Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Men asså...bara säg vad dom andra säsongerna handlar om!!!! du/ni kan ju SPOILER VARNA..och typ göra vit text!!!!! måste veta vad det handlar om

Öh....saken är den att den 2:a säsongen av Lost inte har visats ännu...den håller kanske tillochmed på att spelas in för tillfället.

Det är bara den första säsongen som visats än så länge. Hela säsongen har visats i USA....här i Sverige visades de 19:e av 25 avsnitt(tror jag) i onsdags.

Andra säsongen börjar visas i USA under hösten, gud vet när den kommer hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh....saken är den att den 2:a säsongen av Lost inte har visats ännu...den håller kanske tillochmed på att spelas in för tillfället.

Det är bara den första säsongen som visats än så länge. Hela säsongen har visats i USA....här i Sverige visades de 19:e av 25 avsnitt(tror jag) i onsdags.

På internet, samtidigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det va ju nån som sa att dom redan va på säsong 4 i USA?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var 24, den enda serien som är bättre än Lost :wub:

Tycker faktiskt att 24:a bara har blivit sämre, säsong ett är solklart den bästa, tvåan var också rätt bra, trean var ok och vad jag har hört av fyran så verkar den bli ännu sämre, säsong fem kanske inte ens självaste Kiefer Sutherland ska vara med i(senate jag har hört, kanske har hänt nåt nu). Nej, tacka vet jag Alias och Lost :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker faktiskt att 24:a bara har blivit sämre, säsong ett är solklart den bästa, tvåan var också rätt bra, trean var ok och vad jag har hört av fyran så verkar den bli ännu sämre, säsong fem kanske inte ens självaste Kiefer Sutherland ska vara med i(senate jag har hört, kanske har hänt nåt nu). Nej, tacka vet jag Alias och Lost :D

Utan Kiefer är det ju inget kul :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tv4 körde 17 avsnitt sen avbröt dom för dom trodde dom skulle få få tvtittare på sommarn nu är det dom sista avsnitten på sässong 1 och sen kör dom sässong två direkt efter vad jag vet...

Dom körde 18 avsnitt eller så satte dom fel i onsdags då det iaf var avsnitt 19.

Och 24 var bra första gången nu är det bara skit, som vanligt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte alltid lost verkade fjantigt som fan, men det var innan jag hade sett det..

Kollade igenom alla avsnitt från torsdag till nu, såg precis klart..

Gah, kan inte vänta tills säsong två kommer.

Mm det tyckte jag när det gick på tv å. Fast sen när det var dubbelavsnitt satt vi hemma hos en polare så vi kolla på dom sen var jag helt fast.

Så när jag kom hem stack jag direkt till bananskogen och hittade jag hela sesongen bakom i en liten blå kartong så jag tog med mig kartongen hem. Kollade på alla avsnitt dom är bara bäst :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kan någon berätta vad som hände i onsdags ?????????????

måste veta innan onsdagens avsnitt!!!

Taget direkt ifrån TV4's hemsida, VIT TEXT och SPOILER VARNING.

Locke och Boone fortsätter att försöka få upp luckan på den märkliga jättebehållaren de har grävt fram i djungeln. Locke tänker inte ge sig förrän han lyckas få upp den och han är övertygad om att det finns en mening med att han har hittat den. Över huvud taget är Locke övertygad om att det finns en högre mening med att de alla befinner sig på ön. Han menar att det inte är någon slump att just de är där och det är heller ingen slump att han hittat luckan. Locke upprepar att "ön kommer ge oss svar" och "ön kommer att tala om för oss hur vi ska göra".

Boone är lojal och hjälper till. De har nu lyckats konstruera en enorm hävarm med en tyngd som ska släppas ner på luckan. Men företaget misslyckas och Locke skadar sig. Dessvärre verkar han inte känna att det smärtar och han blir rädd att han ska få tillbaka sin förlamning.

Tillbakablicken är ägnad åt Locke. Han adopterades bort som liten, men hans biologiska mamma söker upp honom. Via henne får han kontakt med sin biologiska pappa, en rik man, som är jaktintresserad. Det är en komplicerad och i många fall tragisk historia som nystas upp om Lockes förflutna.

På ön har Sawyer problem med huvudvärk. Han klagar inte - det är han alldeles för stolt för att göra, men ber Sun om hjälp. Kate undrar vad det är med honom och ber att Jack ska ta sig en titt, men det är han inte så pigg på, eftersom Jack och Sawyer inte är de bästa vänner precis. Jack lyckas utröna vad som orsakar Sawyers huvudvärksattacker och han lyckas också hjälpa honom att komma tillrätta med problemet.

Medan Boone och Locke fortsätter att försöka lösa problemet med hur de ska få upp luckan får Locke en vision. Den är helt verklig för honom, han ser ett litet passagerarplan störta och i nästa scen ser han Boone helt nerblodad som upprepar något om en Theresa. Boone tror inte på Locke, förrän Locke nämner Theresas namn - det visar sig att Boone haft en barnflicka som hette Theresa. De båda går mot platsen där Locke i sin vision såg ett plan störta och hittar just ett flygplansvrak. Lasten finns kvar, gömt i gipsmadonnor finns heroin värt en förmögenhet. Boone tar sig upp i planet. Han hittar flera kartor, försöker få liv i kommunikationsradion och börjar sända ut ett nödmeddelande när planet börjar röra sig. Locke skriker åt honom att ta sig därifrån, men det hela slutar riktigt illa.

Locke har nu riktigt svårt att gå, det verkar som om hans ena ben börjar bli förlamat igen. Men han lyckas i alla fall släpa sig, med Boone på ryggen tillbaka till lägret. Han dumpar Boone framför Jack och ger sig sedan av in i djungeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor