Jump to content

Déjà vu


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Precis som dom flesta andra, ja. Sjävklart har man upplevt ett flertal deja-vu's.

Man står och gör något, vad somhelst, och helt plötsligt kommer det över en en känsla av att man gjort exakt det här förut. Man tittar runt i rummet, och vet för ett ögonblick allt det som man nu upplever har hänt förut, några sekunder senare är känslan borta. Kan kännas riktigt läskigt ibland.

*Edit topic title*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått de nåra gånger , typ att ja drömt nått å sen att ja sagt de på exakt samma ställe te samma person .

va i plugget i ett klassrumm å drog ett skämt för en snubbe.

typ nåra veckor tidigare hade ja drömt att ja drog de skämtet till den snubben på de stället. kom ihåg att ja drömt de när jag insåg de :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått det några gånger.. Riktigt äckligt..

Var länge sen dock.. Jag vill få känslan igen, vill veta hur det är ;)

En annan äcklig sak är att mitt medvetande kopplas bort eller nåt.

Om jag t,ex. är i skolan och ställer mig vid skåpet känns det som om jag sitter i en soffa och kollar på en film.

Blir förlamad under en sekund och står bara och stirrar.. Känns som om man dör och själen (stavning?) flyger upp till himlen..

Så jävla obehagligt..

Varför finns livet?

Varför finns det något övernarturligt?

Varför finns vår planet?

Varför finns vårat solsystem?

Varför finns vår galax?

Varför finns vårt Universum?

Varför finns vår 3:e Dimension

Varför finns allt?

Varför..? Varför..

Tittade ut och tänkte.. "Om inget skulle finnas, vad skulle hända då?"

"Livet skulle inte finnas och nåt annat universum skulle leva vidare.." svarade jag migsjälv..

"Men om ingenting fanns, vad skulle finnas då? Ingenting, eftersom inget skulle finnas?"

Det är helt omöjligt att tänka den tanken.. Försök själva :rolleyes:

Jag blir lätt sinnesrubbad..

Det går inte att tänka att ingenting finns, för vad skulle finnas istället? Då skulle ju ingenting finnas och.. Ja.. Vad skulle hända då? Ingenting, för ingenting finns?

Äsch, man blir inte klok, jag kan hålla på så i timmar..

Nu ska jag sova, har skrivit tillräckligt för denna och nästa vecka.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får det inte så ofta men när jag väl får det känns det nästan i hela kroppen.

Sist jag fick det var för någon dag sen då jag satt och spelade NFSU 2, jag körde på en raka och rätt som det var kom den där känslan upp om att jag upplevt allt det en gång tidigare.. precis innan känslan var slut så kände jag att det kommer en avfart, den avfarten visste jag att jag inte kommer hinna att svänga in på utan jag kommer köra rakt in i räcket..precis det gjorde jag också :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått det några gånger.. Riktigt äckligt..

Var länge sen dock.. Jag vill få känslan igen, vill veta hur det är ;) 

En annan äcklig sak är att mitt medvetande kopplas bort eller nåt.

Om jag t,ex. är i skolan och ställer mig vid skåpet känns det som om jag sitter i en soffa och kollar på en film.

Blir förlamad under en sekund och står bara och stirrar.. Känns som om man dör och själen (stavning?) flyger upp till himlen..

Så jävla obehagligt..

Varför finns livet?

Varför finns det något övernarturligt?

Varför finns vår planet?

Varför finns vårat solsystem?

Varför finns vår galax?

Varför finns vårt Universum?

Varför finns vår 3:e Dimension

Varför finns allt?

Varför..? Varför..

Tittade ut och tänkte.. "Om inget skulle finnas, vad skulle hända då?"

"Livet skulle inte finnas och nåt annat universum skulle leva vidare.." svarade jag migsjälv..

"Men om ingenting fanns, vad skulle finnas då? Ingenting, eftersom inget skulle finnas?"

Det är helt omöjligt att tänka den tanken.. Försök själva wacko.gif

Jag blir lätt sinnesrubbad..

Det går inte att tänka att ingenting finns, för vad skulle finnas istället? Då skulle ju ingenting finnas och.. Ja.. Vad skulle hända då? Ingenting, för ingenting finns?

Äsch, man blir inte klok, jag kan hålla på så i timmar..

Nu ska jag sova, har skrivit tillräckligt för denna och nästa vecka.. :rolleyes:

Kallas att dagdrömma..:huh:... typ.. eller.. eeh.. nått liknande.. =)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade ut och tänkte.. "Om inget skulle finnas, vad skulle hända då?"

"Livet skulle inte finnas och nåt annat universum skulle leva vidare.." svarade jag migsjälv..

"Men om ingenting fanns, vad skulle finnas då? Ingenting, eftersom inget skulle finnas?"

Det är helt omöjligt att tänka den tanken.. Försök själva :D

Jag blir lätt sinnesrubbad..

Det går inte att tänka att ingenting finns, för vad skulle finnas istället? Då skulle ju ingenting finnas och.. Ja.. Vad skulle hända då? Ingenting, för ingenting finns?

Äsch, man blir inte klok, jag kan hålla på så i timmar..

Jag har också tänkt på det där med ingenting..

jag undrar hur ingenting ser ut.. asså, det kan ju inte se ut på nåt sätt igentligen, det kan itne ens vara svart.. kan inte vara vitt

---------------

sen har jag funderat på färger, om det finns någon färg som människan aldrig sett (förutom ultraviolett och infrarött) jag menar nåt som vi inte känner till.. kanske kan framkomma av nåt speciellt ljus från en starkare sol/stjärna.

[nån mod kan gärna få dela upp den här tråden till en tanke/funderings/discutions-tråd]

Redigerad av mickemannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också tänkt på det där med ingenting..

jag undrar hur ingenting ser ut.. asså, det kan ju inte se ut på nåt sätt igentligen, det kan itne ens vara svart.. kan inte vara vitt

---------------

sen har jag funderat på färger, om det finns någon färg som människan aldrig sett (förutom ultraviolett och infrarött) jag menar nåt som vi inte känner till.. kanske kan framkomma av nåt speciellt ljus från en starkare sol/stjärna.

[nån mod kan gärna få dela upp den här tråden till en tanke/funderings/discutions-tråd]

Jag har tänkt såhär ibland:

Tänk så ser alla människor färger olika, typ om nån ser grön, kanske jag ser det som rött, fast jag säger att det är grönt, men för dom hade dom sett det rött om dom hade sett det...

Alltså att alla ser olika, som vissa ser kanske blå som grön osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tänkt såhär ibland:

Tänk så ser alla människor färger olika, typ om nån ser grön, kanske jag ser det som rött, fast jag säger att det är grönt, men för dom hade dom sett det rött om dom hade sett det...

Alltså att alla ser olika, som vissa ser kanske blå som grön osv...

Exakt.. kanske e likadant med språk å tal.. och former ock allt möjligt.. vem vet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...