Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Någon som tror sig veta vad de två killarna i kylan menar med "Det är det, eller hur? Vi missade det igen..., Vi missade inte den! Är det falsk alarm igen?! Håll käften och ring! *Ringer* Hallå? Mrs Whitmore..? Det är vi. Jag tror att vi hittat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som tror sig veta vad de två killarna i kylan menar med "Det är det, eller hur? Vi missade det igen..., Vi missade inte den! Är det falsk alarm igen?! Håll käften och ring! *Ringer* Hallå? Mrs Whitmore..? Det är vi. Jag tror att vi hittat det.

Kan ju vara så att De ryska killarna i kylan märkte av någon såndär magnetgrej, som när planet störtade, för då var det ju faktiskt nära att det blev så som det blev i sista avsnittet, magnetgrejset drog ner planet till ön där det störtade.

"Killarna i kylan" kan vara hyrda av Pen, Desmonds tjej, så att de kan känna av om det händer nåt magnetgrejs på jorden. Pens pappa, skickade Desmond åt helvete till ön, där han skulle vara tvungen att trycka på knappen, för att hålla Desmond borta från Pen. Det är bara nåt jag läst och som jag verkar vara vettigt. Och varför "killarna i kylan" ( (w00t) ) skrek " Inte en gång till! Vi får inte missa det igen!" var för att de helt enkelt missade det när planet drogs ner till ön. Jag tror att ön hålls gömd från omvärlden på nåt sett också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju vara så att De ryska killarna i kylan märkte av någon såndär magnetgrej, som när planet störtade, för då var det ju faktiskt nära att det blev så som det blev i sista avsnittet, magnetgrejset drog ner planet till ön där det störtade.

"Killarna i kylan" kan vara hyrda av Pen, Desmonds tjej, så att de kan känna av om det händer nåt magnetgrejs på jorden. Pens pappa, skickade Desmond åt helvete till ön, där han skulle vara tvungen att trycka på knappen, för att hålla Desmond borta från Pen. Det är bara nåt jag läst och som jag verkar vara vettigt. Och varför "killarna i kylan" ( (w00t) ) skrek " Inte en gång till! Vi får inte missa det igen!" var för att de helt enkelt missade det när planet drogs ner till ön. Jag tror att ön hålls gömd från omvärlden på nåt sett också.

Pens pappa skickade ju inte Desmond åt helvete till ön. Desmond kom ju till ön när han tävlade i en jorden- runt- segling, som Pens pappa inte ville att han skulle vara med i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh, tyckte inte säsongsavslutningen var speciellt bra.

Det var kul att se Desmond igen. Det var kul att jag hade rätt om att Fenry Gale hade en ledande position bland The Pthers (oh yeah baby, THE PTHERS!). Det var mindre spännande att bevittna väldens största plothole in the history of Lost. Desmond visste att något hände nere i luckan när man inte tryckte på knappen, han hade själv bevittnat det, dagen då planet kraschade. Varför i helvete låter han sig övertalas av Locke att inget kommer att hända, att allt är ett "mindgame"? Hela grejen med dom två portugisisktalande snubbarna vid någon forskningstation (som förmodligen inte ligger där vi tror att den ligger, som Carlton hintade: Where are the Desmond seekers really? The Portuguese-speaking men tracking Desmond appeared to be in a blizzard, but "Portuguese is only spoken in Brazil and Portugal," hints Cuse. Sen kan man väl läsa vad man vill i det) tycker jag var ganska lam. Så världen utanför kan bara se Lost-ön när elektromagnetismen har byggts upp tillräckligt mycket, man kunde se den den 22 September 2004 när flygplanet krachade och nu, när man släppte lös all elektromagnetism. Är Desmond, Locke och döda? Absolut inte säger jag. Bunkern sprängdes inte, luckan flög iväg som reaktion på det enorma magnetfältet, som förstördes av Desmond. Men det var definitivt något konstigt med Charlie när han kom tillbaka, men vad? (Did the explosion affect Charlie? The ex-heroin addict is unfazed by the hatch explosion, but "comes back changed," says Cuse.) Vi har sett monstret, men vi vet inte om det? Hurleys fågel kanske?

Lite random thoughts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 3 "spoiler":What I would say about season three is that if season two was about the hatch, as Damon said, season three is going to be about the Others. I would say it’s going to be about the Others, who they are, what they want, how they interact with our people, what they want from us, and that’s going to be a lot of the focus of season three.

Mer spoilers:There's some good stuff in this week's Lost podcast. In case you missed it, we learned: We can't say for sure that Desmond survived the season finale, but we'll definitely be seeing him again (Let's hope Locke and Eko are just as lucky!). Damon Lindelof and Carlton Cuse said when the show comes back in September, we'll understand the consequences of Desmond triggering the hatch's fail-safe and what that means in terms of the island. Apparently, the island was only visible to the outside world for a spilt second, but it was also visible on September 22, 2004 when Flight 815 crashed, so we'll find out how that affects the storyline. It sounds like we'll be getting more Desmond flashbacks and we'll find out why the Others wanted Jack, Kate and Sawyer, but not Hurley. In the first six episodes we'll learn where and what the Others call home, how Jack got his tattoos, why Locke was in the wheelchair and more about the main characters and their relationships. Apparently, relationships will be more important than mythology in season three, although they also revealed that the four-toed statue represents the history and archeology of the island and that we'll find out what happened on the island pre-Dharma days. Apparently, there were other Others around before the 1970s. Oh, and one more thing: We will see the smoke monster again, and I'm not sure what this means, but they said there may have been instances where we saw the smoke monster in season two, but didn't realize that's what it was.

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...
Vad skulle vara spoiler med den? Bara bilder på karaktärerna.

Edit: Vänta nu! Evangeline är inte med! :)

För att tex vi vet inte om Eko och Locke dog. Eko och Locke är med på bilden iallafall. Och för dem som följer TV4 vet ju inte om "Henry" fortfarande är med.

Redigerad av Moroni_Family
Länk till kommentar
Dela på andra sidor