Jump to content

Photoshop Modding

MyStiC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 754
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@Kalan:Hur får du så ljus och fin neon?

Börja med att göra ett nytt lager. Markera sedan marken under bilen, längsmed bilens former. Nu ska du fylla hela det området med valfri färg, för att därefter välja Täcka Över (Overlay) i menyn över lagerlistan till höger. Använd sedan Suddgummit (Eraser) för att ta bort neonet där du inte vill ha det. Detta bör då lämna kvar en mark under bilen som är upplyst av neon. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du markerar området som du ska färglägga, kopierar in det till ett nytt lager. Sedan trycker du Ctrl+Shift+U för att göra om det markerade området till gråskala. Väljs sedan Bild > Justeringar > Variationer (Image > Adjust > Variations). Ändra därefter färgen på ditt föremål. Om det nu är en bil du vill ändra färg på, kom ihåg att inte lägga på för kraftigt med färg. Ett annat tips är att ändra opaciteten till 90% för att få reflektionerna från bilen att lysa igenom lite bättre. :P

Det lät jobbigt!

Markera området du vill ändra färg på, kopiera till ett nytt lager, välj Image-> adjustments -> hue/saturation ( ctrl + u ) kryssa i Colorize och ändra färgen

klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lät jobbigt!

Markera området du vill ändra färg på, kopiera till ett nytt lager, välj Image-> adjustments -> hue/saturation ( ctrl + u ) kryssa i Colorize och ändra färgen

klart!

Nja, inte speciellt mycket jobbigare än ditt sätt. Bara att man först gör området till gråskala. Tycker bara att mitt tips är mer precist, då man kan blanda färger och dylikt, annara är det inte så stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, inte speciellt mycket jobbigare än ditt sätt. Bara att man först gör området till gråskala. Tycker bara att mitt tips är mer precist, då man kan blanda färger och dylikt, annara är det inte så stor skillnad.

Tycker båda era sätt var dåliga. Dock var KalleRs sämst. Att ändra färg med hjälp av lagret man vill ändra färg på är det sämsta som finns. Gör jag sånt så känner iaf jag att man inte har nån som helst kontroll så att säga. Man ska göra ett nytt lager att ändra färgen med.

Kan iaf säga att det absolut bästa med photoshop är lager! Lager lager lager! Och så lagermaskerna också förstårs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker båda era sätt var dåliga. Dock var KalleRs sämst. Att ändra färg med hjälp av lagret man vill ändra färg på är det sämsta som finns. Gör jag sånt så känner iaf jag att man inte har nån som helst kontroll så att säga. Man ska göra ett nytt lager att ändra färgen med.

Kan iaf säga att det absolut bästa med photoshop är lager! Lager lager lager! Och så lagermaskerna också förstårs!

Men läs ffs!! i både min och hans guide står det att man ska skapa ett nytt lager och göra ändringarna på

och lager är bra ja!! i 855an är jag justnu uppe i runt 90 lager (ca 70 visible, och resten testlager)

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men läs ffs!! i både min och hans guide står det att man ska skapa ett nytt lager och göra ändringarna på

och lager är bra ja!! i 855an är jag justnu uppe i runt 90 lager (ca 70 visible, och resten testlager)

Då ber jag om ursäkt! Missade det på din guide, men på hans såg jag att det stog. Så det var bara dig jag klagade på! :P

Men hm. Kalan. Ditt sätt sög ännu mer såg jag nu. Det ser inte ut som det lyser nåt under bilen. Ser mest ut som marken är blå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor