Jump to content

Vi som börjar gymnasiet i höst...


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Börjar iofs tvåan i höst men fick mitt schema igår. Det ser riktigt soft ut, i jämfört med förra året iaf. Märk väl att man bara har hälften av alla schemalagda individuella val-lektioner. Troligtvis inte så många mentorstider eller klasstider heller.

Edit: Skrev lite förklaringar också.

post-22-1123790822_thumb.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Kan väl snacka lite här. Vilken linje man helst vill gå, har sökt till mm. Själv sökte jag till John Bauer- gymnasiet i Örebro. Då ska jag gå IT- programmet, inriktning Programmering. :huh:

Nån som redan går på gymnasiet som kan dela med sig av erfarenhet? :)

Jag går på John Bauergymnasiet i Gävle. Ganska trökigt ibland. Oseriöst på de flesta lektioner då vissa bryr sig mer om lunarstorm än undervisningen. Jag ska iaf börja andra året och läsa Fysik A/B och Matte C. Kunde välja persondatorer, multimedia och annat tjafs men orkar inte med sånt. fysik och matte är bättre att ha med i baggaget till de utbildningar jag tänker söka till på högskolan sen.

Fick jag välja idag vad jag skulle ta hade jag nog tagit naturvetenskap inriktning flygtteknik om det nu finns flygteknik i Gävle.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men jag börjar gymnasiet nu på måndag och känner mig lite orolig. Jag ska gå Handel&Administrations-programmet och undrar bara lite snällt om någon som går/gått den linjen skulle kunna berätta lite mer om den! Jag tänkte nog inte efter så värst när jag valde linje och tänker kanske byta......

Har också valt det programmet och ska börja nu den 22:a. Vet inet heller så mycket om det men jag hoppas det blir bra iaf. Har förhoppningar om att bli egen företagare eller säljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går på John Bauergymnasiet i Gävle. Ganska trökigt ibland. Oseriöst på de flesta lektioner då vissa bryr sig mer om lunarstorm än undervisningen. Jag ska iaf börja andra året och läsa Fysik A/B och Matte C. Kunde välja persondatorer, multimedia och annat tjafs men orkar inte med sånt. fysik och matte är bättre att ha med i baggaget till de utbildningar jag tänker söka till på högskolan sen.

Fick jag välja idag vad jag skulle ta hade jag nog tagit naturvetenskap inriktning flygtteknik om det nu finns flygteknik i Gävle.

Shit, där ska jag börja nästa måndag :huh: ! Vad går du på för linje där? Jag ska gå IT. Och en till fråga går det massa ligister där? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...