leftbehind Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Inte obehagligt, bara kul när man får de, lite skrajsigt Men jag undrar vad det bygger på. Alltså varför man tror man har upplevt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Inte obehagligt, bara kul när man får de, lite skrajsigt Men jag undrar vad det bygger på. Alltså varför man tror man har upplevt det. You live your life on repeat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Inte obehagligt, bara kul när man får de, lite skrajsigt Men jag undrar vad det bygger på. Alltså varför man tror man har upplevt det. Jag vet inte om någon skrivit det här eller var jag har fått det ifrån men : Det har något med att göra om du t.ex går in på ett café så ser du en skitig mugg och en unge skriker t.ex så kan du få en Deja vu om du har sett en skitig mugg och hört någon unge som skrikit på samma gång innan.. tror det ska var nått sånt shit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Deja vu beror på att hjärnan "sparar" samma bild två gånger istället för bara en. Ex: Du ser ett flygande tefat, och hjärnan registrerar det du ser. Men när "deja vu" sker så registrerar hjärnan denna bild igen, och då får du en känsla av att du sett den förr, och det har du ju, en 0.000001s innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Jag har ofta deja-vuupplevelser. Rätt kul faktiskt. När jag drömmer så kan jag komma ihåg drömmarna när jag vaknar. När det har gått en tid, kanske några månader så upplever jag händelser från drömmen i verkligheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Jag får det ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Fick Déjà vu upplevelse alldeles nyss. Jag satt och kollade på melodifestivalen då jag började känna igen mig. Både låten av "the Wallstones" och "Pay TV" kände jag igen. Visste typ hur melodin skulle låta när jag hörde introt. Kusligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 I går när jag gorde läxan så fick jag en déjá vu Det är obehagligt samtidigt som det är rett heftig känsla ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 De e en så jävla skön kännsla att få deja vu upplevelse..så jävla coolt..fast samtidigt obehagligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Fick Déjà vu upplevelse alldeles nyss. Jag satt och kollade på melodifestivalen då jag började känna igen mig. Både låten av "the Wallstones" och "Pay TV" kände jag igen. Visste typ hur melodin skulle låta när jag hörde introt. Kusligt... Kanske för att pay tv inte varierar sig så mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 (redigerad) Fick Déjà vu upplevelse alldeles nyss. Jag satt och kollade på melodifestivalen då jag började känna igen mig. Både låten av "the Wallstones" och "Pay TV" kände jag igen. Visste typ hur melodin skulle låta när jag hörde introt. Kusligt... Vet du om man kan hitta "Invisible People" i nån buske? Edit: Skit samma, hittade den i en buske! Redigerad 14 februari, 2005 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Jag har ofta deja-vuupplevelser. Rätt kul faktiskt. När jag drömmer så kan jag komma ihåg drömmarna när jag vaknar. När det har gått en tid, kanske några månader så upplever jag händelser från drömmen i verkligheten. EDIT: Det där är sann-drömmar du talar om. Jag brukar drömma sanndrömmar och ha dejavuu väldigt ofta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts