Xeo001 Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Skrev en novell om ungdomars stil osv. Skrev om en fjortis lättast så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Gjorde krönikan jag med, typ 95% av alla i min skola gjorde den Angående NP och betyg: Vad man får på NP har ingen direkt betydelse för betygen, de är till för att lärarna ska kunna se att man verkligen ligger såpass till som lärarna tror att man gör. Så om man har MVG i svenska och kanske bara gör G-nivå på proven så betyder det inte att betygen är fucked up for all eternity. Det lärarna gör då är att fundera, är den här eleven verkligen så bra som vi trott, eller den här eleven var ju mycket bättre än vi trott, vad ska vi göra åt saken? Så bara för att du får G på några prov betyder det inte att du får G i slutbetyg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 10 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Jag gjorde 4:an typ berätta om en historia som påverkat en eller va det var Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Jag valde fyran.. Berättelsernas Värld eller vad det hette Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 (redigerad) Jag skrev en novell om en fjortonåring mognare än alla andra i sin ålder och hur han satt på ett fik och tänkte igenom sin situation och folks, generellt sett, fördomar medans han lyssnade på jazz i sin bandspelare. Sedan kom hans bror, och dom gick ut och fortsatte disskusionen. Sju sidor. ------------------ Angående gropfrågan skrev jag grav. Tveklöst. Redigerad 10 februari, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 (redigerad) Skrev en novell om en ungdoms liv. Alla andra var omöjliga. Äsch, menar en vanlig vardag i en ungdoms liv. Redigerad 10 februari, 2005 av MP5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Tog krönikan, föst hade jag lite problem att välja, men sen tänkte jag att krönikan var roligast, så det blev den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 10 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Jag skrev en novell om en fjortonåring mognare än alla andra i sin ålder och hur han satt på ett fik och tänkte igenom sin situation och folks, generellt sett, fördomar medans han lyssnade på jazz i sin bandspelare. Sedan kom hans bror, och dom gick ut och fortsatte disskusionen. Sju sidor. ------------------ Angående gropfrågan skrev jag grav. Tveklöst. 4 sidor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Gropen skulle vara en massgrav under andra världskriget tror jag. Årtalen på berättelsen stämde in iallafall. jag ser ingen annan förklaring Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaucrozz Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 (redigerad) Nationella prov kan aldrig sänka dina betyg.. däremot höja om du tex ligger väldigt nära G,VG,MVG men ändå inte riktigt kan de nationella proven boosta dig fram till betyget i fråga, alla skriver samma nationella prov i hela sverige och alla gör det samtidigt.. förutom igbarnen som skiter i det En kompis till mig skrev 15 sånna häften om nån velade veta Redigerad 10 februari, 2005 av Blaucrozz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D-link Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Tog också krönikan, skrev typ 16 sidor vilket innebar att jag satt hela tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Min lärare sa att det påvärkar lika mycket som vilket prov som helst. Han sa att om man låg på gränsen mella G och VG kunde man sänka om man hade otur. altså typ fick IG eller jag vet inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Skrev krönikan, orkade bara tre sidor, mådde (och mår fortfarande) dåligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Asså nationella proven påverkar väl inte ens betyg? För min lärare sa det Sparka läraren säger jag då...när jag gjorde nationella när jag gick i 9:an så betydde nationella en stor roll i betygen (ma,sv,eng) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Varit sjuk hela veckan, jobbigt att krypa till skolan och göra 2 prov då... gjorde krönikan om någon undrar (antar att ingen gör) btw, de testar kunskapen i Sverige också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 11 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Gropen skulle vara en massgrav under andra världskriget tror jag. Årtalen på berättelsen stämde in iallafall. jag ser ingen annan förklaring Jag såg en annan förklaring för innan snacka dom om när farmorn skulle dö, och då undra flickan om man gräver en grop när man begraver folk jag fattar inte va du får massgrav ifrån och dessutom sa dom aldrig vilket år det var, och själva texten skrevs 1972 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Skrev 20 sidor om en fjortis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Var det inte en ravin som dem skulle gå till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Klart att man inte kan sätta betygen efter enbart nationella proven, men det kan ju verkligen påverka ens betyg thotim skrev ju att hans lärare sa att dom inte påverkade nåt alls Är inte Nationellaprov bara för att se hur bra svenska elever är i skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Skrev om "Berettarnas Värld" eller vad det hette... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts