Jump to content

Ang. Nationellt prov i SV (endast 9:or)


berit
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gjorde krönikan jag med, typ 95% av alla i min skola gjorde den :blink:

Angående NP och betyg:

Vad man får på NP har ingen direkt betydelse för betygen, de är till för att lärarna ska kunna se att man verkligen ligger såpass till som lärarna tror att man gör. Så om man har MVG i svenska och kanske bara gör G-nivå på proven så betyder det inte att betygen är fucked up for all eternity. Det lärarna gör då är att fundera, är den här eleven verkligen så bra som vi trott, eller den här eleven var ju mycket bättre än vi trott, vad ska vi göra åt saken? Så bara för att du får G på några prov betyder det inte att du får G i slutbetyg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev en novell om en fjortonåring mognare än alla andra i sin ålder och hur han satt på ett fik och tänkte igenom sin situation och folks, generellt sett, fördomar medans han lyssnade på jazz i sin bandspelare. Sedan kom hans bror, och dom gick ut och fortsatte disskusionen. Sju sidor.

------------------

Angående gropfrågan skrev jag grav. Tveklöst.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev en novell om en fjortonåring mognare än alla andra i sin ålder och hur han satt på ett fik och tänkte igenom sin situation och folks, generellt sett, fördomar medans han lyssnade på jazz i sin bandspelare. Sedan kom hans bror, och dom gick ut och fortsatte disskusionen. Sju sidor.

------------------

Angående gropfrågan skrev jag grav. Tveklöst.

4 sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nationella prov kan aldrig sänka dina betyg.. däremot höja om du tex ligger väldigt nära G,VG,MVG men ändå inte riktigt kan de nationella proven boosta dig fram till betyget i fråga, alla skriver samma nationella prov i hela sverige och alla gör det samtidigt.. förutom igbarnen som skiter i det :lol:

En kompis till mig skrev 15 sånna häften om nån velade veta :lol:

Redigerad av Blaucrozz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gropen skulle vara en massgrav under andra världskriget tror jag.

Årtalen på berättelsen stämde in iallafall. jag ser ingen annan förklaring ;)

Jag såg en annan förklaring :huh:

för innan snacka dom om när farmorn skulle dö, och då undra flickan om man gräver en grop när man begraver folk

jag fattar inte va du får massgrav ifrån :rolleyes:

och dessutom sa dom aldrig vilket år det var, och själva texten skrevs 1972

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...