krocksakador i spel så får man kanske anpassa sig till spelet. T.ex. Flatout är ju skönt att krascha runt i utan att det blir några större tekniska problem med bilen. Richard Burns Rally har de mest realistiska krockskadorna jag sett i ett TV-spel. Ibland så kan det vara irriterande att råka träffa en stubbe med ena hjulet och sen tvingas man bryta. Men det är helt klart bra, då spelet är en simulator likt GT4 eller som tråden handlar om, Forza Motorsport.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...