Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Hmm, den Svarta Röken. Det kan ju bara inte vara en forsknings station (Som jag började tro)

Den har ju synts till flera gånger. Första gången i pilotavsnittet där den spränger en flygplans moter.

Och i sista avsnittet såg Kate och Jack den svarta röken flyga genom skogen och ett konstigt chatter eller fnitter hördes från dem.

Sedan släpades Locke iväg i en mystisk svart rökliknande kedja (Ingen vanlig kedja) och ett ljud av en kedja halas in kan höras.

Och när Kate sprängde "monstret" som tog Locke så flög samma konstiga svarta rök ut och iväg.

Och vem vet vilka fler gånger den har synts utan vi märkt det.

Dessutom har maskin ljud hörts när "monstrena" har uppenbarats sig.

Var det svart rök som sprutade upp ur marken där träden flög iväg? Vad är den svarta röken? Hur kontrollerar den monstrena" (Om det är maskiner) och vad är det igentligen som pågår?

Jag började tro att det inte var nåt övernaturligt men nu känns det tydligt att det är det.

Jag vill gärna höra vad ni tror. Själv går tankarna alltid till en Apocalypse med onda demoner. Allt verkar så magiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, den Svarta Röken. Det kan ju bara inte vara en forsknings station (Som jag började tro)

Den har ju synts till flera gånger. Första gången i pilotavsnittet där den spränger en flygplans moter.

Och i sista avsnittet såg Kate och Jack den svarta röken flyga genom skogen och ett konstigt chatter eller fnitter hördes från dem.

Sedan släpades Locke iväg i en mystisk svart rökliknande kedja (Ingen vanlig kedja) och ett ljud av en kedja halas in kan höras.

Och när Kate sprängde "monstret" som tog Locke så flög samma konstiga svarta rök ut och iväg.

Var det svart rök som sprutade upp ur marken där träden flög iväg? Vad är den svarta röken? Hur kontrollerar den monstrena" (Om det är maskiner) och vad är det igentligen som pågår?

Jag började tro att det inte var nåt övernaturligt men nu känns det tydligt att det är det.

Jag vill gärna höra vad ni tror. Själv går tankarna alltid till en Apocalypse med onda demoner. Allt verkar så magiskt.

Men den svarta röken dom såg var ju bara en vanlig brasa för helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt har en naturlig förklaring har dom som skriver lost sagt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på sammanfattning idag, har sett några avsnitt och undrar en sak. Vem fan är det med kostym som går runt på ön, fick mig att tänka på Halflife. Och dom där sakerna som sprängde träd mm. Tror att jag har sett några liknande varelser på en Urban Videos ( dom mystiska, finns Urban chaos videos med). Tror den hette Fact or fiction eller något sånt. Finns det någon som har svaren på dessa mysterierna? :lol:

Han i kostymen var Jacks pappa iallafall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nonobots är ju skit småa? Typ en nanometer eller nå't sånt..

Det är miljontals av dom i sådana fall.

Men IQ.se, man såg ju på förra avsnittet (det sista för säsong 1) att det bara var en brasa. Geez.

What?

Edit: Kom på att du kanske menar brasan som "The others" skulle ha antänt. Det är inte det vi talar om.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är väll faan inte rök :shifty:

Ser ut som en metallbit

Tror inte det. Tror det är samma väsen som Kate och Jack såg i skogen innan säkerhets systemet anföll dem.

Ursäckta om jag varit otydlig. När jag sa svarta röken (Vilket det kallas på fans forumen) så menar jag inte rök pelaren som the others gjorde utan det svarta väsen som flög genom skogen precis i början på förra avsnittet. Kate ser ett svart rökliknande väsen flyga mellan träden, frågar Jack om han också såg det vilket han gjorde. Sen anfaller säkerhets systemet. Locke går för att titta närmare, han blir anfallen, en svart skuggliknande kedja tar tag i hans ben och släpar iväg honom och försöker dra ner honom i ett hål. Kate slänger ner en dynamit i hålet. Efter explosionen kommer det svarta väsenet upp igen och flyger snabbt bort och Kate och Jack sirrat på det med skrämda blickar.

Det är DEM jag menar med svarta röken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det. Tror det är samma väsen som Kate och Jack såg i skogen innan säkerhets systemet anföll dem.

Ursäckta om jag varit otydlig. När jag sa svarta röken (Vilket det kallas på fans forumen) så menar jag inte rök pelaren som the others gjorde utan det svarta väsen som flög genom skogen precis i början på förra avsnittet. Kate ser ett svart rökliknande väsen flyga mellan träden, frågar Jack om han också såg det vilket han gjorde. Sen anfaller säkerhets systemet. Locke går för att titta närmare, han blir anfallen, en svart skuggliknande kedja tar tag i hans ben och släpar iväg honom och försöker dra ner honom i ett hål. Kate slänger ner en dynamit i hålet. Efter explosionen kommer det svarta väsenet upp igen och flyger snabbt bort och Kate och Jack sirrat på det med skrämda blickar.

Det är DEM jag menar med svarta röken.

Kk, då fattar jag :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vanlig brasa som flyger genom skogen, hakar en kedja om Lockes ben och spränger en flygplans motor? Hur set det ut när du grillar??? :shifty:

GAHAHAHAHA! ;P Skön kommentar.

Aja, förövrigt såg jag Lost s02e03 igår, asbra. Nu börjar det likna nått, men nått jag inte fattade var Spolier : Hur Desmond hade kommit till ön, fattade inte när han berättade. Sen undrar jag, vad gjorde Hanso för nått?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor