thotim Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Jag undrar om någon vet om det finns något särskilt linje, oavsett gymnasium som erbjuder speldesign? Har kollat runt lite på it-gymnasiet och så men hittar inte precis det jag letar efter. Jag vet att jag bara är 90:a och det är en bit kvar men det skulle ändå vara kul att veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Ne, tror inte det... OBS jag tror bara Även om man gör sånt i kyrkan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Teknik och Design kanske? Efter tre veckor kan man välja mellan olika saker. T.ex. datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Neee är det verkligen så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 (redigerad) Det ska tydligen finnas något sånt på Fryshusets gymnasium Mer vet jag inte... Edit: http://www.fryshuset.se/wlt/DF30BD12-C002-...614FB32058C.wlt Redigerad 9 februari, 2005 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Det ska tydligen finnas något sånt på Fryshusets gymnasium Mer vet jag inte... Edit: http://www.fryshuset.se/wlt/DF30BD12-C002-...614FB32058C.wlt Där verkar dom mest koncentrera sig på internet-spel, som t.ex. NukeZone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 Finns det en rap-linje och en ljusshow-linje finns det speldesignlinje... läste om att den första skolan för just det öppnades i England för inte så länge sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Jag har hört att man bara behöver 40 poäng för att gå på fryshuset spelprogramering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 40 poäng av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 40 poäng av??? Betygen... 40 poäng = 2 Mvg eller 1 Mvg och 2 g eller 2vg och 1 g eller 4 g G=10 poäng VG=15 poäng MVG=20 poäng det är dom 16 bästa betygen som räknas (man får 17 betyg) Och senast jag kollade (Igår) låg minimum för "gamerlinjen" på frysen på 195 poäng Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Här har du nog vad du letar efter: http://www.gon.nu/view.phtml?id=4042 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 10 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Här har du nog vad du letar efter: http://www.gon.nu/view.phtml?id=4042 Det där verkar inte vara en gymnasielinje. Utan en enskilt kurs för "vuxna" (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Har för mig att de finns en speldesigner linje nånstans i kalmar.. tror att jag hitta de när jag sökte efter gymnasium... =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Om man ska satsa på en karriär som speldesignen bör man läsa upp sig till Civilingenjör inom datavetenskap på högskola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Har hört att det ska ligga en speldesigner skola i Göteborg men det är jäkligt svårt att komma in där då dom bara tar in några få per år och du måste ha toppbetyg, Kommer inte bara på vad skolan heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Gamergymnasiet i Fryshuset är typ den sämsta skolan som finns! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2005 Läs bara Natur Matte/Data så får du ju typ Programmerning A, B och C sen läser du bara speldesign på högskola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2005 Läs bara Natur Matte/Data så får du ju typ Programmerning A, B och C sen läser du bara speldesign på högskola. RÄTTELSE! Man läser Programmering A och B, sen får man välja till C som individuellt val (jag går själv NV matte/data, så jag vet). Finns minst två högskolor. En i Skövde, en annan i Uppsala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 RÄTTELSE! Man läser Programmering A och B, sen får man välja till C som individuellt val (jag går själv NV matte/data, så jag vet). Finns minst två högskolor. En i Skövde, en annan i Uppsala. På Jenny Nyströmskolan i Kalmar ingår Programmering A, B och C. Jag går NV NV så jag vet också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2005 Olika gymnasium gör egna programpacket. Dvs, en NVMD-utbildning behöver inte vara lika på alla gymnasium. Själv fick vår NVMD-grupp välja lite vilka kurser som skulle ingå i paketet. Vi fick en standardmall och valde tex bort Programmering A mot Databashantering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts