DimpZ Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Fan va gött att det är tillbaka! Skönt avsnitt var det ju också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Spoilar om avsnittet som gick, plz:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Har inte läst genom topicen, för tycker det är lite väl mycket att kolla genon för en fråga, vet någon när de kommer tillbaka i sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Gött avsnitt. Härligt att det är tillbaka igen, hoppas dock att serien expanderar igen, så det inte bara handlar om Kate, Jack och Soyer avsnitt efter avsnitt. Vad kommer hända med Jack? Vad kommer dom andra på andra ön göra nu, och kommer hon få åka hem som Ben lovade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Förjävla bra avsnitt faktiskt, ashärligt att Lost har kommit tillbaka. Äntligen har man något att se fram emot på dom tunga skolveckorna. Jag känner mig förövrigt som ett enda stort frågetecken varje gång jag ser Lost nu för tiden. Förjävla cp stört den där hjärntvättningsgrejen. The Others är ju verkligen helt cepiga, hur man på nått vis kalla sig god om manhjärntvättar en oskydig(?) kille, tar folk till fånga och låter dom bo i sletna burar, dödar, slår, attackerar, kidnappar andra människor? Fattar ingenting. Redigerad 8 februari, 2007 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Varför inte använda vår fina spoiler-editor nu Weener? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Först och främst; det här såg så jäkla roligt ut, när den där Tom stod och muttrade om att "the sky turned purple" och blodet börjar spruta hejvilt. Spännande avsnitt i övrigt. Blev halvt ihjälskrämd när den där exmaken blev påkörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Först och främst; det här såg så jäkla roligt ut, när den där Tom stod och muttrade om att "the sky turned purple" och blodet börjar spruta hejvilt. Spännande avsnitt i övrigt. Blev halvt ihjälskrämd när den där exmaken blev påkörd. Haha, jag hajade också till rejält när han blev påkörd. Jag vill även veta mer om vad det var för psykadelisk skit den där snubben fick tvångstitta på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Haha, jag hajade också till rejält när han blev påkörd. Jag vill även veta mer om vad det var för psykadelisk skit den där snubben fick tvångstitta på. Ja vad fan var det dom gjorde mot den dära killen? Det verkade ju helt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Äntligen ett riktigt bra avsnitt! satt verkligen klistrad och det var ju ett tag sen.. Även jag ryckte till inombords när bussen mosa. ska verkligen bli spännande att få se vad som ska hända me Jack och allt annat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2007 Varför inte använda vår fina spoiler-editor nu Weener? För jag visste inte hur man gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2007 Så, nu har jag tittat på avsnittet... Fan, en sak som slog mig. Den där tjejen som hjälpte dem att fly, var inte hon den franska tantens dotter? För i så fall har den franska tanten ett barn till sammans med ledaren för the others... Men ännu häftigare: hon FÅNGADE ju faktiskt Henry en gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2007 Har inte läst genom topicen, för tycker det är lite väl mycket att kolla genon för en fråga, vet någon när de kommer tillbaka i sverige? 20 dagar efter USA release. Avsnitt 7 sänds på TV4, den 28 Februari kl. 21.00 @Siana: Alexandra "Alex" Rousseau är dotter till Danielle Rousseau och således också dotter till Benjamin Linus. Danielle blev ju kidnappad med sin besättning hon kom dit med av the Others, och antagligen blev hon våldtagen/konstbefruktad av Ben. Det är antagligen också därför dom kidnappade Alex efter att hon föddes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2007 (redigerad) Alexandra "Alex" Rousseau är dotter till Danielle Rousseau och således också dotter till Benjamin Linus. Danielle blev ju kidnappad med sin besättning hon kom dit med av the Others, och antagligen blev hon våldtagen/konstbefruktad av Ben. Det är antagligen också därför dom kidnappade Alex efter att hon föddes. Jepp... Intressant därför, att hon fångade Benjamin en gång. Det var därför hon var så säker på att han var en av The Others. Redigerad 10 februari, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 (redigerad) Alexandra "Alex" Rousseau är dotter till Danielle Rousseau och således också dotter till Benjamin Linus. Danielle blev ju kidnappad med sin besättning hon kom dit med av the Others, och antagligen blev hon våldtagen/konstbefruktad av Ben. Det är antagligen också därför dom kidnappade Alex efter att hon föddes. Jepp... Intressant därför, att hon fångade Benjamin en gång. Det var därför hon var så säker på att han var en av The Others. Det har jag verkligen inte tänkt på, damn vad intressant. Om Alex är Rousseaus dotter, och Ben är pappan. Detta kan bli riktigt intressant!! Edit: Var inte Rousseau redan gravid när hon kom till ön då? Redigerad 12 februari, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Har ni alla hört om The Lost Experience? "Spelet" som spelades via internet där saker man inte fått veta i serien och saker man inte fått veta än avslöjats. * DHARMA visade sig vara en förkortning av Department of Heuristics and Research on Material Applications (Avdelningen för heuristik och forskning på materiella aplikationerr). * Talserien 4-8-15-16-23-42 är lösningen på den så kallade Valenzetti-ekvationen. Forskningen som ledde fram till utformandet av ekvationens lösning var till en början understött av FN, som senare dock stoppade den. * Genom ekonomiskt stöd från Alvar Hanso och Hanso-stiftelsen kunde DHARMA i hemlighet återuppta forskningen och såsmåningom komma fram till ekvationens lösning - "siffrorna". Lösningen bidrog till att man kunde beräkna exakt tidpunkt för mänsklighetens undergång, och man upptäckte att genom att ändra miljömässiga och mänskliga faktorer kunde tidpunkten förskjutas. När detta sker märks det genom att någon eller några av parametrarna i ekvationens lösning - det vill säga någon av siffrorna - förändras. * I syfte att lyckas genomföra dessa förändringar och därmed rädda mänskligheten byggde DHARMA upp hemliga stationer "på avlägsna platser runt om i världen". * Hanso-stiftelsen officiella ståndpunkt under Mittlewerks ledning var att DHARMA-initiativet avslutades 1987. Huruvida detta är sant, vad skälen där till i så fall var, och om DHARMA:s arbete eventuellt fortsattes av Hanso-stiftelsen själva, är dock inte känt. Det förefaller dock som att man fortsatte DHARMA:s verk och att när Mittlewerk tog Hansos plats som ledare för stiftelsen, övergick man till allt mer radikala metoder för att lyckas. * Alvar Hanso var den "någon" som Tom citerade i avsnitt 36 när han talade med Jack: Vet du - någon bra mycket smartare än någon här sa en gång: 'Sedan vår arts uppkomst har människan varit välsignad med nyfikenhet' * "Black Rock", det skepp som ligger strandat långt inne i djungeln på Lost-ön, stod under befäl av Alvar Hansos farfar, Magnus Hanso, och försvann från omvärlden år 1881. * Hanso-stiftelsen har sammarbetat både med Widmore Coroporations, som leddes av den familj som Desmonds före detta flickvän Penny tillhör, och Paik Heavy Industries, ägt av Suns far. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Har ni alla hört om The Lost Experience? "Spelet" som spelades via internet där saker man inte fått veta i serien och saker man inte fått veta än avslöjats. Grymt! Men är det där saker som hänt i verkligheten eller bara påhittat till Lost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Nytt avsnitt inatt, ställer en väckare på 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Grymt! Men är det där saker som hänt i verkligheten eller bara påhittat till Lost? Haha, det undrar jag lite också.. Hoppas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Nytt avsnitt inatt, ställer en väckare på 4. Har du kanalen eller är du nattpirat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts