Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Finns det någon bra sida med bilar som inte är moddade? www.dieselstation.com www.highresautoimages.com www.auto.cz www.ultimatecarpage.com/ www.fast-autos.net/ www.supercars.net/ www.speedycars.net www.hondauk-media.co.uk/hondauk/car_index.html www.canadiandriver.com http://www.autotudos.hu/ http://media.gm.com/events/productseminar/...zafira_opc3.htm http://www.autogaleria.pl/tapetyhttp://www.rsportscars.com/eng/wallpapers/default.asp Här är några. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Nu sätter vi väl igång med tävlingen snart. Men måste jag starta den? Orkar inte göra en ny tråd och leta upp bil till tävlingen. Nån annan får göra det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 @Kalan:Hur får du så ljus och fin neon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 @Kalan:Hur får du så ljus och fin neon? Börja med att göra ett nytt lager. Markera sedan marken under bilen, längsmed bilens former. Nu ska du fylla hela det området med valfri färg, för att därefter välja Täcka Över (Overlay) i menyn över lagerlistan till höger. Använd sedan Suddgummit (Eraser) för att ta bort neonet där du inte vill ha det. Detta bör då lämna kvar en mark under bilen som är upplyst av neon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Du markerar området som du ska färglägga, kopierar in det till ett nytt lager. Sedan trycker du Ctrl+Shift+U för att göra om det markerade området till gråskala. Väljs sedan Bild > Justeringar > Variationer (Image > Adjust > Variations). Ändra därefter färgen på ditt föremål. Om det nu är en bil du vill ändra färg på, kom ihåg att inte lägga på för kraftigt med färg. Ett annat tips är att ändra opaciteten till 90% för att få reflektionerna från bilen att lysa igenom lite bättre. Det lät jobbigt! Markera området du vill ändra färg på, kopiera till ett nytt lager, välj Image-> adjustments -> hue/saturation ( ctrl + u ) kryssa i Colorize och ändra färgen klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Det lät jobbigt! Markera området du vill ändra färg på, kopiera till ett nytt lager, välj Image-> adjustments -> hue/saturation ( ctrl + u ) kryssa i Colorize och ändra färgen klart! Nja, inte speciellt mycket jobbigare än ditt sätt. Bara att man först gör området till gråskala. Tycker bara att mitt tips är mer precist, då man kan blanda färger och dylikt, annara är det inte så stor skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Måste man köpa Photoshop eller går det att få tag på nätet? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Nja, inte speciellt mycket jobbigare än ditt sätt. Bara att man först gör området till gråskala. Tycker bara att mitt tips är mer precist, då man kan blanda färger och dylikt, annara är det inte så stor skillnad. Tycker båda era sätt var dåliga. Dock var KalleRs sämst. Att ändra färg med hjälp av lagret man vill ändra färg på är det sämsta som finns. Gör jag sånt så känner iaf jag att man inte har nån som helst kontroll så att säga. Man ska göra ett nytt lager att ändra färgen med. Kan iaf säga att det absolut bästa med photoshop är lager! Lager lager lager! Och så lagermaskerna också förstårs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Senaste uppdateringen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 (redigerad) Tycker båda era sätt var dåliga. Dock var KalleRs sämst. Att ändra färg med hjälp av lagret man vill ändra färg på är det sämsta som finns. Gör jag sånt så känner iaf jag att man inte har nån som helst kontroll så att säga. Man ska göra ett nytt lager att ändra färgen med. Kan iaf säga att det absolut bästa med photoshop är lager! Lager lager lager! Och så lagermaskerna också förstårs! Men läs ffs!! i både min och hans guide står det att man ska skapa ett nytt lager och göra ändringarna på och lager är bra ja!! i 855an är jag justnu uppe i runt 90 lager (ca 70 visible, och resten testlager) Redigerad 13 februari, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Här är min bil, ja tror fan den tar dom flestas skitbilar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 och lager är bra ja!! i 855an är jag justnu uppe i runt 90 lager (ca 70 visible, och resten testlager) Jag ser fram emot nya bilder på din 855:a! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Men läs ffs!! i både min och hans guide står det att man ska skapa ett nytt lager och göra ändringarna på och lager är bra ja!! i 855an är jag justnu uppe i runt 90 lager (ca 70 visible, och resten testlager) Då ber jag om ursäkt! Missade det på din guide, men på hans såg jag att det stog. Så det var bara dig jag klagade på! Men hm. Kalan. Ditt sätt sög ännu mer såg jag nu. Det ser inte ut som det lyser nåt under bilen. Ser mest ut som marken är blå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Men hm. Kalan. Ditt sätt sög ännu mer såg jag nu. Det ser inte ut som det lyser nåt under bilen. Ser mest ut som marken är blå. Å andra syns inte neon så värst mycket under dagsljus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Tackleberry, jag är gärna med också! (i tävlingen asså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Senaste uppdateringen... Byt fälgar... Man ser att det är Ferrari... ('Aight?) Annars älskar jag den . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Jag gör en topic om tävlingen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Jag gör en topic om tävlingen! Finns ju redan en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Förlåt då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Senaste uppdateringen... 4-hjuls styrning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts