Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Den 21 september är det säsongspremiär för braksuccéserien i USA. Onsdagen den 12 oktober klockan 21.00 startar den andra säsongen av Lost i TV4. Det innebär inte bara att TV4 ligger mycket tätt inpå de amerikanska sändningarna, utan också att det inte blir något glapp mellan säsong I och säsong II för de svenska tittarna. Sista avsnittet i den första säsongen sänds i TV4 onsdagen den 5 oktober.

Här har du länk! Andra säsongen av Lost snart i TV4

Redigerad av Lindström
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade lite på TV4 hemsida där jag hittade:

Lost (säsong 2) - Startar 12/10 Dvs 12 oktober.

Det var som fan. Det ska TV4 ha beröm för! ^_^

Ursäkta om jag avbryter erat tal om säsong 2. Jag missade lite avsnitt innan sommaren och jag undrar, finns det där förbannade monstret kvar?!! Eller har det sagt "Nä, ja vill inte vara med längre" och gått o gömt sig?
Det finns kvar. :blink:

Undra hur länge manusförfattarna satt och jobbade med manuset.

Vilket av dom? Piloten? Senaste avsnittet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De måste väl vetat största delen av storyn innan dom började skriva?! :P

Det beror på hur man ser det. JJ Abrams fick ett samtal från högste chefen på ABC (tror jag) som sa att han ville ha en scriptad version av Survivor (amerikanska Robinson). JJ ringde upp Damon Lindlof som han ville utveckla idén med. Dom bestämde sig tidigt för att det skulle vara rent ut sagt tråkigt om ön bara var en vanlig ö, en hel säsong på en vanlig ö. Några veckor efter det hade dom skrivit pilotavsnittet som dom visade för den här chefen på ABC. Jaha sa han, och tillade att dom hade 12 veckor på sig att filma skiten.

Många karaktärer fanns inte med i originalmanuset, till exempel Hurley. Och Jack skulle dö i första avsnittet. Men det ändrades. Producenterna på ABC gav tummen upp till piloten och produktionen var igång. Varje manusförfattare drog lott om vilken karaktär dom skulle skriva bakgrundshistorian om (som tur var fick David Fury Locke!).

Bl.a. Bl.a...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på hur man ser det. JJ Abrams fick ett samtal från högste chefen på ABC (tror jag) som sa att han ville ha en scriptad version av Survivor (amerikanska Robinson). JJ ringde upp Damon Lindlof som han ville utveckla idén med. Dom bestämde sig tidigt för att det skulle vara rent ut sagt tråkigt om ön bara var en vanlig ö, en hel säsong på en vanlig ö. Några veckor efter det hade dom skrivit pilotavsnittet som dom visade för den här chefen på ABC. Jaha sa han, och tillade att dom hade 12 veckor på sig att filma skiten.

Många karaktärer fanns inte med i originalmanuset, till exempel Hurley. Och Jack skulle dö i första avsnittet. Men det ändrades. Producenterna på ABC gav tummen upp till piloten och produktionen var igång. Varje manusförfattare drog lott om vilken karaktär dom skulle skriva bakgrundshistorian om (som tur var fick David Fury Locke!).

Bl.a. Bl.a...

Jaha, visste jag inte.

Du kan Lost utantill Funnylin. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor