Jump to content

Photoshop Modding

MyStiC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 754
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur gör man för att få metallic färg?

Om du kollar pa min jeep sa ser du att den e metallic, jag foljde en tut men jag gjorde lite eget ossa..... jag gjorde dubbel lager.. sen ctrl + U sen gick jag in pa change colour sen vips sa var den metallic !!oobs!! du kan inte gora detta med en vanlig palett fargad bil..... ;P men du far trixa lite sjalv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Färgen ska vara så, tycker int om vanlig pallet, dt ska va metallic! :D men iaf CF huven vad jag såg i min tut va att den skulle glänsa så... iaf här kommer jeepen igen mer moddad, fixad sidan och framdelen. ser lite plastig ut eftersom jag hittar inte den förbannade airbrushen.. :P:huh:

Och här kommer fartguppen "Krash" åker in till verkstan och när jag kommer in så står dom poch skrattar åt min bil.. jag bah varför skrattar ni? då sa dom .. det hade varit roligare om du hade nån front kjol ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 weeks later...

Denna modden är gjord till en tävling på en annan sida. Gjorde den på några timmar (runt 5 st) i natt.

orginal:

Modd:

(Allt utom fälgar och blinkers (och reflektioner då) är ritat för hand)

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna modden är gjord till en tävling på en annan sida. Gjorde den på några timmar (runt 5 st) i natt.

orginal:

%7Boption%7Dhttp://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/for_killinga.jpg[/img

Modd:

%7Boption%7Dhttp://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/242_klar.jpg[/img

Snyggt som vanligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modd:

Nice, men varför ödsla tid på att rita för hand? ^_^ Skulle du ha markerat skulle den blivit ännu snyggare :lol:

Visst, det är en stor bravad att rita för hand *räcker över chokladkex*, men resultatet räknas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, men varför ödsla tid på att rita för hand? ^_^  Skulle du ha markerat skulle den blivit ännu snyggare :lol:

Visst, det är en stor bravad att rita för hand *räcker över chokladkex*, men resultatet räknas!

Klart som fan jag använder markeringar, med "rita för hand" menar jag att jag inte har stulit delar från andra bilder

Tack alla för gulliga komentarer ;)

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 weeks later...