vr98olli Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Det är väl inget, här i småland stod det i tidningen en dag om att en på SOS inte visste var Lammhult ligger när någon ringde och larmade. Då satt hon "bara" 6 mil därifrån i Jönköping! (Lammhult ligger mellan Växjö / Jönköping och har ca 4000inv, något sånt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Så går det om man låter socialdemokrater styra och ställa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Så går det om man låter socialdemokrater styra och ställa! Men håll käft ! Det har fan inget med socialdemokraterna att göra.... Det kunde lika gärna varit en moderat eller vänsterpartist eller miljöpartist eller vemfan som helst..... Inte för jag tycker om Socialdemokraterna ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Saken är den att få av våra ministrar idag är särskilt kompententa inom sina områden. Dom bara hoppar bland olika poster i regeringen. Här kommer några exempel på dagens svenska ministrar. Laila Freivalds: Generaldirektör för Konsumentverket Justitieminister Utrikesminister - Vad har dessa tre områden gemensamt? Leni Björklund: Generalsekreterare i Svenska kyrkan Försvarsminister - What? Är inte dessa två områden helt skilda från varandra? Leif Pagrotsky: Handelsminister Näringsminister Utbildnings- och kulturminister Bosse Ringholm: Finnansminister Idrottsminister Samordningsminister för EU-frågorna i regeringen Själv anser jag att för att bli minister inom ett visst område så ska man genomgå ett STORT test inom det området. Ska man vara sveriges symbol och beslutsfattare inom ett område så måste man ha STOR kunskap om det, även om man har en rad rådgivare bakom sig. Idag är det mer kompisdrag i regeringen, tex "jag känner dig bra, du kan få den där posten om du vill, eller den där". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts