Tackleberry Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Kan vi starta tävlingen idag? Det blev ju iaf ganska många på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 (redigerad) Självklart att du ska starta den idag. Redigerad 13 februari, 2005 av Green_Goblin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Jag vill va med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Btw.. här är felet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Jag får också de felet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 (redigerad) Nå? EDIT: Det är skitsvårt att modda ljusgråa bilar! Redigerad 13 februari, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 (redigerad) Btw.. här är felet Det var ungefär så som mitt kolfiber såg ut förut också. Efter att du har markerat huven (eller vad det nu är du vill göra om) så kopierar du den till ett nytt lager. Tryck på Ctrl+Shift+U för att göra området till gråskala. Du kan behöva göra det mörkare också. Därefter tar du och gör en ny bild i photoshop (Ctrl+N), som är större än den med bilen på, och fyller hela bilden med kolfiber-mönstret. Kopiera sedan in den bilden över din bil och förminska den. Nu när du har kolfibermönsret markerat klickar du på "Filter", sedan "Förvrängning" och därefter "Virvel." Värdet 50 blir bra. Sedan håller du in Ctrl och trycker på lagret med din huv i listan med lager till höger, dvs det området som ska bli till kolfiber. Använd sedan verktyget Lasso och högerklicka på din bild, för att sedan välja "Markera Omvänt" i menyn som ploppar fram. Tryck sedan "Delete" på ditt tangentbord för att radera allt kolfibermönster utanför din huv. När du sedan har kolfibermönstret markerat väljer du "Multiplicera" i menyn över lagerlistan till höger. Nu kan du skapa en ny uppsättning och lägga in både lagret med kolfibermönstret och det med den utklippta huven, för att därefter välja "Lägg samman lageruppsättning" under menyn "Lager". Om det behövs kan du göra kolfiberhuven lite mörkare, för ökad realism. OBS! Notera att jag använder svensk version av Photoshop 7.0 och att instruktioner om hur man gör kolfibermönstret behövs. De finnes på Digimods.co.uk Felet du gjort var att applicera kolfibertexturen på själva huven och inte på ett separat lager, som man sedan ska lägga över huven. Du kan även kopiera lagret med kolfibermönstret och lägga en gång till över din huv, men rotera det till en annan vinkel, så att linjerna korsar de på det andra lagret. Lycka till! EDIT: Jag ställer gärna upp i tävlingen! Och sedan har jag en fråga, Ska jag ha kvar dessa "eldflammor", eller ta bort dem? Redigerad 13 februari, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Ge förslag på en bil som vi kan modda så kan någon göra en tråd med tävlingen. Gärna att någon som inte är med i tävlingen ger förslag, så att ingen har fördel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 EDIT: Jag ställer gärna upp i tävlingen! Och sedan har jag en fråga, Ska jag ha kvar dessa "eldflammor", eller ta bort dem? De ser inte så realistiska ut... Men kanske opacity 70 eller något fixar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Ge förslag på en bil som vi kan modda så kan någon göra en tråd med tävlingen. Gärna att någon som inte är med i tävlingen ger förslag, så att ingen har fördel. Ford mustang gt 05 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 En gång i tiden visste jag hur man bytte färg på någonting i photoshop, det har jag glömt så kan någon berätta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Hehe detta är nog mitt senaste alster, skapad för drygt ett år sedan, 11 och en halv månad sen för att vara exakt. har inte gjort några fler bilmoddar sen dess, vet ej varför :S Det är ju den som är snyggast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Ska jag ha kvar dessa "eldflammor", eller ta bort dem? För det första ser de väldigt påklistrade ut Dessutomf örstör de hela bilen. Läskigt snyggt annars! Jag har försökt modda en bil en gång. Blev iofs bra men det va svårt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 De ser inte så realistiska ut... Men kanske opacity 70 eller något fixar... Det var faktiskt opacity 70, men jag tog bort det nu iallafall. Måste bara fixa fälgarna nu med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Vart kan man få tag på kolfibret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Vart kan man få tag på kolfibret? Här. Carbon_Fibre.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Här. Thank you darling! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 En gång i tiden visste jag hur man bytte färg på någonting i photoshop, det har jag glömt så kan någon berätta? Du markerar området som du ska färglägga, kopierar in det till ett nytt lager. Sedan trycker du Ctrl+Shift+U för att göra om det markerade området till gråskala. Väljs sedan Bild > Justeringar > Variationer (Image > Adjust > Variations). Ändra därefter färgen på ditt föremål. Om det nu är en bil du vill ändra färg på, kom ihåg att inte lägga på för kraftigt med färg. Ett annat tips är att ändra opaciteten till 90% för att få reflektionerna från bilen att lysa igenom lite bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubba Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Är photoshop elements 2.0 bra för bil modding?? och vet någon någon bra sida som kan hjälpa mig att modda bilar i adobe photoshop Elements 2.0?? (Gärna en sida på svenska för mitt Photoshop är på svenska) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Finns det någon bra sida med bilar som inte är moddade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts