Jump to content

Vilken cola?


pottzork
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Jag känner knappt någon skilnad på light och orginalet. Det är väl det som är meningen. Att det ska smaka Coca cola fast det inte ska innehålla socker? Eller?

Tycker att sockret i colan ger en kletig känsla på tänderna, speciellt om läsken inte är kall...

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanlig Coca-Cola. Och julmust/påskmust för hela slanten, när det säljs i butikerna. Mums. Coca-Cola Light Lemon är redigt go' den också, men jag vill inte ha en massa kemikalier i mig istället för socker så jag avstår från den (w00t)

Edit: Och jag måste bara säga detta för att få ytterligare uppmärksamhet kring min "udda" smak. Jag gillar INTE kolsyra! Avslagen Cola smakar bäst.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den smakar skit + att den kan ge diabetes

Du har nog fått det om bakdäcket, Man får inet diabetes av cola light, man dricker cola light om man har diabeters. Sötningsmedlet i lightcolan är skadligt för kroppen (aspartam) men man får inte diabetes av det.

Själv tycker jag att lightcolan är godare... och sockercolan är är minst lika skadlig, fast på annat sätt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nog fått det om bakdäcket, Man får inet diabetes av cola light, man dricker cola light om man har diabeters. Sötningsmedlet i lightcolan är skadligt för kroppen (aspartam) men man får inte diabetes av det.

Själv tycker jag att lightcolan är godare... och sockercolan är är minst lika skadlig, fast på annat sätt

Vanliga colan är nog farligare pga sockret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...