Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Efter ett ganska dåligt avsnitt förra veckan så hade jag faktiskt tröttnat lite, och inte längtat alls efter det här avsnittet. Men "The Hunting Party" var faktiskt ett riktigt bra avsnitt, Jack-flashbacken till trots. Spoilers:

Jag menar, var det någon som ens brydde sig när Sarah lämnar Jack i slutet? Jag tror inte det går att säga "totalt ointressant" för många gånger när det kommer till Jacks förflutna.

Båtmannen, snubben med skägget, jultomten if you will, sade han "Bring her out, Alex" (när han ropade att dom skulle hämta Kate)? Jag kan svara på min egen fråga genom att säga, ja det gjorde han definitivt. Och som vi alla vet är Alex namnet på Danielles dotter. Vi kan alltså dra slutsatsen att Alex, som kidnappades av "the others", allt enligt Danielle, nu är med i deras lilla exklusiva grupp av håriga urtidsmänniskor, eller tomtenissar perhaps. Hmm... viste vi redan det förresten? Jag kommer ihåg många diskussioner om det, men jag kommer inte ihåg om det var teorier eller om vi redan hade fått reda på det.

Den skäggiga mannen, Zeke (som är Sawyers smeknamn på honom), sade också "you know, somebody a whole lot smarter than anybody here once said that - Since the dawn of our species, Man has been blessed with curiosity". Och surfar vi in på den här sidan så ser vi ett citat av Alvar Hanso som börjar (nästan) precis så.

När han pratade om "kicking in doors that... doesn't belong to you" och allt det, pratade han måhända om svanen?

"How long do you think it would take to raise an army?" ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har gjot lost testet på tv4.se ? Länk : Hur Lost Är Du

Mitt

Du är en naturlig ledare - som Jack eller Kate.

Du är Jack/Kate

- en handlingskraftig ledartyp

Du är en handlingskraftig ledartyp som snabbt skaffar dig överblick över situationen och ser vad som behöver göras. Du organierar gärna upp saker och ting och sätter folk i arbete. Även om du inte själv besitter kunskaperna som behövs assisterar du gärna den som har dem. Du ser till gruppens bästa och försöker alltid hjälpa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har gjot lost testet på tv4.se ? Länk : Hur Lost Är Du

Mitt

Du är en naturlig ledare - som Jack eller Kate.

Du är Jack/Kate

- en handlingskraftig ledartyp

Du är en handlingskraftig ledartyp som snabbt skaffar dig överblick över situationen och ser vad som behöver göras. Du organierar gärna upp saker och ting och sätter folk i arbete. Även om du inte själv besitter kunskaperna som behövs assisterar du gärna den som har dem. Du ser till gruppens bästa och försöker alltid hjälpa andra.

Jepp, gjorde det för nån vecka sen, blev också Jack eller Kate, stämmer inte precis in på mig :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är Hurley/Shannon - den vanlige killen/något ytliga tjejen

Du är den typiske vanliga killen eller den något ytliga tjejen som snarare reagerar med att bli passiv än att ta tag i saker. Du väntar hellre på att någon annan tar initiativet. Ibland glänser du dock till och hjälper till, men du måste känna att det är något du behärskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är Hurley/Shannon - den vanlige killen/något ytliga tjejen

Du är den typiske vanliga killen eller den något ytliga tjejen som snarare reagerar med att bli passiv än att ta tag i saker. Du väntar hellre på att någon annan tar initiativet. Ibland glänser du dock till och hjälper till, men du måste känna att det är något du behärskar.

Fick samma som han här ovanför mig. Dvs Hurley/Shannon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor