Mr Mister Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Jag måste säga att vår nye utrikesminister borde byta jobb. Om man inte vet var Phuket ligger skall man inte behöva bära ansvaret för så många svenskar. Ett bra tips till Laila är att besöka sidan www.geosense.net. Där borde hon lära sig ett och annat. Om någon vill möta mig på geosense kan ni kontakta mig på msn: mr_mister_no1@hotmail.com Jag är ju trots allt hyfsat bra på geografi... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Lol tom. jag visste vad Phuket är för något men inte exakt var i thailand men att de ligger vid kusten ut i oceanen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Och jag hade aldrig hört talas om Phuket innan allt tjatet om det kom. Är jag onormal då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Måste man vara bra på geografi för att bli utrikesminister? Jag visste inte ens att Phuket låg i Thailand innan jag läste Ceone's post. (Geografi är min svagaste sida...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 (redigerad) Bara noobs som inte kan sånt Redigerad 12 februari, 2005 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Man tycker ju ändå att en utrikesminister borde veta sånt. Phuket är ju bland de kändaste resmålen i hela Asien.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Måste man vara bra på geografi för att bli utrikesminister? color] Det är ju en fördel när man ska jobba med saker som rör utlandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 (redigerad) Det är ju en fördel när man ska jobba med saker som rör utlandet. Förstår inte varför... Så alla som jobbar med inrikespolitiken måste vara bra på inhemsk geografi? Redigerad 12 februari, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 (redigerad) Jag tycker inte hon ska vara kvar som utrikesminister men det beror inte på det. Jag tycker det att det är lågt att smutskasta henne för att hon inte visste vad Phuket var. Dock förvånar det mig rätt mycket att hon inte visste det Jag visste det, men man kan ju inte begära att utrikesministern ska kunna veta var ALLA ställen där det kan hända en katastrof ligger. Redigerad 12 februari, 2005 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr 7.2 Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Jag måste säga att vår nye utrikesminister borde byta jobb. Om man inte vet var Phuket ligger skall man inte behöva bära ansvaret för så många svenskar. Ett bra tips till Laila är att besöka sidan www.geosense.net. Där borde hon lära sig ett och annat. Om någon vill möta mig på geosense kan ni kontakta mig på msn: mr_mister_no1@hotmail.com Jag är ju trots allt hyfsat bra på geografi... Ja nog var det riktigt pinsamt, dessutom visste de på UD inte ens vad en tsunami är för något. Ganska så svårt att då bygga upp en handlingsplan vad man ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Förstår inte varför... Så alla som jobbar med inrikespolitiken måste vara bra på inhemsk geografi? - Hur mycket pengar ska svenskarna i Australien få i år? - Australien? Ligger det i Skåne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 - Hur mycket pengar ska svenskarna i Australien få i år? - Australien? Ligger det i Skåne? Varför ska dom ha pengar? Tycker fortfarande inte man behöver vara speciellt bra på geografi. Det är väl bara slå upp. Allt kan man inte ha huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr 7.2 Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Förstår inte varför... Så alla som jobbar med inrikespolitiken måste vara bra på inhemsk geografi? Det kan ju vara en fördel. Ska man besluta något om tex infrastrukturen i landet är det ju bra om man känner till om det handlar om stad eller landsbygd man ska förändra. Att man åtminstone vet vad man beslutar om. Vidare handlar det ju lite om allmänbildning också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Det kan ju vara en fördel. Ska man besluta något om tex infrastrukturen i landet är det ju bra om man känner till om det handlar om stad eller landsbygd man ska förändra. Ska man besluta om infrastrukturen har man nog lite bakgrundsinfo. Tror knappast man får en direkt fråga, och så var allt klart. Ähh skit samma förresten. Geografi kan vara en fördel i mycket, deal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Varför ska dom ha pengar? Tycker fortfarande inte man behöver vara speciellt bra på geografi. Det är väl bara slå upp. Allt kan man inte ha huvudet. Tja utrikesministern ansvarar ju för lag 1973:137. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Tja utrikesministern ansvarar ju för lag 1973:137. Själv ansvarar jag för lag 1 15:31337 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Tja utrikesministern ansvarar ju för lag 1973:137. Det var ett skämt! btw: lagen (1973:137) om ekonomiskt bistånd till svenska medborgare i utlandet m.m. (För er som inte visste) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Man kan inte förvänta sig att en person ska kunna alla ställen på jorden... Men Phuket är ett av de vanligaste svenska turistmålen! Så jo jag tycker att hon borde ha koll på det... Fast sen är jag ju lite geografifreak också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Grattis, du har nu fått reda på hur otroligt dumma människor vi har i vår regering eller whatever. Det är så överallt, old news. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Avsätt den dumma sosse-apan Freivalds! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts